PERSONLIGE TANKER FRA DEN SISTE TIDEN…

♥ Oki, først av alt: Noen må jo ha baller nok til å si dette: Det er direkte flaut å se store “instagrammere” blokkere bort alt av meninger de ikke liker. Sikter her spesielt til Iselin Guttormsen og hennes markedsføring av et visst kollagenpulver som tydeligvis skal gjøre huden din plettfri. Dette har jeg gang på gang har advart egne følgere mot, simpelthen fordi det er reinspikka bullshit og det har gjentatte ganger blitt slaktet i eksempelvis Helsekontrollen på Tv 2. Uansett – hun blokkerer følgere som er kritiske til markedsføringen og jeg nekter å tro at jeg er den eneste som ikke synes den slags er greit? Uansett hva influenceren heter, kjønn, alder. Spiller ingen rolle! Hvis du ikke har argumenter gode nok til å markedsføre det du gjør, hva med å gå en runde med seg selv? Det fasicnerer meg at mennesker som ønsker og vil være i rampelyset, samtidig skal ha seg frabedt all kritikk. Og at de attpåtil blokkerer alle som skulle finne på å kritisere dem synes jeg rett og slett er uhørt. Ufattelig uprofesjonelt.

♥ Jeg har farget håret mitt svart (ved en feiltakelse, skulle egentlig bare ha det litt mørkere enn jeg hadde som brunette) og jeg innser at jeg egentlig liker det, men at det blir svært varmt på sommeren med stekende sol og over 20 varmegrader. Haha.

♥ Jeg merker at jeg sliter med å akseptere at det i morgen er første dagen i juli, i og med at hodet mitt fremdeles er stuck i mars.

♥ En ting jeg ikke tror dere vet om meg, er hvor konservativ (???) jeg er i en del av meningene mine. Disse har jeg for øvrig holdt for meg selv. Jeg synes, blant annet, det er en uting hvor mye enkelte youtubere/bloggere skal snakke om eget sexliv og sånt generelt. Er det virkelig ingenting som kan holdes hellig lenger, som ikke skal skrives om og som ikke kan holdes for seg selv? Hjelpes meg altså. Sorry om jeg virker som en grinebiter nå, men dette mener jeg faktisk er en skikkelig uting – så det holder jeg meg helt unna.

♥ For å være helt ærlig synes jeg det er så utrolig vanskelig å vite hvordan jeg fremstår for andre gjennom bloggen? Det er jo helt umulig å fremstille seg selv eksakt slik man er i virkeligheten. Men noen ganger kan jeg få litt småpanikk over at andre kan få et helt feil inntrykk av meg. Jeg skriver jo akkurat slik jeg føler det, og akkurat slik jeg er på bloggen, men det er jo som sagt helt umulig å få med hele bildet.

♥ Skulle ønske jeg ikke var så forbaska ubesluttsom. DET er noe dere kanskje ikke visste om meg, forresten. Jeg bruker brått 25 minutter på butikken for å bestemme meg for hvilken isboks jeg skal kjøpe med meg. Skjønner dere eller? Ofte ender det bare med at jeg kjøper med alle jeg ville hatt, istedenfor å bestemme meg for èn. Jeg er håpløs. I tillegg skal jeg sette opp ny bildevegg i stuen og kvitte oss med et par hyller, vanlige folk ville sikkert gledet seg over dette – men jeg gruer meg litt fordi jeg vet hvor ubesluttsom jeg er – kommer sikkert til å bruke 20 timer utelukkende på å velge ut hvilke bilder jeg skal ha.

♥ En ting jeg tenkte på her om dagen er hvor mange tatoveringer jeg ville ta da jeg var yngre. Nå ser jeg tilbake på det og er sjeleglad i mamma og pappa som nektet meg blankt å gjøre det. Grøsser når jeg tenker tilbake på hva jeg ville ta! Haha, hjelp.

♥ Jeg tror faktisk jeg kommer til å savne skikkelig å gå på videregående når jeg slutter neste år i 2021. Spesielt klassen min og lærerne mine. Blir trist når jeg tenker på det, og før jeg begynte hadde jeg aldri i verden trodd at jeg skulle føle det slik.

4 kommentarer
    1. Jeg er gammel nok til å kunne ha vært din mor og jeg vil bare si at hvis jeg var det, så ville jeg ha vært stolt. Stolt over at du fremstår så moden, fornuftig, selvstendig og ærlig som du gjør.
      Så hvis du er slik i virkeligheten som jeg får inntrykk av gjennom bloggen, synes jeg virkelig ikke du bør bekymre deg for hva folk tenker om deg.

      God sommer!

    2. Følte for å legge igjen en kommentar etter å ha fulgt deg en stund. Jeg oppfatter deg gjennom bloggen som reflektert, ærlig og med integritet. Har stor respekt for din evne til å ta selvkritikk, at du skjermer barna dine, og at meningene dine ikke er til salgs – der skiller du deg virkelig positivt ut i bloggbransjen 🙂 Barna våre trenger gode forbilder, og du er tydelig bevisst på hvilke holdninger du kommuniserer 👏 Ønsker det og dine riktig god sommer.

      Hilsen en annen tobarnsmor.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg