UKENS SPØRSMÅL: BOLIGKJØP, VEKT, OG NESEOPERASJON

Hei alle sammen! Er noen dager siden sist, enkelt forklart har det gått i ett siden skolestart men nå skal jeg i gang med å blogge hver dag igjen. Savner det så voldsomt når det går litt tid mellom, men jeg har rett og slett trengt litt tid til å komme meg tilbake til skolevaner og hverdagen. Mener ikke at jeg har det så mye verre enn noen andre, for det tror jeg absolutt ikke, men jeg antar at det er en overgang for de fleste å gå fra ferie til full jobbhverdag igjen – så jeg har prioritert Snapchat (som er min største kanal nå) og rolige dager med barna. Det er jo tross alt ikke bare en overgang for oss voksne, men for de små også – å komme tilbake til hverdagen etter ferien♥

Siden det, som sagt, er noen dager siden sist – tenkte jeg at jeg kunne starte bloggingen min nå med å svare på noen spørsmål som har kommet inn siden sist.

Var ikke du egentlig ferdig på skolen? Hvorfor tar du ett år til? – Det var noe jeg både bestemte meg for, samt skrev om her på bloggen, allerede i fjor sommer – så det er ikke noen avgjørelse som nylig er blitt tatt, altså! Jeg snakket med min kjempeflinke daværende rådgiver som i fjor før skolestart gav meg et valg når jeg skulle begynne i andre klasse på vgs. Enten ta alt jeg manglet av fag på ett år (dette var altså skoleåret fra i fjor til i vår) og slutte på skolen halv fire hver dag, samt ha fullt opp med både barn og hverdagen i seg selv. Eller, dele opp og følge klassen min helt ut tredje klasse og ha en roligere hverdag. Som dere antakeligvis allerede har skjønt, gikk jeg for sistevalget siden jeg uansett ikke kan studere videre før jeg er 23 (pga regelen jeg følger for å få studiekompetanse) Og det er ikke før neste år – så da ble det et enkelt valg for meg.

Eier dere leiligheten dere bor i nå? – Dette får jeg overraskende mange spørsmål om: Men nei. Vi leier nå, men tenker at innen ett år skal vi ha fått kjøpt oss noe. Gleder meg veldig til å ta med dere på det også♥

Hvor mye har du gått ned i vekt og hvor mye veier du nå? – Konkret hva jeg veier er jeg ikke interessert i å dele med så mange mennesker. Spesielt med tanke på at det kan være en trigger for mennesker som sliter litt med mat/spising og evnt. spiseforstyrrelser. Jeg har en sunn vekt, og selv om jeg bevisst valgte å gå ned en del etter i fjor – så har jeg det største fokuset på at jeg trives med hvordan jeg ser ut i speilet. Muskler veier mer enn fett, og man kan “bære” vekten sin på så utrolig forskjellig måte, selv år man veier helt det samme.

Kan du svare på det som ble skrevet på Jodel? Har du operert nesen din eller ikke? – NEI, jeg har ikke operert nesen min. Det verste er at hadde jeg dratt til legen min, så vet jeg at jeg ville fått beskjed om at jeg måtte operere den fordi jeg bristet den/brakk den for et par år siden. Sønnen min hoppet på meg og falt med bakhodet sitt rett på nesa mi da jeg sov. Den vokste skjevt og det skjedde noe innvendig med den som gjorde at den så helt ødelagt ut. Jeg har derfor tatt fillers i nesa mi for å rette den opp etter jeg bristet den/brakk den. Jeg vil gjøre alt i min makt for å slippe å operere: Kan i grunn ikke tenke meg noe jævligere.

Spiser du like mye frukt som det ser ut som på Snapchat? – Her er svaret et klart ja. Haha.

Hvilken skole går du på? – Thor Heyerdahl VGS i Larvik.

Hvorfor har du egentlig sluttet å eksponere barna dine? – Det er det mange grunner til. Har forklart en del rundt dette HER. Jeg har ikke lagt ut bilder eller noe på et par år nå, og det føles riktig å gjøre det sånn. Kanskje om jeg aldri hadde laget bloggen og fått en følgerbase, så ville det ikke føltes noe unaturlig å dele noen bilder her og der på en privat konto. Men situasjonen blir helt klart annerledes med 30 000 følgere på Snapchat, og ellers følgere på både på bloggen og Instagram. Guttene mine skal slippe å være “Sønnen til en blogger”, de skal få være seg selv og skal ikke trenge å ta del i min jobb og det jeg velger å dele på sosiale medier.

Hvordan lager du iskaffen din hjemme, og hva slags bestiller du når du er ute? – Hvis jeg skal kose meg så lager jeg frappe hjemmelaget, oppskriften på denne finner dere HER. I hverdagen lager min slik: En espresso-shot, eller bare et par-tre teskjeer instant coffee, rører inn med søtning (Da bruker jeg søtning uten sukker), heller oppi isbiter, og fyller opp med det jeg har stående av plantebasert melk som økologisk soyamelk, soyavanilje eller mandelmelk. Når jeg er ute i hverdagen bestiller jeg vanligvis bare iskaffe på soya (Eventuelt med sukkerfri sirup), når jeg skal kose meg ute, typ i helgene, bestiller jeg dobbel frappe på soya med salt karamell. Haha. Jeg er lidenskapelig opptatt av iskaffe, skjønner dere.

11 kommentarer
    1. Må bare kommentere på dette… Du skriver/ «Muskler veier mer enn fett»
      1 kg er 1 kg uansett hva det er!
      1 kg bomull veier akkurat like mye som 1 kg stein. Akkurat som 1 kg fett veier like mye som 1 kg muskler.
      Synes du bør rette opp/presisere det, for det er en så åpenbar feilinformasjon.

      1. Det er helt riktig det hun skrev i form av at ut fra massetetthet så veier muskler dobbelt så mye som fett. Det vil si at man kan ha helt lik vekt og se veldig annerledes ut likevel.

        1 kg fett VEIER like mye som ett kilo fett, men et kilo fett ser veldig mye større ut! Syns egentlig det kom veldig tydelig frem i innlegget hennes?

      2. Feilinformasjon blir litt galt å si, men feildefinisjon er det. Det hun mener, og som alle mener når de skriver at muskler veier mer enn fett, er at når man veier opp 1 kg fett er innholdet/mengden mindre en 1 kg muskler, og at man altså da kan veie 120 men være enten veldig “feit” altså 120 I mesteparten fett, eller være “stor og strek”, altså 120 kg og ha “kun” muskler. Selv PTer går og sier nettopp det samme at muskler veier mer enn fett. Det har med hvor mye av det en får pr kilo, så ingen feilinformasjon, men det kan hende det ble skrevet litt for “rett fram”.

    2. Haha, hvor mye to forskjellige typer masse veier handler om massetetthet! Dersom du har en boks med fjær og en lik boks med Stein vil de veie ulikt tross lik mengde. Samme gjelder muskler/fett 😊

    3. Du MÅ ikke operere nesen din, ingen som tvinger deg. Og selv om du kanskje hadde et lite brudd i nesen din, så skal det mer til for å få et brudd så mye ut av stilling at det anbefales operasjon.

    4. Til L: snakk om å kverulere! Ja, en kilo er en kilo, men 1 kilo muskler tar mindre plass enn 1 kilo fett. Et raskt googlesøk kan til og med fortelle at fett tar opp fire ganger så mye plass i kroppen enn muskler 😉

      1. Jeg vet det, men da må man jo skrive det da… Ikke slenge rundt seg med påstander om at 1 kg ikke er 1 kg.
        Jeg synes ikke det er kverulerende å påpeke åpenbare feil.

        1. Slenge rundt seg med påstander…ser dette plaget deg veldig stakkar. Blir du forvirret av et sånt utsagn så bør vel heller DU gå litt i deg selv. Tror de fleste skjønte dette helt fint 🙂

    5. Hei Jessica, vil du utdype hva du mener med at du ikke kan tenke deg noe jævligere enn å operere nesen? Det må da finnes verre ting her i livet enn som så?:)

      1. Heihei <3

        Rent objektivt finnes det uendelig mange verre ting enn det, men personlig har jeg helt skrekken for operasjoner gjort i ansiktet og derfor er det noe av det verste jeg kan tenke meg sånn sett. Altså noe jeg vil unngå for en hver pris 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg