VERDENS STOLTESTE PAPPA

I kveld da jeg fikk dratt den trøtte kroppen min ut av sengen klokken åtte (!) var jeg litt forvirret fordi Fredrik ikke hadde vekket meg. Han lovde meg å gjøre det, men han synes jeg “sov så fredelig” i sengen, så derfor ville han vente til jeg våknet av meg selv – siden jeg er syk og mest sannsynlig sårt trengte det.

Synet som møtte meg ute i stuen var en veldig stolt (og litt rørt) pappa som kunne fortelle meg at alt barna har gjort i dag, nye ting Leo har hjulpet til med og fått til, og nye ord Noah har sagt og sanger han har sunget.

Det er rart det der. Hverdagen med små barn kan være både krevende og slitsom, det er det ingen tvil om. Og noen ganger når man står på butikken med barn som trasser og hyler, kan man få lyst til å synke inn i jorden. Noen ganger når de ikke hører når man snakker til dem for endte gang, kan man (mildt sagt) rive seg selv i håret av frustrasjon, og når de gjør ting de vet de ikke skal gjøre gang på gang så kan man bli både oppgitt og sliten.

Men selv etter slitsomme dager hvor alt slikt skjer på en gang, så er det sånn at med en gang de sover – så snakker Fredrik og jeg om dem, vi savner dem og ler av alt det morsomme de kan finne på å både gjøre og si. Det er en så stor glede, og jeg kan se på hele Fredrik hvor stolt han er av Leo og Noah når vi snakker om dem sånn etter de har lagt seg. Akkurat som hvor stolt han var i dag, og hvor stolt han ser ut til å være hver gang barna sier “pappa” til han.

Jeg innser at jeg har vært fryktelig heldig med hvem jeg har fått som far til barna mine, og det er aldri noe jeg kommer til å ta for gitt. Jeg kan ta meg i å tenke på at jeg gleder meg til å se han med vårt neste barn allerede, og enda mer når jeg tenker tilbake til hvordan han tok seg av Leo og Noah når de var små babyer.

Han har all grunn i verden til å være stolt over barna våre, som ser så opp til han.

Og jeg har all grunn i verden til å være stolt over han. ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg