UTEN DETTE VILLE DET VÆRT SLUTT FOR LENGE SIDEN!

God kveld dere! En litt sen oppdatering i dag, men det får gå greit! Jeg tar tross alt sjeldent noe særlig fri fra bloggen – ikke at det er en svært krevende fysisk jobb heller, altså. Men man er jo konstant pålogget, på godt og vondt. Likevel synes jeg det er helt greit – for det er ulemper og fordeler med alle type jobber, og jeg er tross alt ekstremt heldig som i det hele tatt kan kalle dette jobben min.. Å skrive til dere hver dag. Må ta meg i det noen ganger, det er helt surrealistisk!

Uansett – over til overskriften. Som jeg skrev i forrige blogginnlegg HER er guttene på miniferie hos mine foreldre, og dermed har Fredrik og jeg hatt noen herlige kvelder sammen siden dagen de dro denne uken. I kveld var intet unntak og Fredrik foreslo at vi skulle dra ut alene for å spise, noe jeg nevnte i en bisetning i går, og det synes jeg virkelig var et koselig forslag – så da gjorde vi det! Dermed dro vi ut for å spise her på Bedehuset i Larvik (kan absolutt anbefale å reise hit, de har fantastisk mat!)

Jeg må bare ha det sagt: Jeg er så redd for å fremstille meg som noen jeg ikke er på bloggen – og for å være helt ærlig er jeg ganske sikker på at det ville vært slutt for lenge siden dersom Fredrik og jeg aldri hadde fått tid til å være sammen alene. Å være litt alene, uten barn. Vi er jo fremdeles ikke de som ber om barnevakt i hytt og gevær akkurat, og vi elsker jo å være sammen med guttene våre og hverdagen vår sammen med dem, men jeg tror oppriktig talt at dersom vi aldri hadde tillot oss å være oss to alene, som kjærester og ikke som foreldre – så ville det vært slutt for lenge siden. En helt ærlig innrømmelse fra meg der altså.

Samtidig vet jeg at det er mange par der ute som kanskje ikke har familie i nærheten eller som av andre ulike grunner sjeldent får hatt barnevakt, og derfor vil jeg også bare benytte anledningen til å si at jeg synes dere er helt rå. Å være småbarnsforeldre kan være så beintøft, og vi både burde og trenger å heie på hverandre for den jobben vi alle gjør – selv om man ikke nødvendigvis alltid tar like eller samme valg ♥

Nå skal jeg rett og slett trene litt før jeg skal legge meg – uansett om dere er på ferie eller ikke så håper jeg dere har hatt en like fin dag som meg. Nå gleder jeg meg rett og slett til å legge meg. Haha!

7 kommentarer
      1. Hei Sebastian!

        Dumt du ikke likte overskriften! Det stemmer ikke at vi har slått opp 5-6 ganger, vi har hatt to brudd i løpet av et straks 6-års langt forhold (Okt 2015 og feb 2018) Tatt i betraktning at vi har fått to barn ekstremt tidlig, hvor første ble født da jeg var 16 og han var 18 – synes jeg faktisk ikke det er så ille, jeg. Altså – i en ideell verden ville vi så klart vært sammen hele tiden og aldri ha slått opp – men om du selv har vært i et langvarig kjæresteforhold og fått barn i ung alder, vet du antakeligvis at utfordringer dukker opp og at det å ha et forhold/samboerskap ikke er noen dans på roser?

        Vi er kjærester og har tross alt valgt å jobbe oss gjennom utfordringene kontra å kaste bort forholdet vårt, er ikke det egentlig litt.. bra, da? Om det så endte med et par brudd på 6 år, så har vi jo, tross alt, kommet oss hit sammen?

        Du trenger i hvert fall ikke skrive en kommentar hvor du får det til og høres ut som at vi har slått opp mange flere ganger enn vi faktisk har, det er jo i grunn bare unødvendig og ikke så hyggelig gjort.

        God sommer videre!

        1. Godt svar, Jessica😄 Og god innlegg også! Det er kjempekrevende uten avlastning selv om en elsker barna sine over alt annet!

    1. Skjønner absolutt hva du mener! Er selv mamma til to, på to og tre år. Skulle ønske vi fikk litt kjærestetid. Om vi har barnevakt er det fordi vi skal jobbe eller gjøre noe med huset og den slags. Eller at det ene barnet er borte mens den andre er hjemme :p

    2. Vi har kjærestetid nesten hver kveld. Vi velger å prioritere den tiden på kvelden til litt god mat, god samtale ,kanskje en serie. Og det er så viktig. Så uansett hvordan man velger å få det til, er den kjærestetid veldig viktig 🙂 Nå har vi vært sammen i over 10 år, og har to barn på 6 og 4 år. Midt i babyperioden var det såklart ikke mulig å få til, men da er det viktig med en klem, ett kyss, og en “bra jobba ” midt i alt kaoset :)God sommer til dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg