FORELSKET PÅ NY

God kveld alle sammen ♥ Guttene og jeg tilbringer rolige dager hos foreldrene mine i Gjøvik, og vi storkoser oss. Nå har jeg akkurat snakket med Fredrik på telefonen, laget Nutella-Milkshake til søstrene mine og tatt av meg sminken – så nå gleder jeg meg til en rolig lørdagskveld med skrekkfilm og taco med familien min her i Gjøvik.

Når det er sagt, merker jeg godt at favorittpersonen min mangler og at det føles tungt å være borte fra Fredrik, selv bare de få dagene det er snakk om nå. Vi skal jo hjem allerede på onsdag! Jeg må ha glemt at det var helt dagligdags for oss å være mange dager fra hverandre da vi var i avstandsforhold helt i starten av forholdet vårt, nesten ett år, før vi i det hele tatt flyttet til samme by. Så jeg burde vel egentlig bare tenke at disse dagene er ingenting, men samtidig føles det overraskende kjipt å være borte fra han nå merker jeg.

Her om dagen spurte en leser om hvordan det gikk med Fredrik og meg nå. Vi er jo tydeligvis “kjent” for å ha hatt et opp- og ned forhold, tross at vi stort sett har hatt det bra hele veien bortsett fra to brudd i løpet av årene vi har vært sammen. Jeg kan huske at jeg har fått høre at “alle forhold går opp og ned” som et slags argument for at det var rart at vi hadde det vanskelig et par ganger i løpet av alle årene. Altså, vi har vært sammen i 7 år til høsten og har fått to barn sammen. Vi er nok rimelig klare over at alle forhold går opp og ned. Det er jo ikke akkurat det, det har handlet om. Og jeg tror essensen av det er noe som er veldig viktig å tenke på når man leser blogger, ser bilder på Instagram, eller hva enn: Man vet ikke hva de menneskene man følger går gjennom. Jeg kunne jo aldri ha delt på bloggen min hva som har gjort at vi har hatt et par vanskelige tider som par. En ting er at man vil ha noe for seg selv, men alt egner seg ikke til å deles, og barna mine skal tross alt også leve med at jeg har skrevet denne bloggen en gang.

Jeg vet at det ofte spekuleres i at de som absolutt må skrive om at de har det så bra sammen i sosiale medier, umulig kan ha det – men siden det var noen som lurte på hvordan det går med oss tenkte jeg at jeg kunne svare på det. Selv om jeg aldri ville delt ting på samme måte nå som jeg gjorde da jeg var åpne om at vi hadde et par vanskelige perioder i forholdet vårt når det pågikk for flere år siden, så hadde jeg aldri skrevet at vi hadde hatt det bra dersom det ikke var tilfellet nå.

Vi har sagt oss enige i at om vi ikke hadde fått barn sammen, så hadde det nok vært slutt for lenge siden. Jeg ville aldri holdt sammen med barnefar ene og alene fordi vi hadde hatt barn sammen – så det er ikke det jeg mener når jeg sier at barna holder oss sammen. Men de er alltid en grunn for oss til å kjempe videre hvis vi skulle oppleve motstand eller bare dårlige dager. Vi holder på ingen måte sammen kun for barna, men fordi de har gjort at vi har fått et veldig sterkt bånd til hverandre. Etter at vi fikk barn var jo ikke Fredrik “bare” kjæresten min lenger, da var han pappa til barnet vårt også. Så selv om det ble veldig seriøst veldig fort for oss to da vi fikk vårt første barn, så var det på mange måter et stort pluss at det ble seriøst fort også. Men nå kan jeg jo bare snakke på eget vegne.

Jeg mener det når jeg sier at jeg føler vi er forelsket på nytt i hverandre. Jeg kan ikke se for meg at jeg er sammen med noen andre enn Fredrik, og det føles bare veldig riktig. Jeg gleder meg til at vi forhåpentligvis skal kjøpe vår første leilighet sammen i år, og til å fortsette å leve sammen som den lille familien vi er♥

2 kommentarer
    1. “Jeg kan huske at jeg har fått høre at “alle forhold går opp og ned” som et slags argument for at det var rart at vi hadde det vanskelig et par ganger i løpet av alle årene.”

      Må si jeg synes denne setningen var veldig rar. Jeg vil si at “alle forhold går opp og ned” er mer et uttrykk folk bruker for å uttrykke forståelse, støtte og sympati i nedgangstider, enn “et slags argument” folk ville brukt for at det var “rart” at dere gjennomgikk en tøff tid? Føler liksom det er standardtingen å si hvis noen sier at de har en vanskelig tid i forholdet, og ikke noe særegent som folk har sagt bare til deg for å kritisere forholdet ditt.

      Nei, man vet ikke hva andre går gjennom. Men forholdet deres har jo gått opp og ned, så jeg skjønner ikke hvorfor du tar avstand fra den beskrivelsen og virker regelrett fornærmet?

      1. Det har alt med kontekst å gjøre, jeg er jo ikke akkurat den som lar meg fornærme over lav sko – hadde noen vist forståelse hadde jeg aldri i livet prøvd å vri det om til å bli fornærmende. Når folk skriver og sier “alle forhold går opp og ned” og med det mener at man ikke burde ta problemer tungt fordi det nettopp går opp og ned, og at man aldri burde gå fra hverandre (noe vi på et tidspunkt gjorde) Akkurat som at vi ikke hadde prøvd å jobbe med ting. Jeg kan ikke annet enn å beklage om dette ikke kom frem i blogginnlegget, jeg skulle kanskje ha forklart nærmere – noen ganger når man skriver tenker man kanskje at man gjør seg tydeligere enn man kanskje egentlig gjør – så det var fint at du spurte slik at jeg kunne forklart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg