PERSONLIGE TANKER RUNDT ALT SOM SKJER..

Hei dere! Tenkte jeg skulle dele noen tanker rundt alt som har skjedd i det siste – siden jeg har oppdaget at det er mange av dere som liker disse innleggene ganske godt! Ellers holder jeg på å lage meg hjemmelaget pizza nå, før jeg har en skoleuke med bare tre skoledager denne uken. Ser frem til det! Kjenner at jeg er såpass sliten at det skal bli meget godt. Dessuten er det de siste dagene før vi går inn i juni, sommerens fredag. GUD som jeg gleder meg til det!

❤️ Jeg vet ikke hva som har skjedd med meg i det siste, men den siste måneden har jeg tenkt ganske mye på døden. Hva skjer når vi er døde, og ikke minst hvordan i alle dager klarer noen å forholde seg til at de skal dø en dag på en sunn måte? Jeg frykter det! Jeg har lest studier etter studier og sett et par dokumentarer om de som har vært døde, for å så blitt gjennopplivet igjen – men jeg skjønner at jeg søker etter et svar jeg aldri kan få. Jeg er muligens ett av få mennesker her i verden som frykter døden såpass mye at jeg heller vil leve evig enn å måtte dø en dag. Haha!

❤️ I dag leste jeg hvem de nye Farmen-kjendis-deltakerne var, og det var så mange morsomme deltakere i år som gjorde at jeg tenkte at dette MÅ jeg bare få med meg. Stinablogg og Gunilla fra svenske hollywoodfruer, blant annet! Men så har vi da noen mennesker som under hvert eneste bilde eller artikkel av deltakerne på død og liv SKAL kommentere at de ikke vet hvem noen av personene er. Nei vel, Stein Tore på 55 år, så gjør du ikke det – må de være kjente for deg for at de skal være kjendiser? Noen er kjente for den yngre garde, noen er kjente for den eldre garde. Sånn har det alltid vært! Slutt!

❤️ Jeg har bursdag om under to uker. Og jeg kjenner at det jeg gleder meg aller mest til er at familien min skal komme på besøk så vi kan spise middag sammen. Fredrik, Leo, Noah og min familie fra Gjøvik. Det er det koseligste jeg vet med å ha bursdag.

❤️ Alderen barna mine er i nå er altså så herlig! Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne trykke på en eller annen pauseknapp, for alt jeg vil er å nyte at barna er små for alltid. Neida. Men nesten. Leo snakker bare mer og mer, og Noah har begynt å ta ganske mye etter storebroren sin når det gjelder språk. Leo og jeg hadde en morsom runde på butikken i går da han spurte om han kunne få godteri, jeg sa at det kunne vi dessverre ikke i dag – men at vi hadde kjøpt masse god frukt istedet – og da svarte han bare “Da får du ikke lov til å være med meg hjem, mamma!” 😂 Nei, da så!

❤️ Jeg vet enda ikke hvilken klasse jeg havner i etter høsten, men jeg kjenner allerede at jeg gruer meg til å slutte i skoleklassen jeg går i nå. Det blir kjipt og trist! Jeg har fått vite at jeg havner hos enten en VG3 klasse neste år (og da må jeg lese pensum for norsk VG2 hele sommeren, men det synes jeg er helt greit) eller hos en påbygg-klasse. Jeg vet ikke helt hva jeg håper på enda, men jeg vet at jeg får svar helt i starten av juli og at det blir spennende!

❤️ Noen ganger tenker jeg at jeg har verdens snilleste kjæreste, og jeg har vel i grunn konkludert med at det har jeg. Fredrik rydder mye mer enn jeg gjør, han vasker mye mer enn jeg gjør, han står opp tidlig uten at jeg ber om det slik at jeg skal få sove ut og han er alt for snill. Jeg er veldig heldig som har han, men jeg vet også at vi er veldig heldige som har hverandre (selv om det skorter litt på vaskingen min)

❤️ Operasjonen min som jeg gjennomgikk i fjor sommer er et tema som stort sett har forbigått i stillhet her på bloggen. Aldri har jeg brukt det som clickbait eller på andre måter prøvd å dra inn lesere på det her på bloggen – og det er jeg så utrolig glad for. Samtidig mener jeg at det er en selvfølge. Jeg har for øvrig lyst til å dele en liten ting med dere nå, som en liten heads up til alle som ser bildet av plastiske operasjoner som blir normalisert og frontet av store profiler og bloggere. Jeg har akkurat fått en ganske knusende beskjed av kirurgen min. Jeg må operere på nytt. To ganger. Dette på grunn av en meget sjeldent komplikasjon, som var såpass sjelden at kirurgen min som har jobbet med dette i over 25 år, aldri hadde vært borti. Jeg har ikke noen valg, jeg MÅ operere på nytt på grunn av livskvalitet og helserisiko. Dette kommer fra noen som har operert selv: Hadde jeg kunne valgt på nytt nå, vet jeg hva jeg ville valgt. Men nå som det er gjort, er det ingen vei tilbake. Du blir ikke lykkeligere av å operere deg, snarere tvert i mot – for når du legger deg under kniven vedkjenner du at det er ting ved din kropp og ditt utseendet som kan bli enda bedre, enda finere. Og siden du vet at ting alltids kan bli bedre eller finere, så ligger tanken ofte i bakhodet: Kanskje jeg burde gjøre dette, dette og/eller dette inngrepet? Hvilket èn, nei faktisk flere store blogger som har tatt flerfoldige operasjoner – i grunn bekrefter.

7 kommentarer
    1. Hva er en kjendis i dine øyne da? Hvorfor må du navngi og alderssette en som ikke vet hvem disse (jeg holdt på å skrive po…folkene) er? Voskne folk ser som oftest ikke på sånne program, det er det din aldersgruppe, selv der et lite fåtall, på slike hjernedøde programmer, vi krever program med hjerneføde.
      Jeg tenker i allefall at en kjendis er en som har gjort noe mer enn å deltatt på et intetsigende realityprogram på TV, eller å ha en blogg om seg selv og livet sitt, klærne og sminken sin.
      Beklager å si det, men Farmenkjendis er langt utafor Å-kjendisene nå, de som kun spesielt interesserte vet hvem er, sammen med noen få som er mer kjent for andre ting enn å feste og kose seg.

      Du må operere to ganger fordi du ikke har noe valg? Du har vel et annet valg, ta ut silikonen igjen, men det er vel ikke et alternativ.
      Jeg hadde aldri latt meg legge i narkose, med de farene det medfører, og ikke minst sjansen for infeksjoner og komplikasjoner, om det ikke hadde vært ytterst nødvendig.

      Du skriver om at du er redd for å dø, i samme åndedrag skriver du om at du må ha to nye, en er i allefall frivillig, operasjoner. Beklager, men for meg henger det ikke på greip. Som sagt, du kan sikkert klare deg med en.

      Det er så mange og farlige komplikasjoner med slike unødvendige operasjoner, kirurgene på privatklinikkene har en tendens til å bagatellisere og ikke fortelle alt om komplikasjoner fordi klientene kanskje ville tenkt seg om en gang til da. I følge dem er de fleste komplikasjoner sjeldne.
      Har ei venninne som tok en sånn operasjon like før påske for noen år siden. I påskeuka ble det infeksjon, klinikken var selvsagt stengt så det ble legevakt og sykehus der de tappet ut mye puss over flere dager og der fikk hun vite at slikt var slett ikke så uvanlig som det ble gitt utrykk for.
      Da klikken åpnet etter påske og hun tok kontakt ble hun overhøvlet på en meget ufin måte. Det var helt unødvendig å ta kontakt med legevakt og sykehus, det hadde rettet på seg selv!!! Og da hadde altså sykehuset tappet (via dren) flere liter grønn dritt.
      De ønsker nemlig ikke at man skal ta kontakt med legevakt/sykehus for da blir dette journalført som en komplikasjon, noe privatklinikker ikke ønsker, da det viser at det ikke er så ukomplisert.

      1. Hei hei!

        Poenget mitt med kjendis-farmen-delen av dette innlegget var ikke at jeg definerer hvem som er kjendiser – men at det gjør ikke Stein Tore på 55 heller – som kommenterer på absolutt alle artikler om årets deltakere. Kjendiser kan være så mangt, men at eksempelvis Stein ikke vet hvem det er, betyr ikke at vedkommende ikke kan være kjent for veldig mange, likevel.

        Jeg skjønner det du skriver angående de fremtidige operasjonene mine er ment som et forsøk på kritikk, men synes du ikke du burde vite nok om situasjonen min til at du skal kunne uttale deg? Det blir unektelig et ganske svakt forsøk når du presenterer feilaktig informasjon. Dette er ikke snakk om frivillige operasjoner. Som jeg tydelig poengterer i dette innlegget er det noe jeg MÅ gjennom.

        Jeg må også opereres i to omganger, om jeg lar være utsettes jeg for en helserisiko jeg ikke ønsker og den vil jeg hvert fall unngå når jeg er redd før døden. At jeg må operere kommer jeg derfor ikke unna, så å dra inn at jeg ikke burde fordi jeg frykter døden faller i grunn på sin egen urimelighet..

        Igjen kan det være greit for meg å minne om å stille spørsmål om det er noe man lurer på, fremfor å trekke konklusjoner. Jeg er helt med på å føre en saklig diskusjon hvor du kritiserer meg (for det må du gjerne gjøre, det tåler jeg helt fint), men da må minimumskrav være at du faktisk vet hva du snakker om. Dette sier jeg med all respekt.

        Det kan derfor hende jeg tar de ut – det må jeg se an når vi kommer så langt – så at du skriver at det nok ikke blir aktuelt, at jeg skal ta de ut altså – skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra. Det er en del ting som har med komplikasjonen å gjøre, som avgjør det. Men uansett hva det ender med må jeg altså operere to ganger, og hva jeg velger er ikke noe jeg kommer til å la få spalteplass på bloggen, akkurat som jeg ikke var interessert i å utbrodere om operasjonen min når jeg gjennomgikk den.

        1. Det er mulig det ikke kom klart nok fram i innlegget mitt, det jeg mente var at du kanskje kan klare deg med en operasjon ved å fjerne slikonet. Eller så var ikke du klar nok om de operasjonene du sier du må ha.

    2. Masse lykke til med kommende operasjoner! Vil også legge til at du er en av få bloggere (og personer generelt i kommentarfelt) jeg har sett som svarer så saklig og godt på slike kommentarer som ovenfor her! Det er virkelig beundringsverdig 🙂

    3. Hei! Jeg tror egentlig ikke du trenger å stresse over Vg2-pensum i norsk. Jeg var på utveksling i 2. klasse og fikk derfor ikke med meg norsk det året. Det gikk likevel kjempefint og var null problem å komme rett til Vg3-pensum!

      Angående et innlegg du skrev nylig, ser jeg at du vurderer juss i Lillehammer. Jeg går selv femårig master i Bergen (stortrives), og vil bare gi deg en heads up på at er veldig vanskelig å komme inn på master etter en bachelor. Du kan enten komme inn med vgs-karakterene (som mange ikke har høyt nok snitt på) eller så kan du komme inn med bachelor-karakterene. Dette handler ikke om deg, men vil bare påpeke at det er svært få plasser gjennom sistnevnte alternativ, slik at du er klar over at det er en litt usikker vei dersom du vil bli jurist!

      Ønsker deg ellers lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg