TAKK FOR ALT..

Jeg merker at dess eldre jeg blir – dess mer reservert blir jeg når det kommer til å dele om kjæresteforholdet mitt. På bloggen for tre, fire år siden skrev jeg nesten ukentlig om forholdet mellom Fredrik og meg, delte morsomme stunder og skrev om hvordan vi hadde det. Nå har jeg valgt å holde tilbake veldig lenge fordi det føles mer og mer naturlig.

Likevel er det jo unektlig litt hyggelig å skrive om det en sjelden gang. Som for eksempel nå, når det er 6 år siden vi ble kjærester for første gang. Vi har kjent hverandre i 7 år nå, og for meg er det helt merkverdig å tenke tilbake på.. Jeg er plutselig ikke 14-15 år lenger, men 21. Men jeg føler meg helt lik på innsiden, men unntak av.. Ja, at jeg har vokst litt i løpet av disse tiden. Mildt sagt. Likevel føler jeg meg helt som den samme personen på innsiden. Den jeg alltid har vært, både før og etter barn. Og både før og etter Fredrik.

Her var vi 16 og 18 år gamle, da vi ventet vår kjære Leo.

Jeg er forberedt på at vi alltid vil kunne få høre kommentarer som at “det garantert kommer til å bli slutt mellom oss” siden vi har statistikken mot oss. Det kommer vi alltid til å ha, og det får vi ikke gjort noe med. Vi har heller valgt å ha fokus på det vi faktisk kan gjøre noe med. Alt det som øker sjansene for at vi faktisk kan bli et unntak av statistikken. Det er en grunn til to såpass unge mennesker som oss har holdt sammen til tross for all motstand vi har møtt. Hvor mange par kan si at de har holdt ut å bli foreldre som tenåringer to ganger, med alt det innebærer? Jeg håper vi kan si at vi klarte det, ikke bare i dag – men også i fremtiden.

Takk for de siste 6 årene i livet mitt, og at jeg har fått dele dem med deg. ♥

9 kommentarer
    1. Takk for alt sier man om noen skal eller har dødd. Synes tittelen ble litt vel clickbait og drøy, samtidig som at den ikke har noe med innholdet å gjøre.

      1. Enig, hva var egentlig poenget med blogggposten? Du sier jo ikke at du ikke skal dele detaljer om forholdet fremover, så hvorfor “takk for alt…”?

      2. Hei hei!

        Om noen av mine blogglesere trodde at dette handlet om dødsfall (ut i fra overskriften å dømme) så er det noe jeg ikke helt vet hvordan jeg skal svare på. Det var åpenbart ikke min intensjon. Jeg beklager virkelig av hele mitt hjerte om noen oppriktig trodde det – men jeg føler samtidig at det er vanskelig å skulle ta ansvar for hvordan hver og enkelt av dere tolker en overskrift. Spesielt når jeg har brukt samme overskrift to andre ganger (!) da jeg har skrevet det årlige «i dag har Fredrik og jeg vært sammen 2,3,4,5 etc år» som jeg synes er en veldig koselig ting å dele med dere for hvert år som går.

        Altså har jeg brukt samme overskrift til disse type blogginnleggene tidligere, og ingen har noen gang reagert negativt på det. Personlig føler jeg kanskje at noen blogglesere urettferdig roper clickbait så fort en overskrift beveger seg bort fra det totalt åpenbare. Det synes jeg også er litt kjipt, da jeg ønsker å skape interesse ved overskriftene mine – samtidig som jeg ikke ønsker at noen skal føle seg lurt. Her er jeg for øvrig helt åpen for tilbakemeldinger, så da jeg tidligere har brukt denne overskriften ved samme anledning, og ingen reagerte negativt på det – så kjørte jeg på med den på nytt, fordi jeg personlig mener den passer godt. Jeg vil også understreke at det er fullt lovlig å mene noe annet enn meg.

        Hvis du sitter igjen etter å ha lest dette blogginnlegget og ikke forsto poenget så synes jeg det er utrolig trist, da jeg virkelig trodde jeg hadde skrevet et godt blogginnlegg med en liten takk for alt de siste 6 årene til min kjæreste og samboer Fredrik, som jeg synes er en hyggelig ting å dele med lesere, både nye og gamle, men kanskje spesielt til alle som har fulgt oss siden vi ventet lille Leo.

        Ønsker dere en fin lørdagskveld videre, skulle ønske jeg kunne svart dere tidligere ikveld – men jeg har vært på kino i nærmere tre timer. Haha!

    2. Ærlig talt, hva er dette?
      Først kommer du med en clickbait av dimensjoner. Takk for alt…. Hva har tatt slutt nå, er vel lesernes føste tanke. For det er når noe tar slutt, aller helst, når noen er gått bort at man sier/skriver takk for alt.

      Så svarer du at du ønsker leserne en fin lørdagskveld videre (uvisst av hvilken grunn du slenger ut en sånn standardfrase, nesten som etter lørdagshandelen…god helg, ha en fin lørdag…som om den som sitter i kassen bryr seg døyten om kundens helg) at du kunne ha svart tidligere, men du har vært på kino. Haha?? Holder du leserne dine for narr? Har vært på kino så haha…. hvor gammel er du egentlig? Du kunne vel bare takket Fredrik personlig for dere snakker vel fortsatt sammen eller haha?

      Du må bare smelle av deg all dritten mot meg, ja, du får kritikk når du fortjener det. Så får du ros når det er fortjent.

      Dette ble for dårlig.

      1. Har du en dårlig dag Mia? Du virker fryktelig sur og lite høflig. Håper det bare er en dårlig dag. Greit med tilbakemeldinger både positivt og negativt. Men da kan man prøve å si det på en bedre/finere måte.

        1. Helt enig. Velger å la være å svare Mia av den grunn, synes vi skal kunne snakke ordentlig til hverandre – selv om en er uenig og ønsker å gi tilbakemeldinger. Ikke noe koselig å grue seg til å lese kommentarfelt fordi noen ikke klarer å være konstruktive..

      1. Der er jeg ganske uenig, gitt. Jeg fikk høre at jeg drev med en del clickbait i 2015- og når jeg ser tilbake på det nå, så er jeg helt enig i det. Men at jeg gjør det nå kan jeg oppriktig talt ikke forstå. Virkelig ikke!

        Synes du det samme etter å ha bladd deg litt nedover her på bloggen? Og kunne du for eksempel kommet med konkrete eksempler fra den siste tiden, av overskrifter jeg har brukt som du mener er clicbait? Vil jo gjerne ta til meg dette om det er noe du faktisk mener, men da hadde det vært fint med noen eksempler så jeg kan prøve å forstå. Utenom blogginnlegget du har kommentert nå, da 🙂 For det kan jeg forstå, selv om jeg personlig ikke ville kategorisert det som clickbait.

    3. herregud så mange sure mennesker det var her ,blir nesten litt oppgitt jeg :/
      Gratulerer så mye med 6årsdagen 🙂 Jeg skal se IT etterhvert selv, og gleder meg veldig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg