UKENS MATHANDEL

Hei alle sammen ♥

Her kommer en ny mathandel, siden dere tydeligvis liker disse innleggene så godt de gangene jeg har hatt de tidligere. Hadde aldri trodd at noen andre enn jeg synes sånt er interessant, men det er jo bare positivt at dere synes det! Ble en litt mindre mathandel denne uken da vi allerede har en del i fryseren. Jeg liker også å skille på ukenshandel og helgehandel, fordi vi alltid (uten unntak) spiser taco på fredag og for å være helt sikker på at jeg har avokado som ikke rekker å bli overmoden samt HELT friske grønnsaker ellers, så liker jeg å kjøpe inn dette på torsdagene vanligvis. Vi pleier også å ha litt planer i helgene som gjør at vi gjerne ser an før vi handler inn fulle middager og alt sånn til helgene.

Her er i hvert fall menyen for denne uken som dere har spurt om jeg kan dele tidligere! Jeg lager jo flere forskjellige middager fordi jeg ikke spiser kjøtt og barna samt Fredrik gjør det. Men prøver å gjøre det så enkelt som mulig ved å bytte ut selve proteinkilden (veganske kjøttboller for meg feks, og vanlige kjøttboller for guttene) og så bare spise samme tilbehør. Det funker ganske bra og jeg er meget rutinert nå etter å ha holdt på slik i flere år.

Mandag: Ristede kikerter med salat og hjemmelaget tzatziki 🥗

Tirsdag: Rotmos med veganske kjøttboller og brun saus, vanlig kjøttboller til guttene 🥘

Onsdag: Søtpotetsalat med gresk fetaost og sorte bønner, toppet med revet lime og cashewnøtter til meg. Guttene skal ha hjemmelaget potetmos og vegetarboller, samt en liten sidesalat laget på min salat 🍠

Torsdag: Pannekaker 🥞

Fredag: Taco 🌮

Handelen kom på 550,- omtrent, da har jeg også kjøpt inn bær og yoghurt til guttene som mellommåltid, samt at vi har brød + pålegg fra før av. Jeg er ikke noe brødskive-person, så jeg velger meg heller andre mellommåltider. Det ble som sagt en mindre handel fordi vi allerede hadde en del her hjemme ♥

… Og her er dagens middag ♥ Fredrik ville smake på tzatzikien jeg lagde, så jeg bare toastet et par skiver for han i stekepannen i litt olivenolje! I salaten brukte jeg reddiker, tomater, og en avokado jeg hadde liggende som var på kanten av å bli overmoden.

Håper dere likte dette blogginnlegget! Vi snakkes mer i morgen.

1 kommentar
    1. Hvordan lager du tzatzikien din?? Er ikke veganer, men prøver likevel å spise/bruke mer veganske produkter i matlagingen for å gjøre en liten innsats i hvert fall! 😅❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg