UKENS SPØRSMÅL: SLUTTE Å BLOGGE, MAT OG FLYTTING

Hei fra meg som akkurat har spist et lass med pizza og sjokolade ♥ Jeg har ikke spist noe usunt på 2 hele uker i dag, så da tok jeg litt av i dag for å kose meg skikkelig med barna og Fredrik! Vi har hatt en kjempekoselig søndag med lek, kos og masse avslapning. I morgen går vi inn i den siste uken i barnehagen for barna før ferien, og ikke minst Fredrik sin siste jobbuke før han har to ukers ferie. Ikke minst skal jeg feire at jeg har ferie til helgen igjen! Gleder meg.

Her kommer altså svarene på ukens spørsmål! Nå er det jo drøye to uker siden sist jeg hadde denne spalten (ops!) så da tar jeg igjen litt nå i dag. Håper dere er fornøyde med svarene!

Kan du begynne å legge ut ukesmenyer med hva dere skal spise hver dag? Trenger middagsinspirasjon! – Herregud, ja! Takk for forslaget ♥ Det trengs litt planlegging for å gjøre det da, så kan begynne med det neste mandag, og ikke den i morgen.

Hva tenker du om at det er en del bloggere som gir seg for tiden, skal du gi deg snart også? – Haha, så lenge følgerne mine liker det jeg gjør og fortsetter å følge meg kommer jeg definitivt ikke til å gi meg med det første. Men at det kommer en dag hvor det blir slutt for bloggen er helt åpenbart, men det er ikke tiden for det helt enda føler jeg.

Har du det alltid ryddig hjemme hos deg? For er slik det ser ut på bildene du tar! – Haha, absolutt ikke! Vi er en helt vanlig småbarnsfamilie som tidvis har det nokså rotete. Sånn er det bare, jeg har prøvd å holde alt ryddig, lage mat fra bunnen hver dag, trene hver dag, gjør skolearbeid og ha tid med familien og den kabalen går ikke opp for meg – så jeg har senket forventningene og husarbeidet kommer dermed litt lenger ned på prioriteringslisten. Ingen har tross alt noen gang tatt skade av at det er litt rot her og der. Men nå som jeg har ferie håper jeg å få shinet opp hele leiligheten slik at vi kan gå sommeren i møte med et helt ryddig hjem. Så lenge dèt varer med to barn, da.

Hvordan klarte du å få så mange følgere på Snapchat? – Jeg vet ikke, jeg har bare jobbet med å gi følgerne mine bra innhold og delt tips, begrenset med reklame og fulgt med på hva som har gitt gode tall. I et halvt år publiserte jeg noe på Snapchat hver eneste time på dagtid fra jeg var våken til jeg la meg. Har holdt en rød tråd med mat og snacksbilder (som mine følgere elsker!) samt hverdagsliv og litt klær hele veien også, det kan jo ha hatt noe å si. Jeg heter forresten Mammasom16 på Snapchat om dere ikke har lagt meg til allerede!

Hvordan har du tid til å trene hver dag? – Jeg prioriterer det, og så har Fredrik og jeg et viktig punkt i forholdet vårt hvor vi begge gir hverandre rom til å finne på ting som er viktig for hverandre. En løpetur for meg trenger ikke ta lenger enn en time, og da pleier jeg å dra rett etter at barna er lagt. Fredrik holder fortet her hjemme, og jeg gjør det samme for han de gangene han skal på fotballkvelder og den slags♥ Viktig for meg å poengtere at det med at jeg trener hver dag ikke er noe som er skrevet i stein. En gang i mellom tar jeg meg fri fra treningen om jeg har avtaler med venninner, skal tilbringe dagen med familie osv. Men det er utgangspunktet mitt at jeg trener hver dag.

Synes du det er vanskelig å bo så langt unna foreldrene dine, siden de bor flere timer unna? – Har egentlig blitt ganske vant til at det er slik nå, siden jeg flyttet for hele 6 år siden. Men skulle selvfølgelig ønske de bodde nærmere oss og barna! Har et ønske og håp om at de en gang vil flytte hit til oss, det hadde virkelig vært min største drøm i oppfyllelse. Tuller ikke en gang!

Hvor er rosa settet du delte bilde av på Snapchat fra? – Nelly, men det er utsolgt. Om dere vil kan jeg dele link det når det er på lager igjen!

Er du enebarn? – Nei, jeg har to søstre og er den mellomste.

Hva tenker du om at noen synes du er kjedelig? – Om noen synes jeg er kjedelig så lever jeg godt med det, haha. Jeg vil heller være kjedelig om alternativet er å eksponere barn, leve et voldsomt liv i sus og dus når alt jeg egentlig vil er å leve et godt, rolig liv med familien min. Er på ingen måte enten eller etter min mening, men føler det er sånn mange oppfatter bloggere. Enten er man rolig, “politisk korrekt” og dermed kjedelig, eller så er det fullt kjør med kontroversielle utalelser, massiv eksponering av barn osv. Jeg er ikke så opptatt av å være en blogger som alle må like. Jeg har mine faste følgere likevel og så lenge de ikke synes jeg er dørgende kjedelig så synes jeg det er helt innafor å kalle meg kjedelig. Jeg er jo bare en helt vanlig person med en relativt vanlig hverdag som ønsker å leve et godt liv med familien min, så jeg er jo kanskje litt kjedelig?

Har du tips til playstation spill for to? – Fredrik og jeg spiller Cod sammen av og til (vi spilte mye mer sammen før vi fikk barn for å si det sånn, haha!) da spiller vi zombies eller så bytter vi på annenhver gang med war zone. Ellers har vi spilt Sly 2 og 3 sammen (barndomsminner de luxe) og The last of us. Det er noe jeg synes er utrolig koselig å gjøre sammen faktisk! Det eneste jeg virkelig ikke liker å spille er Fifa, det blir for kjedelig og uinteressant for min del.

Hva synes du om Insta-moms og alt de deler, siden du ikke deler bilder av barna dine overhode? – Har skrevet et blogginnlegg om dette som jeg deler lenke til HER.

Hvor kjøper du Ben&Jerrys isen du deler på Snapchat av og til? – På Meny eller Pizzabakeren! Når jeg virkelig skal kose meg med iskrem kjøper jeg alltid Ben&Jerrys og det var først nylig jeg fant ut at grunnen til at de har så dyr iskrem er fordi de, blant annet, gir jobber til innvandrere med anstendig lønn (altså langt fra minstelønn). I tillegg ble eierne av iskrem-merket arrestert i “Black lives matter”-demonstrasjonene, for å være med å demonstrere. Har derfor funnet ut at jeg skal kjøpe iskrem fra dem resten av livet selv om det koster litt ekstra, for det er det åpenbart verdt. Og så er jo iskremen deres vanvittig god, da.

Hva slags dialekt har du? – Jeg har ingen tydelig dialekt! Selv om pappa er fra Toten har jeg aldri hatt noen dialekt, heller ikke når jeg bodde i Gjøvik.

4 kommentarer
    1. Uff, nå høres jeg sikkert ut som en sånn teit, pirkete bloggleser, men jeg mener det som et oppriktig spørsmål: Den isen er vel ikke plantebasert? Synes å huske at du nevnte for en stund siden at du ikke alltid velger 100% plantebasert, så jeg må bare dobbeltsjekke. Hvis den er det, blir jeg sååå glad!

      1. Nei, herregud – pirkete er du ikke, bare å spørre i vei! Akkurat den isen på bildet er dessverre ikke plantebasert: Men! Ben&Jerrys har flere veganske varianter som jeg også pleier å kjøpe, cookies&Peanut Butter og fudge brownie! De sier de jobber med å få inn enda flere i Norge også, så jeg gleder meg til å se om de får til det fremover! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg