GRAVIDITETSTESTEN

Fire år siden positiv graviditetstest.

Fire år siden du endelig skulle få vite at jeg lå i magen din.

 

Husker du den dagen?

Gjør du det?

 

Husker du da du lå på benken hos legen

og ønsket beskjeden gravide ikke bør ønske seg?

 

Du hadde tatt en test så mange ganger uten å bekymre deg, men den dagen gjorde du det.

Testen var positiv, men for deg var det alt annet enn positivt. “Negativ” hadde passet bedre.

 

Men du endret ikke resultatet. Du ville ikke. Testen var fortsatt like positiv mange uker etter. Du gjorde det for meg. Alt for lille meg.

Du passet på meg da, og du passer på meg nå. Ingen kunne gjort det bedre enn deg.

 

Du følte deg alene, men jeg var jo der med deg.

 

En dag skal du vite

at jeg elsker deg for det.

 

Og en dag skal jeg bære deg

slik du bar meg.

8 kommentarer
    1. Zzzzzzznork. Nå begynner bloggen å bli skikkelig kjedelig. Det er liksom ikke grenser for hvor mye du skal gnure på det med graviditetene.

      1. Hei! Kjipt om du synes jeg skriver mye graviditetene, men når jeg nå tok meg tiden til å bla meg tilbake den siste måneden på bloggen kjenner jeg meg ikke helt igjen i at jeg skriver så mye om det? Skal uansett ta med meg tilbakemeldingen din, men synes det er unødvendig med «snork» Kan vi ikke være hyggelige mot hverandre og si i fra på en konstruktiv måte? 🙂

      2. Det er ingen som tvinger deg til å lese hvert eneste blogginnlegg.
        Første setningen i innlegget var at det handlet om noe som var for 4 år siden, da er det veldig enkelt å skippe innlegget hvis man ikke er interessert i å lese om noe gammelt 😊

        Det må da være lov for Jessica å mimre litt, og også å gi seg selv selvskryt for alt hun har klart.
        Vi skryter generelt for lite av oss selv (du kritiserte ikke selvskryten hennes, jeg bare syntes det var en viktig del av innlegget).

        Ellers synes jeg det er veldig naturlig for en mamma å være opptatt av tidligere graviditet og småbarnstid. Og bloggen handler vel tross alt om å være en mamma?

      3. Det er ingen som tvinger deg til å lese hvert eneste blogginnlegg.
        Første setningen i innlegget var at det handlet om noe som var for 4 år siden, da er det veldig enkelt å skippe innlegget hvis man ikke er interessert i å lese om noe gammelt 😊

        Det må da være lov for Jessica å mimre litt, og også å gi seg selv selvskryt for alt hun har klart.
        Vi skryter generelt for lite av oss selv (du kritiserte ikke selvskryten hennes, jeg bare syntes det var en viktig del av innlegget).

        Ellers synes jeg det er veldig naturlig for en mamma å være opptatt av tidligere graviditet og småbarnstid. Og bloggen handler vel tross alt om å være en mamma?

    2. Altså… nå har jeg fulgt deg siden du startet, men kjenner at om du ikke slutter med å dra inn lesere på gamle blogginnlegg og lignende gjennom snap, eller finner på noe nytt å skrive om enn ting du allerede har tatt opp hundre ganger så mister jeg rett å slett lysten.

      1. Hei! Jeg har ikke delt gamle blogginnlegg på Snapchat på over en måned nå, så jeg vet ikke om du kanskje forveksler meg med en annen nå? Det har jeg sluttet med ettersom jeg fikk flere tilbakemeldinger fra leserne mine her på bloggen at de synes det var kjedelig å klikke seg inn på gamle blogginnlegg. Forståelig nok! Når jeg får tilbakemeldinger/kritikk, gjør jeg alt jeg kan for å ta det til meg 🙂

        Jeg har blant annet delt nye oppskrifter jevnt de siste 4 ukene, og utelukkende helt nye blogginnlegg (utenom akkurat dette, hvor jeg har skrevet noe lignende for 3-4 år siden) Har nemlig jobbet mye med det da jeg fikk tilbakemelding på akkurat det samme i starten av januar, så tok meg derfor kraftig sammen og publiserte kun nye blogginnlegg. Kjipt om det ikke blir lagt merke til, men som alltid ønsker jeg å ta med meg det dere kommenterer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg