“UFF, LURER PÅ HVA HUN VIL MED LIVET SITT..”

I dag har jeg endelig offisielt sommerferie fra skolen! Dette skoleåret har naturligvis vært litt annerledes av åpenbare årsaker og det faktum at vi har stått midt oppe i noe historisk med viruset som har herjet, men fra mars og ut mai har det likevel vært skole og stressende dager. La meg ikke en gang begynne å snakke om det kaoset som inntraff her hjemme da jeg hadde hjemmeskole og begge barna måtte være hjemme fra barnehagen, fordi barnehagen var stengt på grunn av viruset. Ler når jeg tenker på det nå, men lo definitivt ikke når det sto på. Haha.

“Uff, lurer på hva hun vil med livet sitt…”  er en del av en kommentar som sto under en nyhetssak om meg da jeg ventet mitt andre barn i 2016, og den husker jeg enda at jeg leste. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ofte husker ordrett hva folk skriver om meg, men akkurat denne husker jeg så inderlig godt.

Kanskje fordi jeg visste hvordan det så ut, der jeg måtte gå ut med at jeg var blivende tobarnsmor, uten utdanning? I full jobb, riktig nok, men likevel.

Kanskje fordi du er 17 år og er usikker på hva du vil videre med livet ditt, når barna dine begynner på barnehagen og skolen? Og hvilken 17-åring er vel ikke det?

Kanskje fordi du, ironisk nok, mister troen på deg selv for hver bidige “Uff da, lurer på hva du skal gjøre resten av livet ditt når du får barn som 16-åring..”- kommentar du får?

Jeg håper av hele mitt hjerte at jeg kan være med på utrydde kommentarer som den jeg fikk, for de som velger en annen vei i livet enn det som er A4!

Jeg tar sommerferie i år med karakter 6 i alle fagene jeg har hatt hittil på skolen utenom ett. Når noen påstår at det ikke er noen bragd fordi jeg “tross alt ikke tar alle fagene mine på en gang” så er det jo bare å prøve selv om noen mener det er så lett. Når du har to barn, familieliv, jobb og alt ved siden av.

Det er fullt mulig, men det krever noe av deg.

Det er ingen spøk, og selvfølgelig er jeg stolt over meg selv som har jobbet og fått til noe så bra! Nå mangler jeg bare å beholde 6’eren min i historie og norsk til neste år (har kun ett år igjen nå på videregående!) samt ta opp igjen matten da jeg kun fikk en fire og trenger en femmer – eller, så kan jeg droppe å ta opp matten, og bare ta et årsstudium som kan gi meg de resterende studiepoengene jeg trenger for å komme inn på rettsvitenskap i Oslo – i og med at jeg også får alderspoeng.

Og så vil jeg avslutte med en kommentar til alle som har vært i samme situasjon som meg: Du kan få det til, og la aldri noen fortelle deg noe annet. ♥

God sommer ønskes dere alle! Og tusen takk for all støtte fra blogglesere og følgere i året som har gått med tanke på skolegangen min, dere har virkelig gitt meg motivasjon og glede. Det har betydd enormt mye for meg.

8 kommentarer
    1. Det har du all grunn til å være stolt av. Imponerende resultater. God blanding av å ha jobbet hardt og vært skikkelig motivert tipper jeg. Jeg vil gratulere deg med dette. Nå kan du ta sommerferie med god samvittighet og lade batteriene skikkelig. Hilsen Line

      1. Jeg har ikke lest bloggen din eller fulgt med deg så lenge , men det jeg har sett er at du virkelig står på 🥳 Å få til såpass gode karakterer er det få som får til selv uten barn og av å leve selvstendig 🙃 Du er superflink – stå på videre 👏💪

    2. Gratulerer med karakterene! Du har all grunn til å være stolt. Tenker du å vente litt med videre utdanning etter vgs, siden du nevner at du får alderspoeng?

      1. Tusen hjertelig for det 🙂 Ja, eller, jeg får alderspoeng fra og med året jeg fyller 23 (altså neste år, når jeg også blir ferdig med VGS) så da tenker jeg å ta ett år hvor jeg enten tar opp matematikken, eller tar et årsstudium i noe jeg synes er interessant – bare for å hanke inn de aller siste studiepoengene jeg trenger. For da er jeg så og si sikret til å komme inn på studiet jeg ønsker, i og med at jeg da ender opp med et veldig høyt snitt. Så planen er å søke meg inn på jussen høsten 2022 🙂

    3. Har lest bloggen din fra du starta,du er kjæææmpeflink og får til slt du vil.Ikke alle som hadde klart alt det som. Goo Sommer😎🌸

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg