UKENS SPØRSMÅL: KJÆRESTEN MIN, ABORT, NY JOBB +

God kveld dere! Her har jeg satt meg ned for å feire at jeg har blitt ferdig med mye skolearbeid denne helgen, og har nå laget meg tidenes middag med påfølgende snacks, godteri og brus. Det er egentlig litt i overkant, men sånn får det være noen dager.  Haha! Jeg har brukt hele dagen på å skrive på pcen i dag også, så jeg burde jo sånn egentlig være jævlig lei – men jeg har altså gledet meg i hele dag til å skrive dagens blogginnlegg for dere!

I ettermiddag la jeg ut mulighet til å stille spørsmål til denne ukens spørsmål via Insta-story. Ikke overraskende var 80% av spørsmålene om kjærlighetslivet mitt. Hvem er det, hva heter han, når kommer jeg til å vise bilder av oss, og så høflige som så mange av dere er – skriver dere også at dere ikke vil presse meg til å si noe. Men det gjør dere ikke heller, og jeg vil si tusen takk for tålmodigheten dere har vist. Jeg kommer til å si noe om dette på bloggen i løpet av uken eller neste.

Hvor gammel tror du at du er neste gang du får barn? – Hvem vet.. Jeg håper i løpet av 20-årene.

Hva tenker du om når nye kjærester bør introduseres for barna? – Er det en ting jeg ikke er redd for å skrive akkurat hva jeg synes om, er det å introdusere barna for en ny partner veldig tidlig. Når vi først er i gang med å ta den debatten, så er jeg faktisk nysgjerrig på å høre hva dere synes også.  Noen er heldige og finner kanskje noen de passer med på første forsøk etter at man har gått fra barnas far – og da kan jeg jo ikke si at det er feil å ha introdusert tidlig. Men det vet man jo ikke, og har man planer og et ønske om å leve sammen i mange år så ser jeg likevel ingen grunn til å ha noen hastverk med å introdusere.

Andre er kanskje ikke like heldige, og må treffe en del menn før man finner en som passer seg godt. Det er urettferdig og dessverre lite å gjøre med, men jeg mener fremdeles at det riktige er å ta ansvar for at barna ikke har 10 ulike stefedre i løpet av oppveksten sin – fordi man går alt for fort frem og introduserer barna veldig tidlig. Jeg mener at man har et ansvar for å skåne barna. Barn knytter seg raskt til nye mennesker, kanskje især mennesker som de også ser at mammaen deres, tryggheten deres, står nær og tilbringer mye tid med. Dette er hva jeg mener, og kan si på generelt grunnlag.

Hva synes du om de andre bloggerne på topplista? Kjenner du noen av de personlig? – Jeg kjenner ingen på topplista godt, nei. Men jeg kan fint snakke med flere av dem med jevne mellomrom, mange hyggelige og flinke folk. Og selvsagt er det noen jeg har mer til felles med andre, og som jeg er mer enig med enn andre – sånn er det jo alltid.

Du har sagt at du aldri ville tatt abort, om du noen gang skulle bli gravid. Er det fremdeles noe du står ved? Hva hvis du hadde blitt gravid midt i utdanningen din nå? – Det står jeg fremdeles 100% ved, ja. Jeg er sikker på meg selv og føler meg fullstendig trygg på at jeg vil klare å ta resten av utdannelsen min uansett om jeg skulle bli gravid i løpet av disse årene. Det er såklart noe helt annet enn å prøve å bli gravid nå før jeg har fullført VGS. DET ville jeg ikke gjort! Men jeg er av den oppfatning av at om jeg kjenner med meg selv at jeg ikke ville klare å leve med noe, så unngår jeg å gjøre det. Sånn har jeg det når det kommer til temaet abort: Jeg klarer ikke å se at det er fornuftig å tvinge seg gjennom en abort man vet med hele seg at man ikke ønsker. De som synes noe om det får synes akkurat hva de vil, jeg må faktisk leve mitt liv og kan ikke ta hensyn til hva alle andre synes ❤️ Dette sier jeg med all respekt, altså.

Kunne du tenke deg en jobb i tillegg til bloggen snart? – Jeg har faktisk takket nei til et jobbtilbud nå for en ukes tid siden – som gikk ut på å jobbe med et firma, markedsføring og deres sosiale medier. Hadde vært så gøy, men jeg har rett og slett ikke tid. Jeg prioriterer bloggen og skolen akkurat nå – men det er selvfølgelig morsomt å få slike tilbud. Det er helt innafor å ikke like plattformen blogg og bloggere (selv om bloggere ikke er en og samme person) men at man får mye erfaring innenfor en spennende bransje er ikke til å legge skjul på når man har hatt blogg og sosiale medier som eneste jobb over flere år. Jeg er takknemlig og glad for alt jeg har lært.

Har du planlagt å reise noe fremover? – Jeg har ingen håndfaste planer, men det hadde vært veldig gøy å få reist en liten tur bort i løpet av vinterferien min fra skolen i februar. Vi får se! Jeg har satt meg som mål å reise to nye steder i løpet av 2019, og jeg synes i utgangspunktet at det er helt overkommelig mål.

Jeg lurer på hvor gammel du var første gangen du ble forelsket og hadde kjæreste? – Da var jeg 13 år gammel.

Har du noen gang angret på noe du har lagt ut på bloggen? – Ja, et par blogginnlegg fra det første året jeg blogget ville jeg gjerne latt være å skrive i dag. Samt et par bilder av meg selv! Man lærer heldigvis så lenge man lever, og det å erfare dette har hjulpet meg til å bli enda mer kritisk til hva jeg deler den dag i dag.

Hvordan har barna det? – Leo og Noah er det bare bra med, takk som spør! De vokser fra meg, men igjen: Det har fremdeles ikke gått opp for meg at jeg har fylt 20 år. Så det er kanskje bare meg 😂

Takk for alle hyggelig meldinger, ønsker til blogginnlegg og så videre som jeg fikk i samme slengen i dag på Insta-story! Håper dere kan si dere fornøyd med svarene dere fikk, og vil ønske dere en herlig kveld videre!

6 kommentarer
      1. Hahaha -nå lo jeg såpass at jeg satte kaffen min i vrangstrupen altså. Men jeg lover, det funker faktisk (enn så lenge, i hvert fall) når man er tomme for faktiske møbelknotter! Haha! 😀

    1. Kan ikke se at du har skrevet noe om kjæresten din.
      Du skulle presentere han på nyåret, må bare kjøre på med noen clickbait først?

      1. Hei hei du 🙂 Mener du oppriktig talt at denne overskriften er clickbait? Da skal jeg i så fall selvfølgelig ta med meg det videre, men det kan jeg ikke akkurat si at jeg synes selv.

        Jeg skriver jo følgende innledningsvis: “Ikke overraskende var 80% av spørsmålene om kjærlighetslivet mitt. Hvem er det, hva heter han, når kommer jeg til å vise bilder av oss, og så høflige som så mange av dere er – skriver dere også at dere ikke vil presse meg til å si noe. Men det gjør dere ikke heller, og jeg vil si tusen takk for tålmodigheten dere har vist. Jeg kommer til å si noe om dette på bloggen i løpet av uken eller neste.” Jeg beklager at jeg ikke gjorde det tidlig på nyåret, selv om det nå fremdeles er januar.

        Og du – sånn på tampen her, dersom formålet mitt var å “melke” kjæresten min for mest mulig klikk, så er det merkverdig at jeg knapt har hatt en overskrift hvor han har vært nevnt i det hele tatt? La oss si formålet mitt var å få mest mulig klikk ut av kjærlighetslivet mitt, vil det ikke da være mest logisk å tenke at jeg hadde “brukt det for hva det er verdt” i form av overskrifter og skriverier? Om du leser bloggen, noe kommentaren din vitner om at du gjør, så vet at du at jeg ikke har gjort det – hadde det vært tilfellet, hadde jeg forstått at du kunne være irritert. Så hvorfor du trenger å være så spydig? Det koster ingenting å være hyggelig, selv om man vil stille kritiske spørsmål eller hva som helst.

    2. Vet ikke helt om dette egentlig er et passende spørsmål, så du får unnskylde dersom det virker støtende!

      Har Fredrik hilst på den nye kjæresten din, eller har de kjennskap til hverandre? Spør av ren nysgjerrighet og du må ikke føle deg pliktet til å svare! Håper selvsagt på et svar ved neste ukens spørsmål e.l. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg