MEST STILTE LESERSPØRSMÅL!

God fredagskveld! Her kommer noen av de mest stilte spørsmålene i det siste. Jeg har som vanlig tatt i mot spørsmål på både Instagram-meldinger, Snapchat (Mammasom16) og Facebook – både privat og Facebook-siden min. Om dere ønsker å stille spørsmål til neste gang, så foretrekker jeg nå at dere sender på Snapchat siden det er litt enklere for meg å holde oversikt over spørsmålene der!

Barna dine har blitt så store! – Dette er riktig nok ikke et spørsmål, men noe jeg likevel vil ta med siden så mange har fortalt meg dette i det siste. De er blitt store ja, men Noah er fremdeles lille-Noah i mine øyne. Leo kjefter litt på meg om jeg prøver å si lille-Leo, så. Haha! Tror også kanskje de vokste opp veldig fort det siste året for dere som leser bloggen sin del – siden det ikke har vært så mange ansiktsbilder av dem her på bloggen i året som gikk.

Hva fikk du til jul, og hva fikk barna dine til jul?  – Jeg fikk mest penger, og en del klær og sminke. Barna fikk leker, masse klær, penger, bøker og puslespill! De synes det var spennende og gøy med jul i år, så jeg gleder meg til å se hvordan det blir neste år – når de er enda større, og da spesielt minstemann også forstår mye mer. De fikk i tillegg noe hjemmestrikket klær, det er noe av det fineste jeg vet om – så jeg ble jo nesten gladere enn barna over gavene de fikk. Like takknemlig over alt, og blir rørt av tanken på alle menneskene som har brukt tid, penger og energi på å finne en ting hver til Leo og Noah. 🎁

Hva var den fineste julegaven du fikk i år? – Å se barna mine lykkelige og takknemlige.

Hva spiste du på julaften (siden du ikke spiser kjøtt blant annet?) og kan du egentlig spise noe julegodteri når du er veganer? – Jeg tenkte å spise det samme på nyttårsaften, så jeg kan godt vise dere da – om dere vil det. Jeg spiste vegansk pinne”kjøtt” med vanlig tilbehør. Der det er brukt smør/fløte i tilbehøret, har jeg bare byttet ut med veganske alternativer. Kjempeenkelt og veldig godt! Jeg kan definitivt spise masse julegodteri, selv om jeg er veganer. Mamma hadde til og med ordnet en julestrømpe til meg med masse vegansk sjokolade – og så hadde jeg kjøpt inn en del annet godteri selv. Er ikke bare dere ikke-veganere som legger på dere i jula, for å si det sånn. Her har jeg sikkert gått opp 5 kg bare i jula 😂 Jaja, ingen skade skjedd!

Hva tenker du om kritikken du får på Kvinneguiden (det forumet) og alt som har blitt/blir skrevet om deg der inne? -Jeg synes veldig mange av brukerne der inne fort blir usaklige og ufine i språkbruken. Jeg orker ikke å lese der inne lenger. Dette er et par ting jeg kan huske å ha fått med meg, fra de gangene jeg har lest et utdrag av alt som har blitt skrevet om meg:  “Denne jenta kommer ikke til å takle oppgaven som mor”, “denne jenta kommer aldri til å ha en blogg som havner på topplistene”, og så videre. Så sitter de og fyrer hverandre opp siden jeg naturligvis ikke hadde noen form for bevis for at jeg kom til å takle mammarollen da jeg fortsatt var gravid som 16-åring og de skrev slike ting der inne, men når det med tiden viser seg at jeg faktisk taklet den rollen utmerket godt, at jeg faktisk klarte å få bloggen min på topplistene og leve av den i flere år etterpå – da blir det knyst stille om de sakene, gitt. Og så finner de bare nye saker og fyre seg opp over, og sånn fortsetter det. Sånn var det forresten med tanke på skole og utdanningen min også, husker bestemt at noen hadde skrevet at jeg aldri kom til å komme meg tilbake på skolen.

Nå skal jeg ikke legge alle menneskene der inne under samme kam (for det finnes jo forhåpentligvis også de som klarer å holde seg saklige – all honnør til dem!) men mitt inntrykk er at det er mange der inne som aldri kan gi cred og rose noen for det de har klart, og beklage seg for at man tok feil og var bastant. Den egenskapen er jeg uhyre glad for at jeg har. Og klarer man holde en ryddig debatt, er det selvfølgelig helt greit at de ønsker å diskutere på slike forum.

Hvordan gikk det med terminkarakterene du fikk til jul? – Synes ærlig talt det er skikkelig gøy at dere lurer på dette, det er så utrolig koselig at dere bryr dere. Jeg har jo utvilsomt snakket en del om karakterer dette halvåret på bloggen! Jeg har kun fått igjen én terminkarakter, fordi vi skulle få igjen resten i starten av januar. Så jeg tenkte at jeg heller kunne fortelle litt mer om dette da, om dere fremdeles er interessant for dere. Haha!

Hvorfor har du enda ikke fortalt om kjæresten din? – Fordi jeg ikke har vært klar, enkelt og greit.

Du har snakket mye om det nye barnerommet til Leo og Noah, når skal vi få se det? – Så fort jeg har tid og mulighet til å bli ferdig med siste rest som er igjen å gjøre der inne, og får filmet videoen av rommet + redigert den. Når jeg skal vise dere barnerommet kommer det nemlig som en video, istedenfor som bilder her på bloggen!

Har du funnet ut noe mer om dere kommer til å flytte fra Larvik når du skal studere videre? – Jeg har faktisk kikket litt mer på dette, ja. Trolig blir vi boende her i Larvik, og det var veldig lettende for meg å oppdage! Jeg ville jo helst ikke flytte, da både barna og jeg trives så godt her. Forhåpentligvis blir det også sånn!

Du har videokamera, så hvorfor lager du ikke flere videoblogger? Jeg vil se vlogs! – Denne er kanskje det mest stilte spørsmålet noensinne de siste månedene – jeg lover at jeg tar med meg denne tilbakemeldingen inn i 2019 altså! Jeg har faktisk 2 videokamera – men jeg synes ingen av de har noen særlig god kvalitet når jeg ser på videoene på macen. Med tanke på hva de kostet, så burde de jo egentlig det, men. Jeg tror kanskje jeg må investere i et nytt videokamera, før jeg begynner for alvor med vlogs.

Nå gjenstår det bare å si en ting til dere, og det er GOD HELG ❤️ Nyt den!

6 kommentarer
    1. Hei hei! Jeg synes du skriver veldig fint og svarer på en veldig hyggelig måte. Fortsett med det.
      Jeg har forresten sendt noen meldinger på messenger, håper du får tid til å titte innom , sånn man kam avtale videre,beklager om det har hvert litt mye ,,, det er bare viktig for meg. Hilsen en som venter på svar.
      Klem Nadia

    2. Hvorfor svare med en så klisjé om at den fineste gaven du fikk var å se barna glade? Selvfølgelig er det ingenting som gleder foreldre mer enn å se barna lykkelige, men vi har også lov til å bli glade for fine fysiske julegaver. Fikk du ingen julegave som skilte seg spesielt ut er jo det lov å si også:)

      1. Haha, når du sier det så innser jeg at det er en stor klisje ja – men noen ting er jo klisje for en grunn, tenker jeg da <3 Det er helt ærlig sånn jeg opplevde det, og jeg tok det med for å poengtere at det ikke er gavene som spiller den største rollen for meg i julehøytiden.

        Med det sagt, fikk jeg selvfølgelig masse fine ting, også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg