OPPSKRIFT: KINDER-KAKAO

Da jeg delte denne oppskriften med følgerne mine på Snapchat tidligere denne uken, var det hele 1300 personer som tok skjermbilde av oppskriften, og 30 000 som så storyen. Jeg har aldri sett en oppskrift på dette andre på steder på nettet, så det er utrolig gøy at jeg klarte å finne opp denne helt selv, og at så mange av dere ville teste den ut! Siden snapper kun ligger ute på story i 24 timer, ville jeg dele denne oppskriften på bloggen også – slik at alle som vil ha den finner den her inne.

Liten obs som jeg får spørsmål om både her på bloggen og på Snapchat: Jeg deler mye matinspirasjon og mat/snacks på Snapchat. Som dere vet, har jeg spist vegansk i flere år (men sluttet å kalle meg veganer da jeg ikke orker pirkingen, skal skrive et større innlegg der jeg forklarer dette) men i inspirasjonsbildene og oppskriftene mine av mat/snacks på Snapchat har jeg også valgt å inkludere det som er vegetarisk.

Jeg pleier alltid lage matoppskrifter slik at jeg skriver hva du kan bytte ut for å gjøre den vegetarisk/vegansk. Dette er for å inkludere de som er vegetarianere, og før å få med meg kjøttspisere som kanskje er skeptisk til en vegansk “livsstil” og synes det virker vanskelig å kutte ut alt av animalsk, men som kanskje vil greie å kutte ut kjøtt. For jeg forstår at det for noen er vanskelig å kutte ut alt. Og fordi jeg også mener at det å være vegetarianer også er kjempebra ♥ Mange veganere mener at vegetarianere ikke gjør “nok”, den tankegangen deler ikke jeg. Jeg heier på alle som velger å kutte ut noe animalsk fra kostholdet sitt, om så det er kjøtt og ikke melk/egg, så er det fortsatt utrolig bra, og man gjør mer enn de fleste.

Denne kinder-kakaoen lagde jeg en del før jeg sluttet å drikke melk selv, og selv om den ikke kan gjøres helt vegansk, deler jeg den til glede for de av følgerne mine som er vegetarianere. Jeg deler så mange veganske oppskrifter og synes det er fint å dele noe vegetar også, selv om det er svært sjeldent at oppskriftene mine ikke kan gjøres både veganske og vegetarianske, slik at man kan velge selv♥

Oppskrift kinder-kakao:

  • 3 dl H-melk, eller feks soyamelk, Ikaffe havremelk, osv.
  • En spiseskje kakaopulver (kan anbefale det økologiske fra Coop)
  • En spiseskje vaniljesukker/pulver
  • 4-5 kinder maxi barer (små sjokolader på ca 20 gram hver)
  • Valgfritt: En ekstra kinder maxi bar og krem til pynt

Slik gjør du:

Varm opp melken du valgte i en kjele, til like under kokepunktet. Dvs: Det skal ikke koke, men den skal være veldig varm. Rør inn spiseskjeen med kakopulver og vaniljesukker, og varm opp videre et par minutter. Rør godt inn. Trekk deretter kjelen til side og rør inn kinder-maxi barene til alt er smeltet inn, og server med hjemmelaget krem og enda en kinder-maxi bar oppi!

7 kommentarer
    1. Hei. Lurer bare på kor du kjøper slike skyr is til barna du la ut på snapchat? 😃 Vil kjøpe til min datter å på 1.5 år☺

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg