JEG FORELSKET MEG PÅ NYTT

Hvordan har kjæresten min forandret seg etter vi fikk barn sammen?

Det spørsmålet fikk jeg senest i dag, og nå tenkte jeg å svare dere på det.

Fredrik og jeg hadde, som mange av dere allerede vet, kun vært kjærester i 8 måneder før vi fant ut at jeg var gravid første gangen jeg ble det. Tross at vi hadde kjent hverandre en god stund lenger enn det.

Før vi fikk sønnen vår, og før jeg i det hele tatt ble gravid, var Fredrik som.. En hvilken som helst annen 17 år gammel gutt. Han var likevel på et helt annet sted mentalt enn hva han er i dag, for det å bli en forelder gjør noe med tankesettet- og modenhetsnivået ditt. Du modnes med oppgaven, enten du vil eller ei, i en eller annen grad. Noen mer enn andre, selvfølgelig –man blir ikke automatisk kjempemoden bare man er blitt mamma eller pappa. Ikke nødvendigvis.

Han har naturligvis også forandret seg mye utseendemessig siden vi først ble kjærester, og i alt fra hvilke klær han gikk i, til hvordan han oppførte seg, men aller størst er den forandringen som har skjedd på innsiden.

Av og til husker jeg tilbake på samtaler vi hadde. Jeg kan sitte og riste på hodet av å tenke tilbake på hva vi begge mente og hva slags syn vi hadde på ting – men morsomst er det jo å se den forandringen hos ham, for det blir så synlig for meg som var med ham når han for noen år tilbake var helt annerledes enn hva han er i dag. Fra hva vi kunne krangle og ha diskusjoner om da, og hvor stor forskjell jeg nå ser at det er på hvordan Fredrik tenker og hvilket syn han har på ting. Hvordan ting han sa og mente er så fjerne fra hva han sier og mener om det samme i dag.

Man skulle jo nesten tro at så mange forandringer hos oss begge på relativt kort tid måtte bety at vi kom til å vokse fra hverandre. Jeg aner ikke hvordan vi ikke har gjort det. Vi har vel bare vokst i samme retning.

Til en viss grad forble han selvsagt den samme, men at han vokste mye på det (noe jeg også gjorde) er det ingen tvil om. Så når Fredrik ble pappa, så forelsket jeg meg nemlig på nytt i ham.

Jeg var ikke lenger bare forelsket i den 17 år gamle gutten han tidligere var. Jeg ble også forelsket i den pappaen han var for barnet vårt, hvor flink han var til å ta vare på babyen vår – og hvordan han håndterte den nye rollen så himla bra♥ Til høsten er det 7 år siden første gangen vi ble sammen, og jeg håper vi holder i mange, mange år til.

4 kommentarer
      1. Spiser i hovedsak vegansk. Ikke spist kjøtt på flere år. Men har av flere grunner sluttet å kalle meg veganer, så sier bare at jeg fronter både vegansk og vegetarisk kosthold <3 Vil ikke utelukke de som er vegetarianere heller

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg