NÅ ER DET NOK!

Her har vi altså Leo som snek seg med på et av bloggbildene. Lille tullingen ❤️

Jeg skal komme med en liten innrømmelse i dag: Helt siden jeg fikk barna har jeg fått et helt nytt (og usunt) forhold til godteri, is, brus – ja, egentlig alt av matvarer som inneholder en haug av kalorier og masse sukker. Tidligere, før graviditetene, kunne jeg kun spise et par ruter med sjokolade (Maks!) før jeg ble kvalm og ikke taklet tanken på mer – nå er det seriøst ikke grenser. Jeg kan spise to sjokoladeplater på egenhånd og likevel ønske at jeg hadde en plate til. Det er faktisk helt vilt.

Så nå har jeg sagt stopp til Fredrik. Jeg nekter å kjøpe mer godteri, brus og sjokolade. Ikke mer sukker, og ikke mer drittmat. Det er stopp på alt usunt her nå, og jeg skal starte helt på nytt. Jeg har fått SÅ nok og jeg er så lei! Ikke noe i helgene heller, for jeg merker at om jeg tillater meg litt, så blir det veldig lett å tillate seg mer når det er hverdag igjen også. Som jeg allerede har nevnt et par ganger, så har jeg lagt på meg 15 kg siden jeg begynte på skolen. Jeg sitter ikke akkurat og lurer på hvorfor, for å si det sånn. Masse stress (for det har det vært, tross at jeg stortrives i den nye hverdagen vår!) lettvinte løsninger for meg selv til lunsj og etter skolen, samt lite søvn. Det er en dårlig kombinasjon og det tror jeg vi alle vet.

Nå har jeg riktig nok gått ned litt igjen i vekt, som et resultat av at jeg går veldig mye i løpet av hverdagene. Likevel – jeg har spist godteri nesten daglig i en periode nå, og det har tatt helt av. Jeg vet at når jeg først klarer å holde meg unna en stund, så har jeg heller ikke lyst på noe. Det er tydeligvis enten/eller for min del, altså. Haha.. Nå har jeg heldigvis såpass mye motivasjon at jeg skal sette en stopper for det, og endelig komme meg tilbake til gode vaner og trening. Dette handler ikke om vekt eller noe for min del, bare at det simpelthen ikke er sunt for kroppen å spise så mye sukker og godteri som hva jeg har gjort den siste tiden. Uff!

Fredrik trodde jeg spøkte med ham da jeg fortalte han at nå var det nok, og han tenker nok at jeg kommer til å spise masse dritt allerede til helgen igjen, men gjett om han skal få merke at jeg mener det. Men jeg gruer meg til å gå på butikken fremover ja – spesielt på dager etter nesten søvnløse netter, når jeg er kjempesulten og akkurat er ferdig på skolen. Jeg er i grunn veldig viljesterk, jeg vet at jeg kommer til å klare å holde meg unna, og jeg gleder meg skikkelig til jeg kommer ordentlig inn i det igjen.

Håper dere har hatt en fin mandag ♥

2 kommentarer
    1. Da må jeg bare tipse om at det er masse deilig sukkerfritt godteri fra blant annet de Bron med mindre kcal, om fristelsen skulle melde seg! Lykke til:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg