JEG SER DEG IKKE

Til deg.

Du som sa jeg aldri ville klare det.

Du som lo av meg for valget jeg hadde tatt.

Du som snakket bak ryggen min, du som fortalte meg hvordan barnevernet kom til å ta barnet mitt fra meg. Du som fortalte meg hvordan jeg ødela barnet mitt sin fremtid.

Du som sa at foreldrene mine burde tvinge meg til abort. Du som sa du ville betale meg for å ta abort. Du som sa at jeg var en skam for samfunnet på grunn av gravidmagen min. Og du som snakket om hvor vondt barnet mitt ville få det.

Jeg ser deg ikke. Jeg ser deg ikke når jeg kysser gutten min godt natt før jeg legger han i den trygge sengen sin, i vårt trygge hjem.

Jeg ser deg ikke når han vender seg til meg fordi han trenger trøst. Jeg ser deg ikke når jeg trøster ham

Det eneste jeg ser er de tusen smilene barnet mitt gir meg. All latteren, hvor mye glede han ser i meg. Hvor mye han elsker meg.

For alt du sa, det stemte ikke. Derfor ser jeg deg ikke lenger.

Jeg er verdens beste mor til mitt barn, samme pokker hva fødselsnummeret på bankkortet mitt viser. Og jeg vet at den dagen du blir mamma, eller pappa, så vil du være det samme for ditt barn.

Og den dagen håper jeg at alle står og heier deg frem, på samme måte som du ikke gjorde med meg. For jeg ønsker ingen så vondt. Jeg bærer ikke nag, jeg vil heller tilgi deg.

For hvis man virkelig vil forandre noe, så må må man faktisk starte med seg selv. ♥

/ Dette blogginnlegget har blitt publisert tidligere /

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg