PERSONLIGE TANKER FRA DEN SISTE TIDEN

♥ Det er egentlig så utrolig rart å dra tilbake til hjembyen min hver gang jeg gjør det, føles nesten som jeg er 14 år igjen hver gang jeg er her. Neste år er det 10 år siden jeg begynte på ungdomsskolen, og det føles helt sprøtt. Å kjøre forbi stedene jeg har gått på skole, tilbrakt masse tid osv, med barna mine i baksetet. Veldig rart. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det en gang. Har så utrolig mange minner fra hjembyen min og det går opp for meg at jeg ikke angrer på noe jeg har gjort før jeg fikk barn. Og ikke minst at jeg er takknemlig for at jeg hadde en så fin ungdomstid generelt før jeg ble gravid.

♥ For å være helt ærlig synes jeg det er så utrolig vanskelig å vite hvordan jeg fremstår for andre gjennom bloggen? Det er jo helt umulig å fremstille seg selv eksakt slik man er i virkeligheten. Men noen ganger kan jeg få litt småpanikk over at andre kan få et helt feil inntrykk av meg. Jeg skriver jo akkurat slik jeg føler det, og akkurat slik jeg er på bloggen, men det er jo som sagt helt umulig å få med hele bildet.

♥ Når noen spør meg om hvordan i alle dager jeg har så mye motivasjon til skolen hele tiden, så må jeg få minne om at jeg også har dager der motivasjonen kan være dårligere enn ellers. Klart er det lettere å ha en del motivasjon når jeg har hatt flere år uten å være på skolebenken før jeg begynte igjen, det hjelper jo unektelig på. Men jeg kjenner det for eksempel litt i dag. Har jeg fryktelig lyst til å sette meg å jobbe med matte etterpå, som tidvis får meg til å sitte å hulke som et lite barn fordi jeg føler meg dum/ikke skjønner/blir oppgitt? Nei. Kommer jeg til å gjøre det uansett? Ja.

♥ Bestemoren min har for første gang fått seg Internett og sitt første Apple-produkt, så jeg har vært hos henne oftere enn vanlig i det siste for å hjelpe henne i gang og lære henne gradvis. Og da går det opp for meg at hun, i sekstiårene, aldri har hatt noe forhold til Internett, og ikke minst hvilken tid hun vokste opp i.. Det må jo ha vært utrolig deilig? Ingen mobiler på konserter, ingen mobiler oppe til en hver tid ellers, bare null telefoner. Null. Ironisk at det kommer fra meg, tenker du sikkert. Men jeg tror nok at den dagen jeg slutter å jobbe med sosiale medier kommer jeg til å forsvinne fra alt som finnes på sosiale medier og leve uten mobil. Så kan jo bestemor lære meg igjen, når jeg etter noen år har glemt hvordan det fungerer, har skaffet meg ny mobil, og hun har rukket å bli ekspert. Haha.

♥ Har ikke kjøpt klær til meg selv på en god stund nå, og det føles veldig bra. Har forstått at jeg må få unna en god del klær nå før jeg kan kjøpe meg nytt, og jeg vil virkelig ha ordentlig kontroll på klesskapet mitt og det jeg har. Nå har jeg så mye klær etter flere år med shopping, som jeg for øvrig har sluttet med for lenge siden, at jeg må få en del ut før jeg kan begynne å kjøpe noe igjen. Tenker at jeg slutter å kjøpe klær frem til april eller noe, så har jeg litt tid på å få tatt ekstrem opprydning i klesskapet.

♥ Jeg føler det er så mye mer personlig å blogge nå, siden det er under mitt eget navn. Rart, men sånn føles det faktisk. Når man har blogget under et alias i 5 år er det kanskje heller ikke så rart? Føler heller ikke at det er mange som ikke har visst hva navnet mitt har vært før nå, og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke? Haha. ALT føles så mye mer personlig, men jeg venner meg nok til det. Ny er jeg jo uansett ikke i bransjen, så forhåpentligvis føles det bedre etter hvert.

♥ Håper dere er klar for noen reaksjons-videoer når jeg skal publisere det før sommeren. Skal blant annet reagere til episoden vår av “Kjære mamma” som jeg var med på tilbake i 2016. Har jo skjedd en god del forandringer siden den tid, så det skal bli gøy å se igjen. Har ikke sett det siden det gikk på tv faktisk. Har tenkt på flere andre videoer jeg vil filme, men resten får bli en overraskelse enn så lenge.

♥ Det var i ettermiddag da Fredrik sendte videresendte meg “slippet” av de nye deltakerne på Ex on The beach, med påfølgende tekst: “Skal de virkelig fortsette å sende dette drittprogrammet” at jeg forsto hva slags fangst han egentlig er. Haha! Overhode ikke stygt ment mot noen deltakere eller noe, de kan for all del være fine mennesker. Men programmet er totalt meningsløst og fronter ikke spesielt gode verdier. Det er jo også litt spesielt at de er så kjempeoverrasket når eksene deres dukker opp, når programmet de har meldt seg på heter Ex on the beach.. Ja, jeg vet ikke jeg. Skjønner det er tv, da.

♥ En ting jeg ikke tror dere vet om meg, er hvor konservativ (???) jeg er i en del av meningene mine. Disse har jeg for øvrig holdt for meg selv. Jeg synes, blant annet, det er en uting hvor mye enkelte youtubere/bloggere skal snakke om eget sexliv og sånt generelt. Er det virkelig ingenting som kan holdes hellig lenger, som ikke skal skrives om og som ikke kan holdes for seg selv? Hjelpes meg altså. Sorry om jeg virker som en grinebiter nå, men dette mener jeg faktisk er en skikkelig uting – så det holder jeg meg helt unna.

♥ Og så over til dagens viktigste tanke: En svensk mamma (for øvrig i 30-årene) er tiltalt for å ikke ha børstet sønnen sine tenner slik at han måtte OPERERE ut 16 melketenner. Ble så rasende innvendig da artikkelen dukket opp at jeg kjente tårene presse på. Folk som ikke tar vare på barna sine har jeg ingenting til overs for. Tenk å gjøre sånn mot et uskyldig barn som er prisgitt deg, som stoler på deg, og at du tar godt vare på hen. Blir helt rasende og hjerteknust på samme tid. Og gråter for alle barn som har foreldre som ikke tar ordentlig vare på seg. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg