OPPSKRIFT: ITALIENSK PASTASALAT

God tirsdag alle sammen! Her har dagen gått til med bytur, tur i skogen med begge barna, og badetid her hjemme. Vi har også vært litt i hagen, og på butikken. Så litt av hvert! Når vi er innom byen kjøper vi forresten bare med noe på favorittkafeen som takeaway til å ta med ut på tur i skogen. Jeg har jo blitt friskmeldt, så det var mildt sagt godt å komme seg litt ut igjen etter å ha vært så syk så lenge.

I tillegg har jeg hatt to skoletimer med digital undervisning tidlig på dagen i dag, og i morgen får jeg påskeferie når jeg er ferdig med skole for dagen, ergo har jeg ikke digital undervisning på en stund etter i morgen. Det er ganske heavy med barna og undervisningen i tillegg når jeg må løpe rundt her som en gal for å med meg ting på pcen, og samtidig passe på at barna ikke river ned huset i mellomtiden. Haha! Men det må jo bare gå, så vi gjør det beste ut av det som alle andre i denne litt merkelige og utfordrende tiden.

Skifter litt fokus her: I dag lagde jeg en fantastisk italiensk pastasalat til middag som virkelig var helt himmelsk! Derfor tenkte jeg at jeg skulle dele oppskriften med dere nå i dag ♥ Jeg kom på ideen da jeg gjerne ville ha pasta bolognese til middag, men så ville jeg gjøre det litt sunnere.

Dette trenger du:

  • Olivenolje, et par-tre teskjeer
  • Vegansk/vegetardeig, jeg brukte fra Naturli’ som er min favoritt, du trenger ikke mer enn kanskje 200 gram
  • Søte cherrytomater, en god håndfull
  • Fersk basilikum, en håndfull
  • Pasta, en god håndfull (jeg brukte vanlig pasta i dag, men for en enda sunnere versjon kan du bruke fullkorn-fusilli fra Barilla – den er nemlig tilsatt fosfor, jern, magnesium og sink. i tillegg til å være fullkorn, altså nokså rik på fiber)
  • Fersk mozzarella, jeg brukte mozzarella-kuler jeg kjøpte på Meny. Du kan også lage hjemmelaget vegansk mozzarella, veldig godt det også!
  • Saften fra sitron, et par teskjeer
  • Salt og pepper etter smak
  • Et par spiseskjeer tomatsaus, kan sløyfes. Du kan ellers bruke rød pesto! Eller bare litt ekstra med olivenolje, dersom du foretrekker uten noen ekstra saus

Slik gjør du: Kutt opp tomater i to, kok pasta etter anvisning på pakken, og stek vegetar eller vegansk deig i pannen med litt olje. Deretter legger du opp Basilikum, vegetar/vegansk stekt deig, cherrytomater, fersk mozzarella og den ferdigkokte pastaen på en tallerken. Topp med noen teskjeer olivenolje, saften fra litt sitron, og krydrer med salt og pepper etter smak. Valgte du å ha saus eller pesto oppå, kan du også røre dette inn. Nyt og server ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg