EN GOD NYHET FOR MIN DEL

Hei alle sammen! Her er jeg fortsatt liggende i sofaen med det som antas å være lungebetennelse, så mye har ikke skjedd på flere dager her. Likevel har Fredrik blitt ganske mye bedre, så han står opp med barn, aktiviserer, tegner og bygger togbane. Måtte nesten ta meg selv litt i det da jeg roste han så mye for alt han hadde gjort da jeg sto opp i dag og han bare “Jessica, jeg er faktisk faren deres og jeg vil ikke at du skal takke meg for å ta vare på dem” Nope, det har du helt rett i. Jeg setter nok bare ekstra stor pris på alt han gjør nå som jeg er helt ute av stand til å gjøre noe særlig selv.

Det er mye dårlige nyheter for tiden. Jeg tror egentlig ikke jeg trenger å ramse opp noe, for dere vet antakeligvis hva mye av det dreier seg om allerede. Jeg tenker på alle dere som er enten direkte eller indirekte berørt av at dette viruset herjer. Virkelig ♥

Selv fikk jeg servert en god nyhet (for min del, i hvert fall) som jeg tenkte jeg kunne dele med dere.

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har nevnt her inne at jeg har slitt veldig mye i matematikken på skolen. Du kan lese mer om det blant annet HER. Det er så irriterende, for det er det eneste faget jeg synes er vanskelig. Jeg har brukt utallige kvelder siden jeg startet på vgs i 2018 på å bedre meg, og det går fremover – men det går sakte. Da jeg tidligere i år fikk beskjed om at det var 90% sjanse for at jeg kom til å komme opp i matematikk 2P i skriftlig eksamen nå til våren, ble jeg derfor ganske lei meg. Selv om jeg åpenbart var innstilt på at jeg måtte jobbe hardt for å gjøre mitt aller beste.

Men, i dag kom nyheten om at alle skriftlige eksamener i både grunnskolen og videregående skole er avlyst. Og selv om vi alle er enige om at bakgrunnen for dette er forferdelig, for ikke å snakke om at situasjonen vi er i nå er helt uvirkelig – så må det være lov for meg å si at dette er EKSTREMT gode nyheter for min del, og at jeg mildt sagt er glad for akkurat det. Med det sagt – la meg igjen få understreke at jeg synes det er helt grusomt å se hvilke enorme konsekvenser denne pandemien har hatt for store deler av verden, inkludert Norge – og DET skulle vi alle vært foruten. Bare så det ikke er noen tvil om hva jeg mener her.

Jeg er bare glad for at jeg slapp å ha den eksamenen skriftlig fordi jeg måtte hatt en karakter 5 på den. Og det vet jeg at jeg tvilsomt ville fått, dermed er jeg glad jeg slapp. Det er mildt sagt lettere for meg å få en bra standpunktskarakter enn det er å få en bra karakter på eksamen i matte! Så jeg er glad for akkurat det, men ellers er dette ingen morsom situasjon for noen og jeg savner lærerne mine, de andre i klassen min og det å gå på skolen. Jeg vet at barna mine savner de fantastiske ansatte i barnehagen deres og vennene sine. Og jeg savner familien min i Gjøvik, Fredrik savner sin, og familiene våre savner oss og barna. Men sånn er det bare, og dette skal vi stå i sammen. Ikke minst vet jeg at vi neppe er de eneste som savner noen, og at det er mange der ute som er både ensomme og triste på grunn av pandemien.

Jeg ville bare dele en liten gladnyhet for min egen del. Jeg vet at det kanskje er lite å glede seg over med tanke på hvor mange som er berørte av viruset, men heldigvis kan man ha to tanker i hodet samtidig. For å være helt ærlig, så prøver jeg å holde fast ved gladnyheter om dagen, for det er jo ikke akkurat flust av dem..

Ønsker dere alle en fin kveld videre, håper dere er friske og at dere har det bra♥

8 kommentarer
    1. Lov å være glad, men hadde sett at du lot være. Vi er andre som må gå opp til eksamen nå, og som ikke slapp unna vgs 😉

    2. God bedring😊 Så bra at du slipper matte skriftlig, nå kan du slappe av å bruke kreftene på å bli frisk😊😊 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg