SLUTTE MED BLOGGEN?

Jeg får ekstremt mye stygge kommentarer om dagen og kjenner at jeg mister litt blogglyst på grunn av det.

Etter at snapchat-kontoen min har tatt litt av, følger det naturligvis med en del trafikk til bloggen også. Og bare så det er helt klart: Kritikk er èn ting, som jeg har sagt sikkert tusen ganger før er konstruktiv kritikk en helt naturlig del av det å ha en offentlig blogg. Det følger med. Jeg tåler det helt fint, svarer saklig og forsøker iherdig å ta til meg alt av tilbakemeldinger jeg får. Jeg synes det bare skulle mangle at dere kan gi meg tilbakemeldinger og kritisere meg litt til tider. Jeg tror det trengs. Jeg tror ikke jeg er ferdig utlært, at jeg er perfekt, at jeg aldri gjør noe feil.

Tvert i mot tror jeg at jeg kan gjøre feil og drite meg ut. Og da har jeg i så fall null problem med å legge meg flat.

Men den siste tiden har jeg mottatt så mye stygge kommentarer, og jeg begynner å kjenne på den at jeg forstår hvorfor store bloggere har valgt å stenge kommentarfeltene sine. Jeg forstår følelsen av å grue seg til å sjekke kommentarfeltet, jeg forstår følelsen av å miste motivasjonen og lysten til å skrive og dele.

Det var kanskje noe litt overraskende fra en blogger: Noen som faktisk sier i fra at det ikke er noe koselig. De fleste bloggere spiller jo bare jeg-driter-i-stygge-kommentarer-kortet, for-jeg-bryr-meg-ikke. Jeg bryr meg faktisk. Her på bloggen sletter jeg sjeldent kommentarer, før de siste to månedene tror jeg at jeg kan telle på hånden hvor mange ganger jeg har slettet en kommentar – og da er det fordi det har vært snakk om grov hets og drapstrusler. (Sistnevnte er ikke reelle selvsagt, men særlig hyggelig kan vi vel alle være enige om at det ikke er uansett) Men den siste tiden har jeg altså måtte slette en del som går på utseendet mitt, klærne mine, meg som person, og så videre.

Noen mener bestemt at blogging er et synkende skip, noe jeg har hørt med jevne mellomrom siden jeg begynte for fem år siden. Og i dag sitter jeg her og hadde i slutten av 2019/starten av 2020 bedre lesertall enn på hvert fall to, om ikke tre, år. Jeg har ikke blogget på grunn av inntjeningen, og ville nok blogget uavhengig av om jeg hadde tjent noe på det eller ei. Men ikke sånn ting har vært nå med alle kommentarer som er helt ufyselige.

For å være helt ærlig med dere så kan jeg jo faktisk når som helst slutte å blogge, jeg har en plan for fremtiden og går om ikke så lenge videre på studier som kommer til å gi meg drømmejobben min en dag♥ Men om jeg blir borte fra bloggverden mister dere som leser blogg den eneste kvinnelige bloggeren som ikke selger dere betakaroten, skin-repair og ubrukelig tannbleking. Jeg er ikke ute etter pengene, som dessverre veldig mange er. Sorry for ærligheten. Jeg er vel også en av maks 2-3 andre bloggere som fronter og skriver om utdanning. Jeg prøver virkelig å være et godt forbilde, og å være den bloggeren en yngre utgave av meg selv ville både likt, og hatt godt av å følge. (Som ung bloggleser selv likte jeg dessverre noen som solgte meg tannbleking og betakaroten over lav sko, og som jeg vet var med på å påvirke meg til å senere operere brystene. Haha, uff.)

Jeg vil ikke at du som leser skal synes synd på meg, for det er ikke hensikten med dette. Men jeg kjenner at blogglysten min daler når ting er sånn som nå, og det vil jeg gi beskjed om. Jeg vet at jeg har mange trofaste følgere som har fulgt meg gjennom hele 5 år av mitt liv – men jeg er bare en vanlig person og synes det er vanskelig å glede meg til bloggingen sånn ting er nå.

Så jeg har vært innom tanken på å gi meg helt, men siden jeg er så glad i bloggingen ønsker jeg fremdeles å fortsette. Men da vil jeg føle at det er verdt å bruke tiden min på, og jeg vil ha tilbakemeldinger, innspill og kommunikasjon med dere. Føle at dere setter pris på bloggingen min.. Om dere gjør det, da. På Snapchat har jeg en utrolig fin kommunikasjon med ekstremt mange av følgerne mine, og den ønsker jeg også å få her inne. Og jeg forstår så inderlig godt at det ikke har vært så lett å engasjere seg her inne den siste tiden da bloggen min bærer preg av at jeg for det første ikke har prioritert den, men også at jeg er stressa og har lite motivasjon. Jeg vil prøve å endre det nå, og håper at dere fremdeles vil følge med♥

9 kommentarer
    1. Er litt håpløst hvor mange som sitter og bruker tiden sin på å hetse andre, kanskje spesielt unge jenter.

      Håper du slipper flere idiotiske kommentarer hvis du fortsetter å blogge.

      Uansett, stå på, du er flott 😊

    2. Dette var leit å lese, men dessverre vet en at det er en del av hverdagen til bloggerne.
      Håper du vil fortsette å blogge! Du er en av de faste bloggerene som jeg har fulgt i flere år og håper på flere år😊 Du gjør en kjempe jobb, og er et forbilde for mange!

    3. Du er da flott,fra topp til tå! Du gjør det kjempebra som kombinerer det å være både mamma,student,kjæreste og blogger 😉 stå på videre <3

    4. Det er bare trist at folk ikke klarer å la være å slenge dritt. Så unødvendig og stygt, men for noen er det dessverre en nødvendighet. Nødvendighet på den måten at for å gjøre sin egen trasige dag litt bedre så må de være stygge mot andre. De går i samme sirupen hver dag, kommer seg ikke videre, er sure å gretne og når de ser noen få til noe så skal de jaggu ikke tro at de er noe. Les miserable.

      Eneste som ikke skriver om betakaroten, tannbleking, mm? Ærlig talt, du lyver, sorry for ærligheten din. Forøvrig har du vel flere ganger beklaget for lite engasjement i bloggen din, men det er jo bare deg det går utover om lesertallene går ned.

      Blogging, sånn som blogging er i dag er nok for nedadgående. Nå er det snap, YouTube og sånne kanaler som er in. Hva som er framtiden er vanskelig å spå, nettverden går fort fremover.

    5. Jeg er sikker på at disse som legger igjen drittkommentarer ikke leser innleggene dine. De bare kommer innom for å spy ut galle, for så å gå til neste blogg å gjøre det samme. Alle som har fulgt bloggen din vet at du er et godt forbilde med sunne verdier😊 Jeg liker bloggen din, og er innom her daglig, men dessverre alt for dårlig til å kommentere, fordi jeg glemmer at du også trenger bekreftelser på den jobben du gjør. Stå på! Fortsett å gjør en god jobb, både med blogg, familie og skole❤️ Hvis du på et tidspunkt tenker at bloggen ikke gjør deg godt lengre, forstår jeg det. Men håper det er leeeenge til😊

    6. Ikke gi deg. Du er fantastisk flink til å skrive. Du er for god til å la hetsen knekke deg. Du er en super blogger, fantastisk mamma og kjæreste for Fredrik og sist men ikke minst så er du god og snill mot alle rundt deg. Stå på !

    7. Jeg er nok kanskje en av de mest voksne som leser bloggen din og jeg syntes du gjør mange bra ting, men dette er ikke ment som noe negativt. Men du skriver dette her: Men om jeg blir borte fra bloggverden mister dere som leser blogg den eneste kvinnelige bloggeren som ikke selger dere betakaroten, skin-repair og ubrukelig tannbleking.

      Det er ikke kun deg altså….. det er faktisk flere men du er kanskje en av de som ligger på toppen som ikke gjør dette.
      Du har utviklet deg veldig bra og jeg håper ikke at du slutter å blogge det må jeg bare si. Så stå videre

    8. Hun er ikke den eneste, nei! Det finnes mange kvinnelige bloggere som ikke reklamerer for disse tingene. Men om hun hadde sluttet å blogge hadde vi mistet en av forholdsvis få bloggere (blant de som ligger høyere på topplisten på blogg.no), som faktisk ikke reklamerer for de nevnte tingene.

      Håper ikke du slutter å blogge, Jessica ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg