JEG HAR ALDRI VÆRT SÅ SKUFFET FØR..


I dag fikk jeg et brev i posten angående anmeldelsen jeg leverte i april i år som gikk på en kommentar jeg fikk her på bloggen. Dette delte jeg også med dere i DETTE blogginnlegget med tungt hjerte. Saken er nå dessverre henlagt.

Jeg må innrømme at jeg ble forferdelig skuffet da jeg åpnet brevet og leste det tidligere i dag. Jeg får helt vondt i magen av hele greia. Jeg har selvfølgelig forståelse for at politiet har begrenset med ressurser og at det nok er mange viktige saker der ute som rettmessig krever disse ressursene og mer til. 

Samtidig må jeg innrømme at jeg synes det er forferdelig synd at man ikke bare i èn av de mange hundrede sakene der bloggere anmelder drapstrusler o.l (eller i mitt tilfelle en grov kommentar rettet til et av barna mine) kan gripe fatt, prioritere det i en periode hvor det ikke er andre mer ressurskrevende og viktige saker, og sørge for at vedkommende blir tatt og får sin straff. Ikke bare fordi man fortjener straff når man gjør noe ulovlig, men fordi det også ville vist en gang for alle at man faktisk ikke kan skrive hva man vil på Internett og likevel slippe unna med det. Det blir jo samtidig forebyggende med tanke på mennesker som da i fremtiden ville unngått å kommentere forferdelige ting til andre mennesker på nett – nettopp fordi allmennheten ville sett at det hadde fått konsekvenser.

Det er dessverre mange som har trodd at jeg haster ned på politistasjonen og løper ned dørene der med en gang jeg får en kritisk kommentar. Hvilket jeg må si bare er helt latterlig. Men alle har grenser, og et sted går min grense også – jeg har stor takhøyde for hva som kan kommenteres her inne, så og si alle kommentarer blir stående. Det er en vesentlig forskjell på kritikk og hets, og jeg anser meg selv som såpass oppegående at jeg klarer å skille dem uten det minste problem.

Som sagt var den kommentaren jeg anmeldte svært grov og rettet mot det ene barnet mitt. Dette er overhode ikke direkte negativt ment til noen jeg har hatt kontakt med i Politiet, for jeg føler virkelig at jeg ble tatt på alvor da jeg leverte anmeldelsen i vår, og at jeg også møtte stor forståelse. Jeg kommer likevel ikke til å gi meg dersom slike kommentarer gjentar seg, selv om det endte med henleggelse denne gangen. Jeg har nulltoleranse for slike kommentarer og de anmeldes med en eneste gang. Hvilke signaler sender jeg egentlig om jeg ikke anmelder? At det er en OK ting å skrive til noen, uansett hvem det måtte være? Det kommer rett og slett ikke på tale. Og hvis politiet står og ser på når de er fullt kapable til å gjøre noe med dette (noe jeg mener at de en eller annen gang må være) så får de ta det på sin kappe. Jeg både vet og skjønner at det er lettere sagt enn gjort for meg, men står man og ser på er man indirekte med på å si at det er greit.

14 kommentarer
    1. sannheten er at de hadde spart seg for mye tid og etterforskning om de tok slike kommentarer på alvor og etterforsket dem istedenfor å vente til det blir en gigantisk sak hvor de etterforsker pedofile menn med tusenvis av bilder av barn og hvor disse meneskene som kommenterer slikt i starten har fått tid til å utvikle seriøse problemer for seg selv og andre. Da plutselig er det over nyhetene hvor sinnsykt store pedofile ringer det finnes i norge, men nei. La oss vente til flere barn blir overfalt, istedenfor å ta mennene før dette skjer. Helt sykt.

    2. Jeg hadde klaget.. Sjangsen for at saken går videre hvis du klager er stor!
      Håper denne drittsekken blir tatt og får sin straff.. Ha en fin kveld❤

    3. Skjønner godt at du er skuffet Jessica! Et barn er sårbart og må beskyttes mot slike nettroll! Kan både forstå og overhodet ikke forstå beslutningen til politiet… De fortjener å få en straff for slike kommentarer, som er rettet mot sårbare barn…
      Håper ellers du og dine har en fin sommer ❤️

    4. Skuffende at politiet ikke tar dette på alvor! Men hadde jeg vært deg hadde jeg sluttet og postet bilde av barna på bloggen. Du aner absolutt ikke hvem som er inne her, og du kan jo garantere at den samme personen skrev kommentaren er inne her og kikker hver dag! Det burde jo være god nok grunn til og ikke dele bilder av barna.. Dette er ikke ment som en frekk kommentar, men barn må beskyttes av oss voksne, og det er så mye snakk i avisene om at bloggere må slutte og dele bilder av barna da de når ut til så utrolig mange mennesker. Det er flere bloggere som ikke deler bilder av barna, feks Anja Johansen og er det ikke blondinbella også som ikke deler bilder … noe du burde tenke nøye over.

    5. Her må jeg si meg uenig med noen av kommentarene, det er ikke Jessica som gjør noe galt og må tåle konsekvensene, det er de stygge menneskene der ute som kommenterer grove ting og har en slik tankegang som gjør noe galt og må tåle konsekvensene. Og derfor er det så viktig at politiet (og folk generelt) viser dem at det er de det er noe galt med, i stedet for at resten av verden skal drive å tilpasse seg dem. Hvorfor skal vi tilpasse oss de som er syke/slemme/kriminelle? Vi skal ikke la oss styre av dem 🙂 Jeg mener også du bør klage Jessica! Ikke gi opp <3

    6. du klager og klager helt jæveligt
      ka er det med deg
      ikke klag du har det veldig bra og luxus og ingen omsorgsvikt
      du har 2 barn samboer og du har nok penger å leve av
      herregud så barnslig og tåpelig og lage en blogg med så mye klaging inn og ut
      du legger ut altfor mye privat informasjon
      ikke rart folk ville være fæl med deg og misbruke ett lettkledd bilde av deg på bloggen din og de la det ut på nett sånn som du har pratet om
      du legger ut bilder av barna dine på nett og det er ikke lov og er straffbart å misbruke barna dine og ikke fortelle dem du tar bilde for å gjøre deg til noe veldig stort kun fordi du har barn i en alder av 18 år
      det er noe som kalles man skal altid spøre folk om å ta bilde av de! eller hva?
      Hvorfor fortsetter du å blogge om barna dine når du får så grove kommentarer om dem? Så trist!
      uansett du har skrevet og sagt mye stygt og nedsettende om andre folk har ikke gått til politet hver gang du har holdt på med det og det gir jo ikke mening å gi beskjed om at folk ikke oppfører seg når du ikke heller oppfører deg bra altid
      sjerp deg ta deg sammen og helvette

    7. Du har to valg:
      1. Gi opp og legge ned bloggen.
      2. Fortsette som før og vise hvor sterk du er.
      Tror jeg vet hva du går for 🙂

    8. Jeg er veldig var på å legge ut bilder av barna mine på nett, har totalt 3 bilder liggende ute på nett av dem. Du som er en poppulær blogger burde bruke vett, å beskytte barna dine. Slutt å legg ut bilder av dem, å slett alle nåværende bilder. Du vet at sikkert mange pedofile fantaserer om dine barn… helt sykt, men denne verden vi leved i ed syk.

    9. Men hvorfor ikke slutte og eksponere barna så mye. Det gagner jo ikke dem på noen som helst måte att du legger ut masse bilder og privat info. om dem til vilt fremmede mennesker. Du kjenner jo ikke intensjonen til alle disse menneskene som leser bloggen , og når du får slike negative kommentarer på barna så hvorfor ikke skjerme dem mer?!
      Noen få bilder på en privat facekonto syntes jeg er greit .. Men og eksponere til tusenvis av fremmede hver dag blir annet. Mennesker som ikke har gode intensjoner kan bruke informasjonen til mye negativt. Tenk hvor mye blogglesere vet om dine barn .. Informasjon som egentlig ikke annet en du og familie burde ha tilgang til. For hvorfor skal egentlig fremmede ha så mye informasjon om barna .. Hva positivt / godt kan det gjøre ?
      Monica :
      Selvsagt må Jessica ta konsekvensene. Når man vet som du skriver att det finnes masse slemme mennesker der ute , så har man jo ansvar som voksen og skjerme barna fra det vonde. Ikke sette dem i utsatte situasjoner. Man må faktisk forholde seg til verden slik som den er og ta forhåndsregler deretter.
      Selvsagt er det noe galt med mennesker som driver på slik , men da må man beskytte barna mot disse .. Ikke legge barnet ut for hugg.
      Selvsagt skal man ikke la seg styre av andre mennesker .. Men man må ta forhåndsregler og beskytte som best man kan. Og hvorfor skal barna ta ansvar for att enkelte mødre har ett ekstremt eksponeringsbehov ?

    10. Maria: Kan ikke nekte deg å ha dine egne meninger, men bare husk at dine meninger ikke er en fasit på livet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg