«NÅ MÅ DU BLI GRAVID IGJEN, FOR BLOGGENS SKYLD!»

Om jeg skal være helt ærlig med dere så er det ikke så mye av kommentarer som sjokkerer meg lenger. Om det er mest trist eller mest bra, kan man jo lure på. Haha! Neida, men fra spøk til alvor: det er vel ingen der ute som seriøst tror at det finnes bloggere som får barn for å ha noe å blogge om? Jeg har fått denne kommentaren lenge, men det overrasket meg litt at den fortsatt dukker opp etter både skolestart og en rekke andre endringer i livet mitt.

Det er noen som synes at bloggen min er litt kjedelig om dagen, og det er fullt forståelig. Jeg er i siste innspurt med en del skolearbeid før jeg har juleferie, og det har vært noen hektiske uker den siste måneden, med både det ene og det andre. At bloggen lider litt på grunn av det er vel kanskje helt naturlig, selv om jeg jobber så mye jeg bare klarer med å få ut gode innlegg til dere. ♥

Men nei: jeg «må» ikke bli gravid, jeg går tross alt på skolen en stund til! Å få baby høres derfor ikke som en særlig god idè som de fleste av dere naturligvis vil ha forståelse for. Især ikke for “bloggens skyld”. Alvorlig talt, det er faktisk barn vi snakker om her, ikke pyntedukker. 

Jeg tror at siden jeg har gått så hardt ut tidligere og sagt at jeg beholder dersom jeg skulle bli gravid (noe vi verken ønsker eller planlegger nå!) så vil noen aldri slutte å spekulere i dette. Vi har hendene våre fulle med et barn som blir 5 år om få måneder og en 3-åring, hver vår jobb, og skolegangen min i tillegg, mulig kjøpe vår egen bolig neste år og ja – jeg har lagt bort tanken om et nytt barn for å si det mildt. Uansett hvor kjedelig enkelte synes at min rutinepregede hverdag er, så er det latterlig å mene at vi burde få barn av den grunn.

Og ærlig talt. Hvis du ikke mener at barn fortjener bedre enn å komme til verden som et middel i din plan på din vei til å bli bloggkjendis, så er du for ung til å være på Internett.

Ha en flott søndag videre!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg