ET LITE SJOKK

Hei alle sammen!

Herregud for et sjokk det var å våkne opp i går og se at kalenderen viste 1 august, og i dag 2 august! Det har vært så langt unna så lenge, men tiden går jammen fort. Det er barnehagestart for guttene allerede på mandag (!) som vi bare er en rask helg unna. Jeg klarer oppriktig talt ikke å forstå at denne sommeren har gått så fort, men likevel håper jeg ikke er den eneste som har gledet meg til denne måneden – selv om den på mange måter er sommerens søndag.

Ellers har jeg hatt en ganske stressende dag da jeg klarte å forsove meg til alt jeg skulle i dag. Fredrik hadde fri fra jobben, tok med seg barna ut for å leke og lot meg sove til klokken var litt over 13.00 (!) Han visste jo ikke at jeg hadde planer og ærend stakkars, og synes bare at “Hvis jeg sov så lenge så trengte jeg det sikkert” som han pleier å si. Jeg har altså fått 12 timer søvn i natt og vel så det, men er enda trøtt.. Forstå det den som kan, for Gudene skal vite at det gjør ikke jeg.

Guttene gleder seg veldig til å begynne i barnehagen igjen, og vi snakket litt med dem om det i stad. Vi satt rundt middagsbordet etter vi hadde spist sammen, og Leo har kommet bort til meg for å sitte på fanget. Vi snakker om hvem Leo gleder seg til å se igjen, hva han husker fra sommeren vår i år, og ellers litt forskjellig om jobben til Fredrik og mer om barnehagen som Leo elsker å snakke om. Vi kommer inn på at det faktisk er august nå og ikke lenge til barnehagestart, noe Fredrik nektet å tro på (så det er altså ikke bare jeg som fikk meg et lite sjokk i dag) før Fredrik nevner for guttene at “nå er det ikke så lenge til Noah har bursdag heller” Leo nikker og smiler før han roper ut “JAA” med begge armene høyt oppe i været.

Jeg spør videre “Hvor gammel blir Noah da, Leo? Vet du det?” før jeg kikker på Leo som ser på meg, før han ser tilbake på Fredrik og smiler bredt. Leo svarer “4 år!” før han peker på Noah. Haha! Leo ble ordentlig lei seg da vi fortalte han at Noah blir 3 år og ikke 4, for det gikk jo ikke. Noah måtte jo være like gammel som han selv 😂

Den alderen der, altså. Så morsom, herlig og sjarmerende på samme tid.

Håper dere får en flott helg!

9 kommentarer
    1. Får du i deg nok jern? Har du sjekket stoffskiftet og d-vitamin-nivå? viktig for immunforsvaret dette siste, og jernmangelanemi kan gi slapp og dårlig form. Tenker på det siden det virker som du er mye syk. Bare godt ment, jobber i helsevesenet så klarer ikke la være å bry meg 🤷‍♀️ ❤️

      1. Sist gang jeg var hos legen var jernnivåene mine OK, men kanskje jeg skulle dratt for å sjekke dem på nytt? D-vitamin nivået er jeg mer usikker på, så det burde jeg kanskje sjekket uansett! Synes bare det er omtenksomt å kommentere slikt jeg, så takk skal du ha 🙂

    2. Ordenstall!
      1. august uttales «første august». Når du skriver 1 august, så uttales det «én august».

    3. Du vet du blir trøttere av å sove for lenge. Så der har du svaret 🙂 avhengig av menneskekropp, men som regel skal man ha mellom 6-8 timer søvn 🙂 Sover man mer enn det blir som regel trøttere når man våkner.

    4. Å sove 12 timer og fortsatt være trøtt, tyder på at du mangler noe. Jeg ville tatt blodprøver hos legen.

    5. Å være trøtt når man sover så lenge er helt normalt. Hvis du hadde sovet 8 timer i natt ville du nok vært mindre trøtt. Jeg jobber ikke i helsevesenet, men er opptatt av hva jeg spiser, og jeg vet at det er veldig unormalt å ha vitamin D mangel på sommeren, fordi man får tilstrekkelig mengde fra solen (med mindre man oppholder seg innendørs hele sommeren selvfølgelig). Det er selvfølgelig lurt å ta blodprøver jevnlig, men det du beskriver er helt normalt.

      1. Tror kanskje du har rett i dette, altså! For kjenner meg igjen i det du skriver med at jo mer man sover jo trøttere blir man.. Men kan sikkert ta meg en tur til legen sånn for sikkerhetsskyld 🙂 Er jo greit å være på den sikre siden <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg