UKENS SPØRSMÅL: GIFTEMÅL, SMINKEFRI OG REKLAME

“Noen ganger når jeg leser bloggen din savner jeg å få vite mer om deg – dine interesser og hva du liker å gjøre, hva du finner på med venner osv… Kan du ikke fortelle noe om deg selv som du ikke har fortalt tidligere?”

– Hm.. Kanskje at jeg er veldig glad i musikk? Jeg skal kjøpe meg et piano snart og lære meg å spille det – for det er noe jeg alltid har hatt lyst til!

“Er det noen grunn til at du har lite reklame på bloggen din? Synes bloggen din er fryd når det kommer til reklame i motsetning til veldig mange andre.”

Først av alt så er jeg glad for å høre at du opplever at jeg har lite reklame på bloggen. Jeg vil aldri være en blogger som har en blogg stappfull av reklame. Som jeg har vært inne på tidligere – så kan “hvilken-som-helst” blogger ta godt betalt for reklameplass/blogginnlegg og dermed takke ja til alt som dukker opp – jeg velger heller å takke mye nei, og ja til det jeg virkelig kan stå for. Jeg kunne garantert tjent dobbelt (om ikke trippelt..) så mye som jeg gjør nå hadde jeg takket ja til alt, men jeg vil ikke reklamere for ting jeg ikke kan stå for, og jeg er ikke villig til å selge unna egne prinsipper som jeg har skrevet om blant annet i DETTE blogginnlegget. Jeg tror ikke disponibelt beløp på konto kan gjøre opp for at man har ødelagt troverdigheten sin eller omdømmet sitt, samt å innse senere at man har solgt “alt” – hvis dere skjønner hva jeg mener.

“Hei, jeg begynte å lese bloggen din etter du sluttet å eksponere barna. Veldig bra at du skjermer dem på måten du gjør nå! Men jeg er bare litt nysgjerrig og lurer på om barna dine ligner på deg? Hvis du vil svare på det da.”

– Det kommer nok an på øyet som ser. Jeg synes ikke barna er noe særlig like meg, de ligner derimot ganske mye på pappaen sin. De har for øvrig mine øyne og øyenfarge (lys blå) Minstemann har for eksempel ganske lyst hår til at jeg som mammaen hans har veldig mørkt naturlig. Jeg pleier å si at de ligner på seg selv, og synes det er en fin måte å se det på. ☺️

“Kan du fortelle oss noe juicy om bloggbransjen/influencer-bransjen?” – Dette spørsmålet elsker jeg! Vet ikke hvor juicy det er, men kan jo skrive litt om hvor kyniske en del av bloggbransjen er:

  • Enkelte annonsører betaler deg ekstra for at du skal skrive et personlig blogginnlegg rett før eller etter reklameinnlegget, slik at reklameinnlegget blir mer lest og annonsøren får mer ut av det = mer penger i kassen for både annonsør+blogger.
  • De største bloggerne kan lett få 50-60 000 kroner for ett betalt reklameinnlegg (litt avhengig av hvem du er og antall følgere+lesere, noen får mer enn dette også)
  • Når man jobber med noen som selger reklameplass for deg, tar de gjerne store cuts av det du selv tjener. Opp mot 50% er ikke uvanlig.

“Kan du lage et blogginnlegg med hvor du kjøper klærne dine?” – Dette har jeg fått mye spørsmål om på instagram + snapchat i det siste! Klart jeg kan. Trodde dere synes dette var kjedelig stoff jeg, men et slikt innlegg lager jeg gjerne. ♥

“Hvordan har du det for tiden?” – Jeg har det ikke som best for tiden, men livet går opp og ned og sånn er det bare. Tenkte jeg faktisk skulle svare på dette nå selv om det fristet mest å la være, ettersom det alltid er lettest å svare på dette når alt går bra. Men det er jo vel så viktig å svare på det nå, tenker jeg da.

“Hva har du i snitt dette skoleåret?” – Av det jeg har sett på karakterene mine har jeg 6 i alle fag utenom matte. Så tror jeg har 5,5 i karaktersnitt. Er ikke fornøyd, men matten kan jeg alltids ta opp igjen allerede nå til høsten igjen – og jeg vet jeg vil nå målene mine, før eller siden, når jeg jobber så hardt og målrettet som jeg gjør. Men fy søren, har vært et tøft år når jeg ser tilbake på det nå – det skal være sagt.

“Hvordan lager du iskaffen din hjemme?” – Instant-coffee (lag en sterk shot med dette i en kopp, altså to-tre gode teskjeer instant coffee og litt kokende vann) + suketter eller kaffesirup. Deretter tilsetter du isbiter og så rett etterpå hvilken som helst plantebasert melk. Jeg bruker hovedsaklig original soyamelk, vaniljesoyamelk eller havremelk. Yum!

“Tegner du på deg/har du tatovert på deg fregner? Siden du har lagt ut bilder sminkefri på Snapchat og du plutselig har hatt fregner” – Nei, jeg har hatt fregner så og si hele livet. Har bare sminket over dem til vanlig. Morsomt at dette er så trendy nå, for alle som vokste opp med fregner vet at det var alt annet enn morsomt og trendy. Haha!

“Vet at du har sagt at du ikke egentlig vil gifte deg. Men hva mener Fredrik?” – Fredrik vil gifte seg. Altså, jeg er jo ikke helt lukket for det da, og vi har snakket om giftemål. Jeg tenker litt at det å leve sammen handler jo om å gi og ta – å inngå kompromiss der man ikke blir helt enige, også. Så selv om jeg overhode ikke ønsker meg å “gå ned kirkegulvet” og hele den pakka der, så må vi jo da se på andre muligheter med tanke på hvordan vi kunne tenke oss å eventuelt gifte oss. Du har helt rett i at jeg i utgangspunktet ikke vil gifte meg, men med Fredrik ville jeg gjort det da jeg elsker han veldig høyt og det ikke finnes noen andre for meg enn han.

4 kommentarer
    1. I likhet med deg er kirkelig vielse HELT uaktuelt for meg (dersom jeg skulle være så heldig og få gifte meg en vakker dag), så anbefaler deg å sjekke ut humanistisk vielse gjennom Human-Etisk Forbund! Makan til individuelle og vakre seremonier skal man se lenge etter 🙂

    2. Dere kan reise til utlandet å gifte dere i sjømannskirke.
      Det gjorde jeg og mannen min.
      Jeg og han var sånn -Vi skal aldri gifte oss, det er bare tull å bruke penger på. Er også kjedelig for alle andre som skal sitte rundt å glo på de nygifte og spise, drikke og feire kjærligheten for de to det gjelder.

      Så en dag fridde han plutselig til meg, helt ut av det blå. Sa ja, også begynte han og skulle planlegge.
      Da ble jeg stresset også sa jeg – Vi pakker koffertene og reiser vekk og gifter oss. Uten familie, venner og alt.
      Og det gjorde vi (snakket med Den norske sjømannskirke på Gran Canaria), «bestilte» time til vielse.
      Vi reiste ned en uke før vi skulle gifte oss, så da hadde vi 1 uke ferie, giftet oss, og hadde 1 uke bryllupsreise.
      Det var det rette for oss, og i september i år har vi vært gift i 2 år, så krysser fingrene for at det varer evig 🤞🏽

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg