PERSONLIGE TANKER FRA DEN SISTE TIDEN!

♥ I dag har vi vært hos min tante som bor i Åsgårdstrand, og det var så nydelig der. Barna storkoste seg og det samme gjorde jeg! Men jøye meg så sliten jeg er etter dagen. Nå om dagen føler jeg helt ærlig at jeg går konstant på reservebatteri fordi barna våkner en del om natten, jeg har vanvittige mareritt og får ikke sove – og så har jeg hatt en del søvnparalyse igjen. Fredrik har ikke hatt ferie i sommer, så på dagtid er det kun barna og meg og slik har det vært lenge nå. Akkurat nå kjennes det derfor helt greit å ha to barn, og ikke noen flere. Tror for øvrig jeg hadde strøket med hadde jeg hatt en til nå, med 3 timer søvn innabords og lilla poser under de trøtte øynene mine som skriker desperat etter søvn. Haha.

♥ Når jeg ser de fine bildene av barna som tanta mi tok av guttene mine sammen med katten vi møtte på, på tur tidligere i dag – så får jeg nesten lyst til å skaffe meg et kjæledyr. Barna elsker nemlig dyr, og går vi forbi noen dyr, fugler, hunder, eller som i dag: katt og hest, så snakker de om å ville kose med dem og hvor fine de er. Smelter helt! Heldigvis er jeg fornuftig nok til å forstå at jeg ikke har tid til å ha et kjæledyr akkurat nå, for ikke å snakke om at det faktisk er et stort ansvar mange år frem i tid: Men en dag så skal vi skaffe oss et, og det gleder jeg meg til.

♥ Jeg har bevisst valgt å holde kroppsfokus unna bloggen i flere år. Dere som har fulgt meg lenge husker kanskje at mitt “5 dager  etter fødsel bilde” var langt i fra kontroversielle bilder som andre bloggere delte etter sine fødsler. Likevel delte jeg for et par uker siden at BMIen min tilsier at jeg er overvektig, hvilket jeg er veldig langt i fra (!), for å tydeliggjøre at man ikke kan stole på BMI-kalkulatorer og annet tull. Det var det noen som tydeligvis tolket som en invitasjon til å kommentere kroppen min, hvordan den ser ut, hva slags kroppstype jeg har og at jeg dessverre trenger en realitetsorientering. Og jeg synes det er helt sykt at man selv mener at man uoppfordret kan kommentere andres kropp på den måten og jeg kjente at jeg fikk helt vondt i magen. Jeg vet godt hvilken kroppstype jeg har, jeg er stolt av meg selv og hvordan kroppen min ser ut (uten at jeg trenger å legge ut bikinibilder på bloggen av den grunn) og jeg synes tvert i mot at det er de vilt fremmede som uoppfordret kommenterer på andres kropp som trenger en realitetsorientering. Jeg forstår at jeg deler fra livet mitt på bloggen, men jeg tror vi glemmer at vi ikke ha en mening om absolutt alt. For folkens, som mamma må jeg bare lære meg å velge mine kamper, på samme måte prøver jeg å velge å ytre mine meninger om ting som faktisk betyr noe.

♥ Når vi først er i snakk om bikinibilder: Jeg er så trøtt på bikinibilder av opererte rumper, redigerte kropper og Gudene vet hva at jeg har klikket unfollow på samtlige instagramkontoer de siste ukene. Og det føles så bra! Med fare for å virke som tidenes sinnablogger så får jeg helt avsmak av det fokuset tilsynelatende mange har. Istedenfor har jeg begynt å følge kontoer som viser uredigerte bilder av kjendiser, instagram VS virkeligheten, og den slags. Kan anbefale dere å følge blant annet @celebface på Instagram. PS: Grunnen til at noen kontoer legger ut slikt innhold, er ikke for å pirke på kjente mennesker, shame, være slem eller lignende: Men for å vise at kjendiser er menneskelige de også. I vår polerte og overredigerte verden, tror jeg kanskje det er litt sunt. Kylie Jenner har for eksempel også strekkmerker etter graviditeten hennes, og det er faktisk helt normalt. Selv om det ikke synes på Insta.

Photo credit: Khloekardashianfans.com

♥ Ok. Dette kommer sikker til å virke litt rart, men nå gleder jeg meg faktisk til høsten jeg! De fine fargene ute, å komme inn etter at man har vært ute i litt kaldt vær, masse nye tv-programmer og sesonger av serier.. For ikke å snakke om høstmat! Og høstklær! Jeg tror kanskje dette kommer av de ekstremt varme dagene vi har hatt nå i det siste, hvor det har vært så varmt atte hjelp.

♥ Under en måned til skolen starter igjen og jeg, og de lilla posene under øynene mine, er selvfølgelig helt klar. Jeg har faktisk begynt å glede meg, selv om jeg vet det blir mye i år. Det eneste jeg stresser vilt over for tiden, er å velge en studieretning når jeg ferdig med VGS, og så begynne på studiene – for så og innse at det ikke føles riktig for meg. Jeg ER så redd for at det skal skje! Kanskje spesielt fordi jeg allerede henger et par år bak jevnaldrende. Jeg har ikke tid til å velge feil, men det er kanskje nettopp fordi jeg vet det, at det gjør meg stressa. Nå har jeg for øvrig god tid på meg, men likevel.

♥ JEG ER NESTEN FRISK. Etter så og si en uke med sykdom, legevaktbesøk x2, akuttimer og det som er. Nå kommer jeg aldri til å ta det for gitt å være frisk igjen, tenker jeg hver gang. Helt inntil neste gang jeg blir syk, og igjen forbanner meg selv fordi jeg ikke satte pris på det da jeg ikke var syk. Og sånn fortsetter det. Men samma det, jeg er i hvert fall sjeleglad for både det faktum at jeg er nesten frisk, og flinke leger.

Nå skal jeg straks i gang med å lage verdens beste veganske taco som jeg skal lage til kveldsmat! Fredrik skal for øvrig ha kjøtt til sin taco, så han får bare tilbehøret av det jeg lager, og det må han selvfølgelig gjøre akkurat som han vil med – forstår meg virkelig ikke på veganere og vegetarianere som skal presse sitt syn på spesielt partner. For man kan faktisk ikke tvinge sitt syn på andre mennesker, måtte det gjelde hva slags mat man velger å spise, religion eller andre type ting. Jeg gleder meg bare voldsomt til tacokveld og legge meg tidlig, jeg. Nyt kvelden videre!

1 kommentar
    1. Hei! Håper alt er bra med deg og dine ❤️

      Dette har nok ikke så mye med dette innlegget å gjørec men har Fredrik tatt billappen? Jeg synes nemlig jeg så dere begge i en bil her om dagen! Ikke at jeg kjenner noen av dere, men syntes det liknet utifra bilder av dre du har lagt ut ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg