KINDER-SJOKOLADEMOUSSE

God fredag alle sammen! Endelig fredag, dere ♥ I dag venter vi besøk av mine to søstre, altså barna sine tanter, som skal komme på besøk så det gleder vi oss masse til alle sammen. Jeg har handlet inn alt vi trenger til helgen og vi gleder oss så til det vi skal finne på! I tillegg har jeg laget verdens beste dessert som jeg skal servere i kveld, og den får du oppskrift på her:

Sjokolademousse med kinder-maxi sjokolade

Dette trenger du:

ca 250 gram kindersjokolade, jeg brukte 16 mini kindersjokoladebarer ala 12,5 gram og 3 ala 20 gram. Disse kindersjokoladene, som dessverre ikke finnes i store plater, har nemlig ofte litt ulike størrelser, så les bak på før du kjøper slik at du sørger for at du har nok.

4 egg, plomme og eggehvite, skilt fra hverandre

2,5 – 3 dl fløte pisket til krem, eventuelt ferdig krem på boks (bruk da hele boksen som har nettoinnhold på 250 ml)

En liten ts vaniljesukker, kan utelates

Slik gjør du: Smelt sjokoladen over vannbad eller direkte i kjelen (da i så fall forsiktig og med middels varme) rør godt konstant, og når alt er tilnærmet smeltet tar du kjelen av plata og rører konstant til temperaturen er under 60 grader. Fordi det neste du skal gjøre er å tilsette kun eggeplommene, og dersom det er for varmt i kjelen vil eggeplommene koagulere og moussen vil bli ødelagt.

Rør sjokoladen og eggeplommene godt sammen, før du tilsetter kremen litt etter litt. I kremen kan du velge å tilsette litt vaniljesukker/pulver også. Vend den godt inn. Deretter pisker du eggehviten nokså stiv, før du kan tilsette den i blandingen til slutt. Så enkelt, og overraskende fort gjort! Fyll porsjonsglass med kindersjokolade-moussen og sett kaldt i kjøleskap i 1-2 timer, eventuelt kan du også lage denne dagen før dersom du skal ha selskap, venner på besøk, eller lignende♥

Deretter server og nyt♥

4 kommentarer
      1. Hei!

        Vedlegger det jeg skrev sist jeg delte en kinder-oppskrift for å svare på spørsmålet: Liten obs som jeg får spørsmål om både her på bloggen og på Snapchat: Jeg deler mye matinspirasjon og mat/snacks på Snapchat. Som dere vet, har jeg spist vegansk i flere år (men sluttet å kalle meg veganer da jeg ikke orker pirkingen, skal skrive et større innlegg der jeg forklarer dette) men i inspirasjonsbildene og oppskriftene mine av mat/snacks på Snapchat har jeg også valgt å inkludere det som er vegetarisk.

        Jeg pleier alltid lage matoppskrifter slik at jeg skriver hva du kan bytte ut for å gjøre den vegetarisk/vegansk. Dette er for å inkludere de som er vegetarianere, og før å få med meg kjøttspisere som kanskje er skeptisk til en vegansk “livsstil” og synes det virker vanskelig å kutte ut alt av animalsk, men som kanskje vil greie å kutte ut kjøtt. For jeg forstår at det for noen er vanskelig å kutte ut alt. Og fordi jeg også mener at det å være vegetarianer også er kjempebra ♥ Mange veganere mener at vegetarianere ikke gjør “nok”, den tankegangen deler ikke jeg. Jeg heier på alle som velger å kutte ut noe animalsk fra kostholdet sitt, om så det er kjøtt og ikke melk/egg, så er det fortsatt utrolig bra, og man gjør mer enn de fleste.

        Jeg deler så mange veganske oppskrifter og synes det er fint å dele noe vegetar også, selv om det er svært sjeldent at oppskriftene mine ikke kan gjøres både veganske og vegetarianske, slik at man kan velge selv♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg