EN VIKTIG NYHET…

Hei dere♥ Har hatt en så fin dag i dag, og tenkte egentlig jeg skulle ta meg bloggfri for å jobbe med skolearbeid resten av kvelden, samt at Fredrik og jeg skulle ha litt tid sammen og da lovde jeg å legge bort både mobil og pc (sånn er det å være sammen med en blogger, tydeligvis. Haha!) men jeg måtte bare kjapt innom for å fortelle dere om en viktig nyhet og kjapt om dagen min.

I dag startet jeg dagen med digital undervisning med klassen min og jobbe med oppgaver som hadde med skolen å gjøre. Det er uvant, men jeg kan ikke få skrytt nok av lærerne mine og gleder meg veldig til det er mulig å gå på skolen igjen. Tror aldri jeg kommer til å ta det for gitt igjen noen gang, for å si det sånn. Like etterpå ble det familielunsj her hjemme, og senere tok jeg med meg minstemann ut for å kjøpe bursdagsgave til eldstemann som har bursdag neste uke. Vi handlet på den lokale leketøysbutikken i sentrum, hadde med oss antibac, og fant den perfekte bursdagsgaven! Var for øvrig helt tømt i byen. Og bare så alle vet det: de som jobber på de lokale butikkene er nå veldig behjelpelige med å få levert varer eller sette dem ut slik at man kan hente dem (det vil jeg tro gjelder over hele landet nå, faktisk!) og at man kan betale med eksempelvis VIPPS, slik at man ikke trenger å være i direkte kontakt i det hele tatt. Deretter tok jeg med meg begge barna ut på en fin, nokså lang tur i skogen! Veldig fin dag, og vi rundet av med hjemmelaget middag og litt dessert. Det må være lov i disse innetider.

Og apropos det å handle lokalt: Jeg har skrevet et veldig viktig debattinnlegg/leserinnlegg som dere kan lese HER om dere vil, det går på hvor viktig det nå blir fremover at vi handler lokalt. Jeg vet jeg har snakket mye om det de siste dagene, og jeg skal sørge for å roe ned fremover nå, men synes det er en så viktig nyhet at alle burde få det med seg.

Om man blar tilbake i arkivet mitt, har det å handle hos lokale butikker og bedrifter vært noe jeg har skrevet mye om her på bloggen, og som jeg har oppfordret andre til å gjøre, helt siden 2015! Så det at jeg engasjerer meg nå, når det er viktigere enn noen gang å handle lokalt, er jo ikke noe annet enn helt naturlig for meg♥

Nå blir det en rolig kveld med Fredrik i vente for min del, og det gleder jeg meg veldig til. Nyt kvelden så mye dere kan, håper dere har det bra og er både friske og i fin form.

7 kommentarer
      1. Hei Susanne! Oi, trodde det var helt åpenbart hva det var snakk om, så beklager om det på noen som helst måte var utydelig – da tar jeg selvkritikk. Snakker selvfølgelig om det at jeg har skrevet et svært viktig leserinnlegg som jeg håper alle tar seg et minutt til å lese, fordi det kan endre så utrolig mye at vi så mange som mulig handler lokalt og støtter de lokale bedriftene og butikkene i denne svært vanskelige tiden for dem. Vern om arbeidsplasser og lokalsamfunnet <3

        "Og apropos det å handle lokalt: Jeg har skrevet et veldig viktig debattinnlegg/leserinnlegg som dere kan lese HER om dere vil, det går på hvor viktig det nå blir fremover at vi handler lokalt. Jeg vet jeg har snakket mye om det de siste dagene, og jeg skal sørge for å roe ned fremover nå, men synes det er en så viktig nyhet at alle burde få det med seg."

        1. Takk for svar! Trodde kanskje det var det du mente, men kom ikke tydelig nok frem for min del 🙂 Men veldig bra det du skrev og det er et viktig poeng nå denne perioden å gjøre det vi kan for hverandre om det så er å bare holde seg inne hele dagen eller også å handle lokalt. Er så utrolig viktig å ta vare på hverandre på de måtene vi kan nå!
          Ta vare på deg selv fremover, og ha en fin uke videre ❤️

    1. Utrolig viktig tema du tar opp! Kjempe viktig i disse tider og fremover av vi støtter lokale bedrifter og bidrar til at vi har steder å handle og treffes også når viruset er over. En by uten liv, er jo ikke lenger en by. Viktig å tenke på alt som blir påvirket, for eksempel vil jo en by uten butikker og møteplasser ikke være et attraktivt sted å bo. Dette går igjen utover skole, barnehage og helsetilbudet, som igjen går utover arbeidsplassene og boligprisene. Og selvsagt mye mye mer.

    2. Vil også oppfordre til å handle norsk mat. Ser at du for eksempel kjøper utenlandsk ost og q-meieriene melk. Tine forplikter seg til å hente melk i hele landet og gjør det mulig med mange tusen lokale arbeidsplasser. I tillegg støtter de da opp under små gårder og god dyrevelferd. De er samvirke og det gjør at overskuddet går tilbake til bøndene. Q-meieriene er privat eid, alle pengene går rett til toppen, og de styrer selv markedet som fører til større og større fjøs og mindre dyrevelferd.

      Dette ble en lang kommentar, men oppfordrer alle til å handle lokalt og til handle norsk mat!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg