JEG ELSKER DEG

Fredrik måtte trøste meg, tørke tårer og holde rundt meg en god stund før jeg i det hele tatt klarte å skrive dette blogginnlegget, så dette kan bli interessant. Haha..

På mandag er det 5 år siden jeg ble mamma for første gang.

5 år siden Fredrik ble pappa for første gang.

5 år med vår ikke-lenger-så-lille skatt.

Tanken på gutten min som baby er ikke fjern i det hele tatt, og jeg husker det nesten som det skulle vært i går. Alt vi fant på sammen, alle turene jeg gikk med ham i den fine vognen sin, all lekingen og kosen. Fredrik som kom hjem fra skolen, siden han gikk på videregående.

Jeg vet at jeg nøt hvert eneste sekund med babyen min, jeg vet jeg holdt i den bittelille hånda hans daglig og tenkte at “Denne tiden får jeg aldri tilbake”. Jeg ventet med å sende i barnehagen så lenge som mulig før lillebror kom, for å kunne nyte all tid med han. Jeg vet at jeg nøt hvert eneste sekund og lyttet til alle som sa at tiden kom til å rase forbi: Likevel så føles det sårt at de vokser så fort.

På samme tid, er det å se han vokse opp fantastisk fint. Vi har så mange fine samtaler sammen, vi ler sammen, vi danser og vi ser på film. Fremdeles er det rart å tenke på at tiden hvor han var en liten gutt, er forbi, og at den aldri vil komme tilbake.

Det har ikke alltid vært så lett at det bare skiller 16 år mellom oss. Men det har gjort meg hardhudet, det har gjort meg sterk, og det har gjort meg til en enda bedre mamma for deg.

Helt siden vi ble foreldre, har vi aldri sett oss tilbake. Vi har satt deg foran alt annet, vi har elsket deg, og vi har passet på deg. Og det kommer vi alltid til å gjøre.

“Han stoler på oss, og på at vi gjør alt vi kan for å passe på han på best mulig måte” var noe av det første jeg sa da til pappaen din da vi kom hjem fra sykehuset for 5 år siden, mens du lå i vuggen din og sov. Nyfødt.

Vi var unge da vi fikk deg, og det kommer vi nok alltid til å få høre. Men det at vi møttes litt tidligere, betyr også at vi får elske deg litt lenger ♥

5 kommentarer
    1. Så fint å lese. Det er nok ikke enkelt bli mamma og pappa i så ung alder, men tror alle de gode opplevelsene og hvertfall senere veier opp for det. Småbarnsalder kan by på stressende perioder og by på utfordringer uansett alder man får barn, tror jeg. Min mamma ble mor som 16 åring og tobarnsmor i en alder av 18. Hun har innrømmet det var
      tøffe tak da vi var små, men aldersforskjellen har bare vært positiv da vi ble større. Og jeg er veldig glad og takknemlig jeg har en såpass sprek og ung mor.
      Lykke til videre, dere er flinke!

    2. Så flott skrevet.❤ble helt rørt jeg.
      Jeg var 1 år eldre enn deg når jeg ble mamma for første gang, å 2 barns mor året etter. Helt fantastisk har det vært. Har hatt tøffe tak,som alle andre. Jeg og mannen giftet oss 1 mnd etter jeg ble 18. Å sannelig gift enda🤣unga er nå 13 og 14 år, å vi er unge tenårings foreldre. Vi koser oss så mye vi 4. Ville aldri vært de tøffe tidene foruten, det har gjort oss sterkere. Alle sa vi ikke kom til å klare det… men se på oss nå sier jeg bare❤❤❤❤

    3. Hei. Jeg vil bare si at du skriver veldig bra, fint innlegg😊 ble selv mor som 18 åring.Fikk mitt andre barn som 19 åring. Ble alene med de da minsta var 3 mnd. Det var en nydelig og litt krevende tid. Hadde ikke lappen og begynte på skole. Disse to er idag bestevenner. Har også et nært forhold til dem. Vi er bestevenner og støtter alltid hverandre. Har nå i en alder av 40 akkurat fått mitt 4 barn. Det er like fantastisk. Å det er en annen ro og trygghet over det å bli mamma. Nyter kanskje denne nyfødt og småbarnstiden ennå mer. Vet hvor fort barna vokser og hvor fort tiden går.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg