MINE MEST UPOPULÆRE MENINGER!

Okei, det har blitt veldig populært (ironisk nok) å dele upopulære meninger man har med omverdenen. Spesielt Youtubere og bloggere har slengt seg på denne trenden, så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne dele et slikt blogginnlegg selv. Fredrik har advart meg mot å gjøre dette faktisk, men jeg ville gjøre det uansett da jeg ikke vil la være i frykt for å bli hudflettet. Haha!

Jeg vil understreke at dette er mine meninger og ingenting er vondt ment, eller ment som et forsøk på å krenke noen i det hele tatt. ♥

– Det er ingen menneskerett å dra på utenlandsferie en gang i året. Ærlig talt.

– Jeg har ingen problemer med at innvandrere som kommer til Norge og står på bar bakke, får sponset store deler av førerkortet. Synes faktisk det er helt latterlig at noen nordmenn reagerer på det i hele tatt. Vi, og barna våre, har vunnet i livets lotteri bare ved å bli født i rike Norge. Glemmer vi det, at vi har vunnet i livets lotteri? Vi kan jo spørre oss selv om vi i det hele tatt sitter i en posisjon hvor vi har rett til å klage om hvorvidt noe er urettferdig eller ikke. Vær takknemlig for de mulighetene du har fått servert på et sølvfat, og som 90% av verdens befolkning bare kan møte på samme måte i drømmene sine.

– Den elskede serien “Friends” med Jennifer Aniston, Courtney Cox og så videre er en elendig serie. Har aldri skjønt greia eller humoren, vil heller se på gresset i hagen min gro enn å se mer enn et øyekast av den serien… Haha, sorry.

– Mandager er da ikke så forbanna ille! Jeg mener det er helt latterlig hvor mange som har lagt mandager for hat. Om det er en dag i uken som er litt slitsom, så er det faktisk tirsdagene.

– Den beste musikken ligger ikke på topplistene. Hvert fall ikke i 99% av tilfellene. Blir helt oppgitt når jeg ser topplistene på Spotify og sangene som ligger der, det er stort sett bare søppel og kan knapt kalles musikk.

– Og apropos musikk.. Cardi B skulle vært bannlyst. Billie Eilish er oppskrytt og har irriterende musikk.

– Å skulle drikke alkohol i absolutt alle sammenhenger er en forbanna uting.

– Jeans er ikke så ukomfortabelt som “alle” skal ha det til. Jeg elsker stramme jeans! Gjerne så stramme som overhode mulig, og jeg går mer enn gjerne med jeans hjemme selv om jeg ikke skal noe.

– Det meste av norsk musikk er vanvittig dårlig, med unntak av Karpe og toppen et par andre artister.

– Jeg klarer ikke med beste evne å forstå meg på mennesker som bruker en formue på svindyre merkevesker, når det er åpenbart at det bare går på status. Synes det er småharry. (Unnskyld! Har såpass med selvinnsikt at jeg skjønner at jeg også bruker penger på ting som andre ikke ville brukt penger på, men må være ærlig)

– Jeg synes kulturell appropriasjon fort kan bli litt dumt. Blir ofte som å si at du ikke kan spise pizza ved mindre du er helt italiensk. Så lenge man oppfører seg ordentlig og viser respekt ser jeg ingen problem med det.

– Jeg synes det meste av “self-love”-opplegget er noe piss.. Haha. Man må da for pokker ikke elske alt ved seg selv, og jeg forstår ikke jaget etter dette. Det er nemlig et voldsomt fokus på å elske alt ved seg selv, også egne “skjønnhetsfeil” men jeg mener det er mer hensiktsmessig å akseptere, fremfor å forsøke å elske. Jeg kommer aldri til å elske strekkmerkene mine på rumpa mi, men jeg kan klare å akseptere det. Det betyr ikke at jeg har problemer med selvtilliten, men at man ikke må elske alt ved seg for å ha det godt med seg selv.

– Plastiske operasjoner gjort i utlandet (typ Istanbul) blir svært, svært sjeldent vellykket.

– 99% av kjendisgutter som visstnok halve Norges kvinner har crush på, ser alminnelige ut og er noe voldsomt oppskrytte.. Eksempelvis Channing Tatum, Zac Efron, og så videre. Sikkert gode og snille mennesker, for all del. Utover det kan jeg ikke begripe hvorfor så mange norske jenter er helt bergtatt av dem.

– De aller fleste gutter er mye finere med langt hår og halvlangt hår, istedenfor kortklippet, som 90% har.

– Mennesker er mer verdt enn dyr. Og det kommer fra noen som kaller seg selv veganer, altså. Jeg er veldig glad i dyr, men måtte jeg velge mellom å redde et dyr eller et menneske er det et enkelt valg for meg. Kommer såklart (!) litt an på da. Forskjell på en massemorder og mannen i gata med familie – ville lett valgt et dyr foran en massemorder, åpenbart. Dere skjønner tegninga. Synes, unnskyld meg, det er helt vilt (!) å se folk som forteller om at de heller ville reddet en hund enn en liten baby. Blir ordentlig satt ut når jeg hører noen sier det.

– Omskjæring på små guttebabyer burde vært forbudt. Ok, der sa jeg det. Jeg respekterer at andre har en annen religion og tros-syn enn meg, og jeg forstår at dette er noe som er veldig viktig i enkelte religioner. Men likevel, det å tukle med intime kroppsdeler på små babyer er faktisk ekstremt ugreit, spør du meg. Spesielt når barnet ikke får ta det valget selv, og man kan lese om at små barn dør av infeksjoner fordi foreldrene ønsket at barnet skulle omskjæres. Det gjør vondt langt inni sjela. Ønsker barnet å omskjæres når det blir eldre og forstår hva det innbærer så er det noe jeg støtter 100% – for alle må få lov til å velge selv. Men det får de ikke gjort når valget blir tatt på deres vegne som små barn, og det i tillegg innebærer en helserisiko. Det er også et irreversibelt valg, det kan ikke gjøres om, og da forstår jeg ikke hvorfor noen foreldre mener at de har rett til å ta et slikt valg på vegne av noen. Spesielt ikke sin egne, lille baby.

Dette var overraskende vanskelig å skrive, men på samme tid ganske befriende egentlig! Håper dere likte blogginnlegget ♥

10 kommentarer
    1. Selv om jeg ikke er helt enig i alt, så var dette utrolig morsomt å lese – haha! Digger slike personlige innlegg fra deg, der du byr på deg selv!

    2. Dette var en god start på morran 🙂 er jo så klart ikke enig alt #lovefriends haha. Det med omskjæring derimot, kunne ikke vært mer enig! Det er en skam å skade et lite barn på grunn av tro, og så har de ingenting de skulle sagt. Grusomt.

    3. De fleste av meningene dine her er vell ikke så upopulære. Bortsett fra det med Friends, så er nok 90% av leserne dine enige med deg med alt annet.

      Men det med omskjæring synes jeg ikke at du kan nok om til å ha en så sterk formening om. Det er mange flere grunner til omkjæring enn bare religion og livssyn. Blant annet er det mer hygienisk og man kan unngå en del sykdommer.

      Jeg synes at omkjæring er et ganske interessant tema, fordi i Norge har alle stort sett akkurat samme mening. Dette har mye med media å gjøre, fordi vi har blitt matet med informasjon om hvor fælt det er. Drar man på andre siden av jordkloden til Australia (et vestlig land med mange av de samme verdiene som i Norge), så har de fått en annen informasjon gjennom media enn oss. Jeg har snakket med helsepersonell i Australia som blir sjokkerte over holdningene og informasjonen som blir gitt til oss i Norge. Det strider mot all forskning som helsepersonellet deres viser til.

      Jeg tror ikke vi skal være så raske med å dømme andre, og kanskje ikke ha så mange formeninger om tema som man ikke kan så mye om. Jeg er en Norsk jente, 26 år og ateist, og står foreløpig 50/50 om jeg ønsker å omkjære mine fremtidige sønner. Vil gjerne gi de den tryggheten det er å være omskjæret, men det kommer til å være vanskelig i et land som Norge som er veldig trangsynt på akkurat dette temaet, og ikke veldig åpen til forskning som viser de positive sidene.

      Dette er ikke kritikk til deg, fordi jeg skjønner godt hvorfor du har den meningen. Norge har passet på at du skal ha den meningen. Jeg synes bare at det burde være mer åpenhet rundt dette temaet, et bredere spekter av informasjon, og respekt for foreldrene sine valg.

      1. Mina:
        Nei, man burde ikke ha respekt for foreldrenes valg når det ikke er deres valg det gjelder. Hvorfor skal foreldrenes mening respekteres høyere enn barnets kroppslige autonomi? Det er ikke foreldrenes kropp det er snakk om. Det er snakk om et irreversibelt inngrep på et menneskes kropp, et menneske som ikke har språk til å ytre sin mening om temaet.
        Vis gjerne til forskningen du nevner som sier at man kan unngå sykdommer gjennom å omskjære. Omskjæring slik det praktiseres i Vesten idag, spesielt i USA – der man ikke bare fjerner de ytterste millimeterne av forhuden (slik Bibelen/Toraen/Koranen nevner), men hud nesten helt ned til rot av penis – er ikke bare smertefullt og risikabelt for barnet, men fullstendig medisinsk unødvendig. Omskjæring var kanskje mer hygienisk i bibelske tider når man ikke hadde tilgang til/kunnskap om personlig hygiene på samme måte som vi har idag. Akkurat som resten av menneskekroppen, trenger ikke penis mer vask enn en daglig dusj og rens for å være hygienisk.
        Og hva i alle dager skulle staten Norge ha som årsak for å “vende befolkningen mot omskjæring”? Høres ut som at du har vandret inn i Konspirasjonsteori-Land…

    4. enig med de meste, uten og Friends, det at utlendinger før alt rett i hendene, faktisk mange fattige nordmenn som må skrike etter hjelp, og at gutter er finere med halv langt/langt hår.

    5. Mina:
      Sånn jeg oppfatter det her til lands, så er det ikke omskjæring i seg selv nordmenn er i mot – men det faktum at man gjennomfører et irreversibelt inngrep på en baby som ikke er i stand til å bestemme selv. Kan man ikke vente til de er voksne nok til å kunne ta det valget på egenhånd?

      Det er vel heller ikke akkurat et allmenn kjent problem at de som beholder forhuden sin sliter med sykdom og hygiene?

      Synes også forøvrig man kan spare seg for kommentarer som «dette kan ikke du nok om» bare fordi man har en annen mening. Hva vet egentlig du om Jessica har lest seg opp eller ikke?

      1. Helt enig med deg!! Også min helt klare oppfatning at nordmenn flest ikke blander seg inn i om voksne menn vil omskjæres, selvsagt, men er mot å gjøre et irreversibelt og for nesten alle, et unødvendig medisinsk inngrep.

    6. Åh, innlegg som dette er et prakteksemplar på hvorfor jeg har fulgt deg i alle disse årene. Den saklige, utfyllende og gode skrivingen din viser at du er en reflektert og god person!
      Selv er jeg glødende enig med deg i så godt som alle meningene du nevner her, men jeg vil gjerne utfordre deg på en av dem:
      Kjenner du kun til Cardi Bs musikk, eller vet du noe om henne som person? Jeg vil tørre og påstå at typ 90 % av alle Cardi Bs fans liker henne for personligheten, ikke for musikken. Jeg var også skeptisk til henne først, men jeg vil virkelig anbefale å sjekke ut et av de lengre intervjuene med henne på YouTube. Finn et hvor hun slapper av og ikke gjør seg til. Såvidt jeg kan se, er hun ei genuint god jente – bak all drøyheten.
      Hennes livshistorie er en fascinerende, moderne Askepott-fortelling – fra fattigdom til berømmelse, gjennom sosiale media. Her er et kort sammendrag hvis du ikke er kjent med henne: Cardi vokste opp som fattig i “ghettoen” og hadde ikke råd til å studere ved det universetet hun drømte om å gå på. I årevis levde hun i et voldelig forhold, og som 19-åring ble hun fortalt av arbeidsgiveren sin at det eneste hun var god nok for her i livet var stripping. Så, hun tydde til stripping, og begynte å legge ut små monologer og freestyler på Vine og Instagram. Resten er historie.
      Greit nok at hun er så drøy og “out there” at det blir harry. Man kan godt ha en diskusjon om hva slags signaler dette forbildet sender til sine unge fans gjennom hennes image og hennes sangtekster. Men i dagens sosiale media, der tilsynelatende ingen er seg selv og alle – spesielt kjendiser – fremstiller fake perfeksjon, må man nesten gi henne creds for å fremdeles være den samme jordnære jenta fra “ghettoen”. Til tross for all berømmelsen går ikke presset til hodet på henne, og på et sært vis er det elskverdig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg