JEG VELGER Å VÆRE ÅPEN OM DET!

Hei dere! Endelig favorittdagen min i løpet av uken, nemlig torsdag. Jeg har vært glad i denne dagen så lenge jeg kan huske, faktisk er jeg mer glad i torsdag enn i fredag. I dag har jeg ikke vært på skolen, siden jeg måtte på helsestasjonen med Noah en tur i dag. Det gikk veldig fint! Det er alltid like koselig å være på helsestasjonen, så jeg hadde gledet meg til den turen dit. Er så stolt av 2-åringen min som er så god og ikke minst morsom å være sammen med! I og med at det ble litt kvalitetstid på Leo og meg i går, hadde jeg derfor litt kvalitetstid med minstemann i dag etter helsestasjonen. Det ble litt småshopping, en fin gåtur og noen fine timer alt i alt.

Apropos småshopping – så er det vel strengt tatt jeg som skulle vært på shopping nå. Haha! Tror kun en av mine tyve bukser passer lenger, siden jeg som jeg har nevnt en gang tidligere har lagt på meg 15 kg siden juli/august i fjor. Da jeg skrev det på bloggen i desember, var det noen som lurte på hvorfor jeg i det hele tatt nevnte at jeg hadde lagt på meg og at siden jeg fremdeles er tynn, så er jeg med på å bidra til et kroppspress.

Grunnen til at jeg har nevnt det er fordi det rett og slett har vært veldig stort for meg å kunne legge meg på såpass mye og likevel føle meg vel. Jeg er fremdeles tynn på grunn av utgangspunktet mitt: Jeg var undervektig, og nå har jeg blitt normalvektig etter å ha lagt på meg. Før jeg fikk barn hadde jeg utvilsomt et problem knyttet til mat og jeg brukte de første årene mine som tenåring til å bekymre meg voldsomt mye over hva jeg spiste, hvor mye jeg spiste og da spesielt kalorier. Det er ikke noe jeg har snakket om her inne, men jeg synes det er på sin plass å være ærlig med dere om dette når jeg først har nevnt at jeg har lagt på meg – og at jeg er glad for det. Det var ikke et sunt fokus, og derfor betyr det kanskje ekstra mye for meg at jeg kan være helt åpen om at jeg har gått opp en del og at det likevel ikke gjør meg noen ting – og at jeg faktisk føler meg komfortabel og bra ❤️For noen er det kanskje ingenting, men for meg betyr det noe. Så jeg må nok kjøpe noen nye klær snart, siden veldig mye av klesskapet mitt rett og slett ikke passer lenger. Jeg er for øvrig ganske sikker på at det kun ender med nok en shoppingtur hvor jeg kun finner ting til barna. Slik har det veldig ofte vært med meg etter at jeg ble mamma – skal jeg ut for å kjøpe noe til meg selv for en gangs skyld, ender som oftest shoppingturen med at barna har fått noe nytt 😂 Plutselig kommer jeg på at de kunne trengt noen flere sokker, et par nye strømpebukser, finner et fint sett til barnehagebruk.. Og så er jeg i gang.

Det har forresten vært litt trøbbel med å få kommentert i kommentarfeltet mitt det siste døgnet, men det skal nå være i orden og fungere slik det skal. Jeg håper dere likte blogginnlegget, og ønsker dere en fin siste kveld før fredag og helg i morgen. Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg