PERSONLIGE TANKER FRA DEN SISTE TIDEN

God torsdag alle sammen♥ Min favorittdag i uken, av en eller annen grunn. Vært det i flere år! Jeg var ikke innom bloggen i går da jeg hadde hatt en slags sammenbrudd etter å ha kranglet med designet på bloggen i 1,5 time. Dermed trente jeg for å få ut litt aggresjon, og ble så sint på hele bloggen (ja, eller, egentlig det tekniske da) at jeg bare ventet med nytt blogginnlegg til i dag.

Vi er kommet godt ut i januar og nå er det faktisk hele to år siden dåpen til min yngste gutt. Kan nesten ikke tro at det har gått så fort. En utrolig koselig dag som jeg kommer til å huske resten av livet mitt ♥

Håper også at dere har lagt godt merke til hvor lite barna nevnes i bloggen min etter at jeg sa jeg skulle slutte å eksponere dem helt. Har jo vært et par-tre blogglesere som har ment at barna tidligere har blitt eksponert mye, og som har oppfordret meg til å slutte. Selv etter å ha sluttet helt, og fått ting litt på avstand, står jeg fremdeles ved at jeg mener at jeg har vært flink til å balansere og ikke overeksponert dem i det hele tatt. Men nå var det naturlig å gå over til at de ikke er med i bloggen lenger, og det er jeg glad for at jeg gjorde. Jeg kommer aldri til å late som at barna mine ikke eksisterer, men den daglige eksponeringen av dem er jeg helt ferdig med.

Jeg kunne likevel aldri ha brukt barna mine i for eksempel reklamekampanjer eller lignende om jeg hadde fortsatt lagt ut bilde av dem en gang her og der, slik jeg gjorde før jeg sluttet helt. Å bruke barn i reklame på Instagram/blogg/etc mener jeg er galt. Rettere sagt: Jeg mener det er svært betenkelig at barn skal være med på å reklamere for ting på vegne av foreldrene sine på sosiale medier – før de i det hele tatt er i stand til å forstå hva ordet reklame betyr.

Flere har ment opp i gjennom årene at mammabloggere ikke har noe å komme med sett bort i fra bilder av barna sine, og at bloggene deres ikke ville overlevd uten dem. Bloggen min har ikke hatt så gode tall som den har hatt de siste to månedene nå, på flere år. Noe jeg er ekstremt ydmyk og takknemlig for.

Snapchatkontoen min også. Tross at den også heter “Mammasom16”. Og sett bort i fra de få bildene jeg publiserte av barna før jeg nå sluttet helt, har jeg også hatt mye å komme med da også. Et stort, og det jeg anser som, viktig fokus på utdanning – som forhåpentligvis kan inspirere andre unge foreldre som ønsker seg utdannelse også. Jeg skriver om aktuell tematikk som er relevant for foreldre generelt, og jeg deler også mye vegetarisk- og vegansk matinspirasjon spesielt på Snapchat – kommer mer av det her inne etter hvert. Jeg er jo egentlig en veldig kreativ person, men jeg har ikke latt det få så stor plass på bloggen i løpet av årenes løp. Men jeg har definitivt mye mer å komme med, og jeg ser på statistikken min, samt meldinger fra følgere og lesere om at jeg heldigvis ikke er alene om å mene det. Det synes jeg er skikkelig fint.

Personlig synes jeg også at jeg er en fin motvekt til andre bloggere og influencere med at jeg har tatt et ganske synlig standpunkt med reklame på mine kanaler. Jeg selger ikke leserne mine søppelprodukter for å tjene penger selv (betakaroten og hårpiller for å nevne to ting) enda jeg sikkert kunne tjent to, tre ganger så mye om jeg hadde gjort det. Penger er virkelig ikke så forbanna viktig at man velger å la alt annet, som for eksempel fornuft, vike i jakten på det.

Tusen takk for følget hittil, uansett om du har fulgt meg lenge og kan huske Noah sin dåp, som jeg skrev om innledningsvis – eller om du er helt ny her inne. ♥

Nå skal jeg drikke smoothie, pugge pensum i matematikk og be til Gud om at jeg snart får en skikkelig mattehjerne. Nå har jeg kommet dit at jeg nesten ville solgt sjela mi for en. Haha!

6 kommentarer
      1. Føler du deg bedre ved å være så spydig? I så fall: bra for deg. For meg som mottar slike kommentarer tenker jeg bare at det må være utrolig trist å føle et slikt behov for å trykke ned vilt fremmede mennesker.

        For å svare deg: Dersom du blar deg nedover bloggen min, ser du helt tydelig at jeg ikke har til vane for å skryte av meg selv i blogginnleggene mine – når du skriver det begynner jeg egentlig bare å lure på om du har lest bloggen min eller ikke, siden du er helt på viddene i det du skriver.

    1. Snublet akkurat over bloggen din. Leser sjeldent blogger, men nutella-milkshake-oppskriften din lurte meg inn hit..🤪

      Må bare si at det er et fantastisk valg du har tatt ved å ikke eksponere barna dine, og at du ikke «selger» deg ut ved å annonsere for dritt. Du virker som en reflektert person, og jeg ønsker dere lykke til videre i livet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg