10 PERSONLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

God kveld dere! Dere som følger meg på Snapchat (@Mammasom16) fikk kanskje med dere at jeg åpnet Snapchatten min litt tidligere i kveld, etter at jeg fikk spørsmål om jeg kunne gjøre et blogginnlegg som dette hvor jeg svarer på personlige spørsmål fra dere. Så da åpnet jeg Snapchatten min, og fikk massevis av spørsmål fra dere. Jeg plukket ut 10 av dem, og her kommer svarene:

1. Har dere noen gang tenkt til å flytte fra Larvik til der hvor familien din bor?

– Vi har ingen planer om det, nei. Hehe! Får veldig mange spørsmål om dette fra familien min, som naturlig nok veldig gjerne vil ha både meg, Fredrik (Som de også er veldig glad i) og Leo og Noah selvsagt. Larvik er en fantastisk by og jeg har ingen planer om å flytte. Men flere turer på besøk til familie og venner til Gjøvik blir det nok fremover!

2. Er du og Fredrik skilt?

– Jeg forsto det sånn at det ble noen misforståelser rundt DETTE blogginnlegget, siden jeg også skrev at vi egentlig hadde bestemt oss for å flytte fra hverandre. Vi konkluderte altså med at vi ikke skulle gjøre det likevel, og det var gladnyheten: At Fredrik og jeg er kjærester og håper på å være det i lang tid fremover, og at vi nå har startet på nytt! Vi har altså ikke gjort det slutt eller flyttet fra hverandre, selv om det har vært slutt mellom oss i mellomtiden.

3. Hva er drømmen din om 10 år?

– Det har jeg skrevet litt om HER. Drømmen min er for øvrig å oppleve masse med barna, leve godt, være lykkelig. Mitt eneste ønske er bare å være lykkelig, og nyte livet med familien min!

4. Har Fredrik og et godt forhold nå? Og har dere tid til å ta vare på hverandre? Eller blir det litt glemt med to små barn osv?

– Altså, vi har ikke et perfekt forhold. Men når det er sagt, hva er egentlig “perfekt”? Vi elsker hverandre veldig høyt, og kjærligheten overvinner alt.

5. Kan du en gang legge ut “A day in our lives”-video,  hvordan en vanlig dag er for dere? Og har du noen venner på rundt din alder med barn?

– En slik video har jeg planer om å gjøre! Jeg har mistet kontakten med flere av mine gamle venner, men det er vanskelig å si om det er fordi jeg flyttet fra Gjøvik, eller om det er fordi jeg fikk barn. Jeg har jo fortsatt kontakt med flere av mine gamle venner også, og har den i dag venner både med og uten barn. Eldre mammaer, og jenter som er på min alder og til og med yngre. Jeg setter så pris på de gode vennene mine som har støttet meg fra dag 1, men jeg tror at uansett alder så er det vanlig å miste noen venner på veien når man får barn. Det er hvert fall mitt inntrykk!

6. Ønsker du flere barn i fremtiden?

– Først vil jeg bare si at jeg er kjempe takknemlig for barna jeg allerede har. Jeg vet at det ikke er en selvfølge å få barn. Jeg ønsker meg en stor familie og håper jeg får 2 til i fremtiden. Som jeg allerede har sagt, så tar jeg ikke abort om jeg blir gravid, men jeg kommer ikke til å prøve å bli gravid med det første. Dette vet dere jo egentlig allerede 🙂  Men først vil jeg gjerne utdannelse, fordi det er noe jeg virkelig vil for min egen del og for barna mine – men også for å vise at å få barn tidlig ikke gjør det umulig å ta seg en skikkelig utdannelse – selv om det utvilsomt kommer til å være tøffere å ta en utdannelse når man har to barn.

7. Tror du at Fredrik og du kommer til å få flere barn i fremtiden?

– Det er helt umulig å si. Men Fredrik er klar over at det er en sjanse for at han kan bli pappa igjen, fordi jeg allerede er blitt gravid på prevensjon to ganger. Når det er sagt vil jeg ikke bli gravid så lenge han ikke ønsker flere barn. Vi tar ett år av gangen, og hvis Fredrik noen gang har lyst på en liten baby igjen, så får vi ta det derfra.

8. Hva er din drømmeferie?

– Maldivene med barna hadde jeg virkelig ikke takket nei til! Har lyst til å ta meg en tur dit i løpet av de neste årene, så forhåpentligvis får jeg med noen i familien. Ellers takker jeg ikke nei til en ferie til varmere strøk nå nesten uansett hvor det er, men først skal vi nyte sommeren i Larvik – så får vi se utover høsten!

9. Hva er ditt verste minne?

– Det må nok være da jeg nesten ble slått ned av lynet, og da Leo datt på steintrappen vår. Sistnevnte må nok være det aller verste. Takker fortsatt Gudene for at Leo “Kun” slo ut to tenner, det kunne gått så utrolig mye verre.

10. Føler du virkelig selv at du er en genuint god mamma?

– Det kan jeg oppriktig si at jeg føler. Jeg kan se at guttene mine elsker meg, og jeg elsker dem enda mer ♥

6 kommentarer
    1. Du er så fin om dagen atte. Høres og ser ut som du har der rimelig bra om dagen. Ta det til deg og nyt det, veit aldri hva morra dagen bringer. Det å ha det bånn i bøtta er dessverre en realitet for mange der ute som har en tøff og utfordrende hverdag, uansett grunn. Livet er ikke for pingler. Stå på du tøffe jente!

    2. Det ER lettere og bli gravid med den prevensjonen du brukte når du ble gravid med barna dine.. kjenner flere som har blitt det. Jeg ville brukt en sikrere prevensjon nå om du ikke allerede gjør det!

    3. Burde ikke flere barn være uaktuelt sånn som situasjonen er nå? Virker nesten som du ønsker/planlegger å bli ufrivillig gravid. “Jeg ønsker det eeeegentlig ikke nå, meeeeen om det skjer tar jeg ikke abort”. Nå har jo småbarnslivet tatt knekken pånforholdet allerede to ganger..?
      Syns ellers du virker som en så reflektert jente og jeg håper dere får stabilisert forholdet deres ordentlig <3

    4. Enig med deg over. Synes det er rart at du skriver om et barn til som noe som muligens kan skje i overskuelig fremtid.
      Du kan fortsatt vente i 15 år og likevel være ung.
      Det er forresten litt kjedelig å være ferdig med barn SÅ mange år før alle andre. Snakker av erfaring. Fikk tre stykker før fylte 25, og når mine venner begynte å produsere så var jo jeg ferdig for lengst og levde et helt annet liv enn dem.
      Nei, var fornøyd med de du har Nå, og om dere fremdeles holder sammen om 10-12 år så kan dere jo gå for et “kull” til da.
      Voksenlivet blir veldig “langt” om man var ferdig med små allerede før man var 20.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg