EN SKIKKELIG GLADNYHET!

Hei alle sammen! Tror aldri jeg har vært så letta som det jeg er nå. De siste ukene har skolemessig vært veldig krevende (som jeg regner med noen av dere har skjønt) å balansere det med å være mamma og samtidig få jobbet nok med innhold på bloggen til at det ikke skal være gørr-kjedelig å klikke seg inn her på bloggen, har kanskje vært det vanskeligste av alt.

Men i dag tidlig hadde jeg den siste prøven før juleferien, og selv om jeg gikk hjemover da jeg var ferdig med både feber, halsbetennelse, og var klissvåt fordi det snødde og regna om hverandre, så klarte jeg ikke å gjøre annet enn å smile. Sånn oppriktig talt. Jeg er ikke letta nå fordi jeg er skolelei eller noen ting som helst, tvert i mot er jeg veldig glad i å gå på skolen, og motivert. Jeg har en herlig klasse og flinke lærere. Jeg er letta fordi jeg klarte de målene jeg satte meg for dette semesteret – første semester er over, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er stolt over egen innsats!

Jeg har to avsluttende fag i år – det vil si at det er to fag jeg er ferdig med etter dette skoleåret som slutter i juni 2019. Karakterene for de to fagene, vil stå på vitnemålet for resten av livet mitt om jeg ikke velger å ta de opp igjen. Og for å være ærlig med dere? Jeg er 20 år nå – jeg har i utgangspunktet ikke noe ekstra tid å avse nå de neste årene til å ta opp fag igjen, etter å ha fått to barn før jeg i det hele tatt begynte på videregående. Derfor bestemte jeg meg i høst for at det bare var å brette opp ermene og jobbe hardt. Ikke pokker om jeg skal befinne meg i den situasjonen at jeg ikke kommer inn på de studiene jeg vil, på grunn av jeg ikke tok karakterene mine på alvor. Det blir rett og slett for dumt.

Nå er det juleferie med guttene mine som står for tur, og jeg skal utnytte hvert eneste sekund. Jeg har tatt barna ut av barnehagen hele ferien min, det kunne ikke falt meg inn å sende guttene i barnehage når jeg likevel har ferie og det i tillegg er jul! Når det er sagt, forstår jeg selvfølgelig at alle foreldre ikke har noe valg når de har en jobb de må gå til. Jeg er heldig som får en lang, koselig juleferie med masse etterlengtet kvalitetstid med Leo og Noah, familie og venner. Jeg har 2 uker juleferie, dere! Denne ferien setter jeg så umåtelig stor pris på at dere skulle bare visst!

Jeg måtte bare dele denne gladnyheten med dere. Jeg er så fornøyd med det første halvåret på skolen. Jeg er så sliten nå, men det har vært så verdt det!

6 kommentarer
    1. Kos deg med ferie! Men du,kanskje du skulle skjekke immunforsvaret ditt da det virker som du er ofte syk.

      1. Tusen takk, det skal jeg 🙂 Ja, eller – det er oftest halsen og halsbetennelser det går på. Dette er min sjette bare i år. Er noe jeg har slitt med siden jeg har vært liten, så har vært snakk om å fjerne mandlene men det har jeg jo egentlig ikke tid eller anledning til, haha! Uansett: Jeg burde kanskje likevel få sjekket immunforsvaret. Takk for omtanken!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg