UKENS SPØRSMÅL: DOBBELTMORALSK, FERIE OG FORELSKET

Hva tenker du om at noen synes du er kjedelig? – Om noen synes jeg er kjedelig så lever jeg godt med det, haha. Jeg vil heller være kjedelig om alternativet er å eksponere barn, leve et voldsomt liv i sus og dus når alt jeg egentlig vil er å leve et godt, rolig liv med familien min. Er på ingen måte enten eller etter min mening, men føler det er sånn mange oppfatter bloggere. Enten er man rolig, “politisk korrekt” og dermed kjedelig, eller så er det fullt kjør med kontroversielle utallelser, massiv eksponering av barn osv. Føler det er nesten de to eneste båsene man blir satt i som blogger, enten er man den ene, eller den andre. Jeg er ikke så opptatt av å være en blogger som alle må like. Jeg sier ikke at det ikke ville vært deilig av og til (jeg ser jo at mange bloggere som er såkalt “likandes” slipper unna med veldig mye – alt fra enorm eksponering og utlevering av barn til shady reklame) men fokuset mitt er ikke der. Jeg har mine faste følgere likevel og så lenge de ikke synes jeg er dørgende kjedelig så synes jeg det er helt innafor å kalle meg kjedelig. Jeg er jo bare en helt vanlig person med en relativt vanlig hverdag som ønsker å leve et godt liv med familien min, så jeg er jo kanskje litt kjedelig?

Ser at noen synes du er dobbeltmoralsk som nå skriver imot operasjoner når du selv har lagt deg under kniven en gang. Synes du ikke selv du er litt dobbeltmoralsk? – Det klarer jeg ikke å se, nei. Jeg tok et valg som 19-åring med dårlig selvtillit i 2018 som jeg har lagt meg langflat for X antall ganger. Hva mer kan jeg egentlig gjøre? Jeg har trukket tilbake alt, sagt at jeg angrer bittert og har selv valgt å dele svært privat informasjon om hvordan min egen kropp taklet å få komplikasjoner etter at jeg selv opererte brystene mine – utelukkende for å advare andre mot å gjøre samme feil som meg. Kan man aldri endre seg, skjønne at man tok feil og få lov til det? Er det sånn at dersom man har sagt èn ting, selv om det er flere år siden, så kan man aldri bli eldre, endre mening og skifte fokus? Det er jo i så fall veldig trist, om det er sånn verden fungerer for noen. For meg blir det en helt vanvittig svart hvitt tankegang, veldig enten eller. Heia at man kan endre seg og komme på bedre, sunne tanker og verdier, tenker jeg. Om noen er uenige i det så får de bare være det, og så vil jeg følgelig respektere det.

Har du tatt botox/fylt fillers i ansiktet ditt? – Nei, det har jeg ikke.

Tror du at du kommer til å slutte med bloggen innen 2021? – Nei, det tror jeg ikke. Men dersom hatkommentarene fortsetter vet jeg ikke, vi får se.

Hvordan går det med barna dine? – Barna mine har det veldig bra♥ Det å være mamma er jo utvilsomt det beste som har skjedd meg. Blir også ufattelig stolt av Fredrik for jobben han gjør/har gjort som pappa hele veien, og for å motbevise alle fordommer vi har møtt på. Stolt, rørt og ydmyk for hva slags mennesker vi ser barna våre vokse opp til å bli.

Kommer du til å legge ut om bursdagene til barna dine i tiden fremover? – Nei, vi har hatt et riktig valg (for oss) ved å slutte helt med eksponering så bursdager utgår selvsagt. Kaker/mat jeg lager før selskaper på generelt grunnlag kan jeg muligens dele noen bilder av, da.

Hva er det meste du har hatt av visninger på Snap? – Sånn 90.000 tror jeg. Men altså, vanligvis har jeg jo “bare” 30 000. Helt ville tall der inne, fatter ikke hvorfor noen synes jeg er så interessant – men jeg tar det som et stort kompliment. Jeg er jo bare en helt vanlig person som deler mye matglede, tips (både reklame men mest ikke-reklame faktisk) og hverdagsøyeblikk. Jeg legger mye jobb i bilder og innhold på Snap gjennom hele dagen nå, nettopp fordi jeg absolutt ikke vil skuffe alle dere som følger meg der inne. Man kjenner jo utvilsomt på et visst press når du har en anelse om hvor mange mennesker som kommer til å se det du legger ut. Men det er veldig gøy da!

Hva er den kaffen du legger ut på Snapchat? Virker som du drikker veldig mye kaffe? – Haha, morsomt at du spurte om det. Jeg drikker ikke sort kaffe, men mye iskaffe ja. Uten sukker for øvrig, og vegansk. ♥ Det er en lokal kafe like i nærheten av skolen min som jeg, mildt sagt, har benyttet meg mye av siden skolestart i 2018. Så de kjenner meg godt nå, og det blir noen iskaffe i løpet av en uke!

Har du/dere planlagt ferie for i sommer? – Nei, annet enn at jeg vet at jeg skal reise noe (må bare få bukt med flyskrekken som jeg sliter veldig mye) men jeg er litt delt mellom at jeg ønsker å dra en tur til syden med Fredrik, eller en weekend et eller annet sted – gjerne London egentlig. Sommeren er jo så fin her i Larvik når den først er fin, så jeg tror vi ser an. Men en tur denne sommeren blir det garantert, vi har jo måtte avlyse ALT vi egentlig har hatt planlagt pga skole, må planlegge barnevakt lenge i forveien, ikke mulig for Fredrik å ta fri fra jobb osv. Tenk at Fredrik og jeg aldri har reist sammen før?

Er du fremdeles forelsket i Fredrik? – Man er ikke nyforelsket etter snart 7 år sammen, nei. Og forelskelsen varer vel, i følge studier, omtrent ett år eller noe? Tross tid fra hverandre. Jeg elsker jo Fredrik uten tvil! Kan kjenne på det å misunne venninner som er nyforelsket fordi det er en utrolig fin tid hvor man er i en helt egen “boble” men så føles det samtidig så mye bedre å leve i et trygt og godt fast forhold som har vart såpass lenge også. Så jeg vil si at jeg kan fortsatt få sommerfugler i magen, men jeg er ikke forelsket. Jeg kjenner nok mer på den dypere kjærligheten man utvikler etter så mye tid sammen, heller enn å være forelsket♥

Kan du bli flinkere til å dele hvor klær og sånt er fra når du viser frem nye innkjøp? – Ja, det kan jeg!

Du er mye kritisk til andre bloggere, så jeg lurer på hvilke bloggere du faktisk liker? – Man blir nok kanskje litt ekstra kritisk når man er innad i bransjen og vet hvordan ting fungerer. Jeg vet hvor eksempel ca hva folk tjener på ulike innlegg, og får ofte tilbud fra samme annonsører som mange andre velvillig annonserer for. Jeg vet hva som må til for å skape engasjement og jeg ser veldig mange gå veldig langt i jakten på mest mulig likes og penger. Selvsagt har jeg selvinnsikt nok til å se at jeg også kan dra på litt for mye noen ganger og ha en overskrift eller tittel som kan være i grenseland hva angår clickbait, men det er ikke det det handler om. Det er ikke alt jeg liker som folk fronter ellers – dette er jeg også helt ærlig og åpen om, så da forstår jeg at jeg fort kan oppfattes som en sinnablogger som “ikke liker noen”. Men det er ikke det det handler om. Jeg synes det er uhyre viktig å skille mellom om jeg liker personene bak bloggene, og det om jeg liker det de fronter i sine kanaler på sosiale medier. Jeg har møtt flere bloggere og så og si alle jeg har hilst på har vært hyggelig med meg, vært imøtekommende og koselige – så det er ikke der det ligger. Men jeg mister respekten for folk, på generelt grunnlag, som setter penger høyere enn mye annet. Og når du går gjennom ulike blogger og ser på blant annet hvor mye rart folk går med på å reklamere for, så synes jeg det er kynisk og kjipt gjort. Om en trykker seg gjennom alle bloggene på topplistene ser man raskt hva som ofte blir frontet på generelt grunnlag og da som sagt hva som blir markedsført. Og jeg er kanskje mye, for jeg er absolutt ikke perfekt selv, men jeg er ikke kynisk og jeg lyver ikke. Det er mange gode bloggere her til lands, men jeg synes det er mye usunt fokus å gå + mengden reklame som fort blir dominerende hos mange + ekstremt mye shady reklame. Der har dere et langt, men ærlig svar fra meg.

Fredrik og jeg har barnefri i dag, så vi skal kun spise hjemmelaget pizza, spille playstation sammen og være like gamle som alderen vår tilsier. Haha! Må nok jobbe litt med skolearbeid også, altså. Så helt avslapping blir det vel ikke, men jeg føler meg likevel ekstremt heldig og gleder meg til den kommende uken på skolen. Håper dere har en flott søndag, alle sammen♥

6 kommentarer
    1. Enig med deg i at det er bedre å bli oppfattet som kjedelig enn å alltid ha hæla i taket og håret langs gulvet og så er det vel naturlig, og ikke minst best for barna, at man roer ned når man blir foreldre..

      Tror ikke folk kritiserte deg for dobbeltmoral fordi du har operert men fordi du skrev at du ikke skjønte at noen var villig til å dø for en kosmetisk operasjon. Det var det jeg reagerte på (ser du har endret på innlegget) siden du selv har vært villig til å dø for større pupper. Ja, du har lagt deg flat og sagt det var feil, men det gjør sikkert alle hvor operasjonen ikke er vellykket. Og uansett handlet ikke (det opprinnelige) innlegget om anger men å risikere å dø, det er to ulike ting.

      Man er ikke forelsket gjennom livet (i samme person), men som du skriver, det går over i en ny fase, en dypere og bedre relasjon. Og så kan forelskelsen og sommerfuglene i magen dukke opp i blaff innimellom, det er ekstra herlig. Hipp hurra for dere som har tatt dere barnefri og bare er dere to. Det trengs. Gjør det ofte, minst en gang i måneden, det har både dere, barna og besteforeldre glede av og skulle vært på resept hos helsesøster. På tide at du skjønner at du uansett er ei veldig flink mamma, det går ikke på alder men på omsorg.

      En liten ting til slutt…..nå vet jeg ikke hvilke kaffebilder du legger ut på snap, men kaffe er vegansk, for oss alle. Den kommer fra en plante, ikke et levende vesen.

      Ha ei fin skoleuke.

      1. I ikke vegansk iskaffe er det melk, så tror nok det var i forhold til det hun tenkte når hun nevnte at den var vegansk.

    2. Jeg synes du har en hyggelig blogg jeg. Virker som en jente som bare vil godt. Så får mennesker som kommenterer ANONYMT stygge meldinger slite med seg selv uten at det skal gå inn på deg.. U go girl<3

    3. Hehe – Kaffe er vegansk. Iskaffe er ikke det, med mindre du lager den med VEGANSK melk 😉 tror hun mente det..
      Forresten fin blogg og fin jente!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg