verdens beste pappa

I går jobbet Fredrik overtid og var ikke hjemme før klokken nærmet seg 19.40 – og guttene (som for øvrig var på vei i seng nokså greit på overtid, de også) var fra seg av begeistring. Det var så godt å få Fredrik hjem igjen etter en lang lørdag med barna, selv om vi hadde det kjempekoselig så er det aldri morsomt å være syk når man har barna alene! Hadde full skoledag på fredag også, så har vært passe sliten i helgen og var godt å få slappet litt av i dag.

Fredrik har også passet på å tilbringe masse tid med guttene i dag, så mens jeg har jobbet med en del skolearbeid og forberedelser til fremtidige prøver, har de lekt, spist pannekaker til middag sammen, og lest flere bøker sammen. Lesestund og pappatid, tror ikke Leo og Noah kunne være mer fornøyd akkurat da ♥

Når jeg ser Leo og Noah sitte trygt og godt hos pappaen sin, eller når de sover godt på Fredrik sitt bryst, så klarer jeg ikke å la være å tenke på de barna der ute som har en far som ikke vil ha kontakt med dem. Fredrik sa det så fint en gang “Jeg kan virkelig ikke fatte hvorfor noen vil gå glipp av å se barna sine vokse opp, eller hvordan noen kan føle at det er greit”

Jeg forstår at noen gutter kan få panikk. Fredrik forstår det kanskje bedre enn noen andre, med tanke på historien vår. For jeg er fullstendig klar over at det ikke bare er svart/hvitt, og at det kanskje er enkelt for oss utenforstående å se på veldig enkelt på situasjonen. Jeg skjønner at fedre, da især fedre som kanskje ikke har hatt så mye med mammaen til barnet å gjøre, muligens ikke alltid føler en så stor tilknytning til barnet før det kanskje er født, og kanskje ikke da en gang. Jeg skjønner også at det må være ufattelig vanskelig, og at mange rett og slett ikke er klare.

Men likevel, må jeg si at jeg blir ordentlig lei meg på vegne av disse fedrene og alt de går glipp av. Som de kanskje ikke klarer å se når de står i det, men som muligens vil bli et stort anger når de blir eldre. År som aldri kommer tilbake, dager som aldri kommer tilbake, og barn som aldri blir yngre enn de er akkurat nå. ♥

1 kommentar
    1. enig i mye av det du skriver ang fedre som ikke har kontakt med barna,men noen ganger er det jo også slik at du blir løyet for og at dama blir gravid uansett, det skjedde en kamerat av meg, men han har til tross etter og tenkt seg om, klart og være der med barnet siden det var 3mnd, selvom dette var noe som han ble nesten tvunget på,men han elsker barnet sitt over alt i dag og de har 50/50 , begge er gift med andre idag og har barn med dem, så er ikke alltid like lettvint for alle

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg