EN STOR AVGJØRELSE ER TATT

Hei alle sammen.

I dag er det en litt annerledes dag for meg her på bloggen. Jeg har tatt en stor avgjørelse, og jeg er nesten litt redd for å dele den med dere.

Mitt aller første forsidebilde på Mammasom16 ♥ (Ville aldri publisert et nytt bilde av sønnen min, men siden han nå er ugjenkjennelig fra han var en bitteliten baby så tok jeg med bildet for litt mimring for de som har fulgt meg såpass lenge)

Nå er det snart nøyaktig 5 år siden jeg publiserte et av de første blogginnleggene mine i en fase hvor jeg skulle begynne å blogge fast. Jeg bodde alene med Fredrik i en kjempefin, sånn middels stor leilighet i Bøkelia i Larvik. Jeg var over 30 uker på vei med vårt første barn, 16 år, og nøt dagene hjemme med å innrede babyrom, stue og eget soverom til Fredrik og meg, mens Fredrik gikk på videregående. Når jeg tenker tilbake den dag i dag, med to barn som herjer rundt meg, er det fjernt å tenke på at det kun var Fredrik og jeg en gang. Skikkelig fjernt!

En nokså sen kveld satt jeg og så på tv, før jeg plutselig bare kjente at jeg måtte skrive noe. Så da lå jeg der da, på den svære babymagen min i sengen i leiligheten vår, hvor jeg skrev på pcen og publiserte det første av mine blogginnlegg som tok skikkelig av. Med tok av, mener jeg at ekstremt mange mennesker leste det. Plutselig var jeg på bloggtopplistene, og resten er historie.

Og om jeg aldri hadde skrevet det innlegget, fått den følelsen av at nå, akkurat nå, må jeg skrive dette – så er det tvilsomt at jeg ville ha sittet her i dag. Kanskje ville jeg aldri fortsatt å blogge? Kanskje ville jeg gått andre veier, og endt opp med å få et helt annet liv?

For det er når man ser sånn på det at man forstår at små valg, selv de som kanskje slår deg som bittesmå i det du står i det, kan være med på å endre livet ditt for alltid. Det er i grunn ganske skummelt når man tenker for mye på det.

Hadde jeg ikke startet bloggen min, vet jeg at livet mitt hadde sett helt annerledes ut. På bloggen har jeg delt mye, men samtidig har jeg alltid holdt fast ved privatlivet mitt. Leserne har vært med på graviditeter, keisersnitt, og virkeligheten rundt det å få to tette barn. Et ønske om å motbevise, kolikkbarn, flytting, bursdagsfeiringer, ferier, hverdagen, et kjæresteforhold som har hatt sine nedturer (og oppturer♥), debattinnlegg, store gleder og åpenhet. Noen ganger har jeg driti meg ut og måtte legge meg flat, andre ganger har jeg truffet en nerve.

Jeg har tatt en vanskelig avgjørelse om å bytte bloggnavn, som kommer til å tre i kraft i løpet av den kommende uken. Uansett om du fortsetter å klikke deg inn via Mammasom16.blogg.no så vil du bli videresendt til min nye bloggadresse, så selve navnet er egentlig den eneste endringen. Men det ligger så mange fantastiske minner i det bloggnavnet, og “Mammasom16” kommer for alltid til å ha vært noe som har betydd utrolig mye for meg. Merker at jeg nesten vil gråte av å tenke på det, fordi det tross alt har vært hverdagen min i 5 år. Ikke minst alt jeg har jobbet for disse årene, ved å gjøre merkenavnet mitt kjent.

Så tusen hjertelig takk for følget de siste årene på min mammablogg. Jeg blir helt varm i hjertet av å tenke på alle dere faste lesere som har fulgt meg over så lang tid. Det har betydd ekstremt mye for meg, og jeg håper dere vil bli med på veien videre♥

Men nå er bloggkarrieren min som Mammasom16 kommet til veis ende. Om jeg tenker på de siste årene, hvor mye støtte jeg har mottatt, og at bloggnavnet mitt ikke skal være Mammasom16 lenger fremover, så er det helt rart. Men jeg tror på at når man lukker en dør så åpnes det en annen, og jeg tror, nei, jeg vet, at tiden er inne for det.

FACEBOOK HER — INSTAGRAM HER — SNAPCHAT: MAMMASOM16 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg