JEG MÅ VÆRE ÆRLIG

I mange år gjorde jeg alt for at alle skulle like meg, for at ingen skulle kunne «ta meg» på noe. Kanskje aller mest på bloggen, siden det har vært min største plattform helt fra starten av.

Det går ikke an å få alle til like en, fordi uansett hva du gjør, så vil noen kunne snu på det og se etter hvordan det kan bli negativt. Nå er bloggen SÅ kjedelig noen dager fordi jeg går på skole og har fullt opp med alt jeg gjør, får jeg høre. Men hadde jeg ikke begynt på skolen igjen, ville jo det også vært galt og jeg ville fått høre det også.

«Du skryter så av deg selv fordi du får bra karakterer» får jeg kommentarer om. Jeg har nevnt konkret hvilke karakterer jeg har fått i en enkelt sammenheng på bloggen siden jeg begynte, jeg har et større fokus på å jobbe hardt og ikke gi seg. Men hadde jeg ikke fått gode karakterer, så ville jo det vært galt også.

Jeg har også sluttet helt å legge ut bilder av barna mine og å skrive om dem på bloggen. Det har skjedd gradvis og nå er det null fokus på dem.

«Men du har jo lagt ut bilde av dem tidligere» Får jeg høre. Men dersom jeg hadde fortsatt å eksponere dem som før, ville det definitivt også være galt.

Det har tatt meg så lang tid å akseptere at uansett hva jeg gjør, uansett om jeg prøver å gjøre alt på den «riktige måten» så kommer det aldri til å være nok.

Derfor kommer jeg fremover kun til å fokusere på å ta de beslutningene som blir mest riktig for meg og mine, helt uavhengig av hva andre tenker og synes. For det kan jeg umulig tape på så mye på likevel.

4 kommentarer
    1. Det er helt umulig å tilfredsstille alle og enhver. Uansett hva du gjør så vil det være helt feil for noen. Og det er disse noen som alltid vil være dem som forteller deg det.

      I stedet for å fokusere på det som er rett for deg og dine så blir det i stedet fokus på å vinkle, tilpasse, justere, formulere slik at det skal være mer eller mindre politisk og pedagogisk korrekt og lett å svelge for de aller fleste.

      Hva med å bare være deg? Dine meninger, din måte, dine verdier, dine feil og mangler(Vi alle har dem).

      Du er en særdeles oppgående, intelligent og velformulert ung voksen. Du skal ikke måtte behøve å hverken modere deg eller overkompensere. Bare vær deg. Det funker SÅ mye bedre!

      Og til dere som ikke har annet å gjøre enn å korrigere, trykke ned og trakassere mennesker som ikke deler de samme meningene, verdiene og måtene å gjøre ting på: LET IT GO! Dersom dere ser noe eller leser noe som har INGENTING å si for deres hverdag. La det passere! Livet vil føles så mye bedre. Jeg lover!

    2. Berre et spørsmål: eg har høyrt at en del som er veganara har problem me fordøyelsessystemet. Er de noko du har lagt merke til?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg