JEG HÅPER DU VET HVOR VIKTIG DU ER!

Kjære deg som jobber i barnehage.

Du som alltid står med åpne armer og tar i mot barnet mitt med et smil. Uansett hvilken dag det er, uansett hva klokka er, og uansett hva slags vær det er.

Du som frivillig står i flere minutter og forteller meg hvordan dagen til barnet mitt har vært når jeg kommer for å hente, hva han har spist og det morsomme han sa da han lekte med de andre barna.

Du som får barnet mitt til å glede seg til å dra i barnehagen dagen etter.

Du som kunne møtt meg med et enkelt hei og hade, men som tar deg tid til så mye mer. Og for det håper jeg du vet hvor viktig du er.

Du som har endeløs tålmodighet. Du som ble like oppskaket som meg og pappaen hans, når han sa sin første setning og han ikke var hjemme hos nettopp mamma og pappa.

Du som kan uendelige barnenavn og som viser stor omsorg for alle og en hver. Du som kler på, kler av, trøster, klemmer, leser, leker, og er med på å gjøre en forskjell. For det gjør du.

Jeg tror ikke at å jobbe i barnehage bare er en jobb. Jeg tror det er noe mer enn det også. Selv om jeg vet at den jobben er frivillig som alle andre jobber, så er det så mye du som barnehageansatt gjør som du kunne ha droppet om det for deg “bare” var en jobb du ville få unnagjort. Alle de fine ordene du forteller meg om barnet mitt og hvordan han er i barnehagen. Hvordan du snakker med meg om dagen han har hatt og alt det morsomme dere har gjort – helt uten å trenge det, og hvordan du alltid husker favorittpålegget på brødskiven hans til lunsj.

Jeg håper du vet hvor viktig du er!

Tusen takk. Du er fantastisk.

4 kommentarer
    1. Herregud! så fantastisk flott skrevet! Og det er så sant at det å jobbe i barnehage er ikke bare «å jobbe som barnehage ansatt» det er så mye mer!! Mye ansvar og mer som skal til.
      ❤️❤️❤️Nadia

    2. Utrolig herlig skrevet! Som barne og ungdomsarbeider på niende året på en småbarns base, sier jeg tusen tusen takk!<3

    3. Åååh, dette var virkelig ord jeg trengte nå! Da vet jeg at jobben jeg gjør på storbarns avdelingen er god! Tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg